czwartek, 15 września 2022

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 11) - WILSON GRIMSBY

WILSON GRIMSBY ex EXPRESS ex SEAPRIDE SPIRIT ex POEL (IMO: 9056038, MMSI: 314194000, sygnał wywoławczy: 8PSC, bandera: Barbados) – mały masowiec typu Rostock, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 1993 roku przez słowacką stocznię Slovenske Lodenice AS z Komarna dla niemieckiego armatora Deutsche Seereederei Kustenmotorschiffahrtgesellschaft mbH z Rostocku jako POEL. Od 1997 roku, bez zmiany nazwy własność zarejestrowanej w Liberii spółki Jupiter Shipping & Trading Corp. (armatorem zarządzającym od 1993 roku był Reederei F.Laeisz z Hamburga). Dwudziestego września tego samego roku zakupiony przez Acadian Patriot Shipping Co. Ltd. i przemianowany na SEAPRIDE SPIRIT. Od 6 lutego 1998 roku własność spółki Rosewine Shipping Co. Ltd., która zmienia mu nazwę na EXPRESS. W 2001 roku statek zostaje zakupiony przez WESCO Shipping GmbH & Co. KG, który kontynuuje jego eksploatację bez zmiany nazwy. Od 1 kwietnia 2004 roku jako WILSON GRIMSBY w barwach Wilson Shipowning AS.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

2918

Położenie stępki:

02.07.1992

Wodowanie:

08.01.1993

Zdanie:

01.05.1993

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 2.506 / DWT: 3.689 t

Wymiary (d x sz x z):

87,7 x 12,9 x 5,51 m

Kadłub:

typ: podwójny

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: 4

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla Alpha Diesel – MAN 6L28/32 – o mocy: 1.470 kW przy 775 obr./min.

pojedyncza śruba nastawna

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla MAN D 2866 LE i alternatora – każdy o mocy 263 kVA

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla MAN D0226 i alternatora o mocy 50 kVA

dziobowy ster strumieniowy Jastram BU40 o mocy 185 kW

Prędkość:

12,0 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1/1

wymiary ładowni: 56,50 x 10,20 x 8,13 m

wymiary luku: 56,50 x 10,20 m

pokrywy lukowe: Kvaerner Multifold Crocodile

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno: 4.649 m3 / 164.178 ft3

bele: 4.612 m3 / 162.871 ft3

kontenery: 168 (ładownia: 108 / pokład: 60)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.629 m3

paliwo: 193,9 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak (pierwotnie zamontowane były 2 burtowe dźwigi o unosie 35 t.)

Załoga:

8~10 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

https://www.scheepvaartwest.be

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: WILSON GRIMSBY opuszcza Hamburg, 19.06.2015 rok, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 04.09.2020 rok, zdjęcia: Łukasz Błaszczak i Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 07.09.2020 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: WILSON GRIMSBY przybywa do Gdańska 17.06.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).





Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 13.07.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: WILSON GRIMSBY przybywa do Gdańska 08.04.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).





Poniżej: WILSON GRIMSBY w Stoczni Remontowej Nauta, Gdynia 15.05.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

Poniżej: WILSON GRIMSBY w Stoczni Remontowej Nauta, Gdynia 26.06.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 06.07.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Aktualizacja 22.05.2023: Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 06.07.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz