WILSON GRIMSBY ex EXPRESS ex SEAPRIDE SPIRIT ex POEL (IMO: 9056038, MMSI: 314194000, sygnał wywoławczy: 8PSC, bandera: Barbados) – mały masowiec typu Rostock, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 1993 roku przez słowacką stocznię Slovenske Lodenice AS z Komarna dla niemieckiego armatora Deutsche Seereederei Kustenmotorschiffahrtgesellschaft mbH z Rostocku jako POEL. Od 1997 roku, bez zmiany nazwy własność zarejestrowanej w Liberii spółki Jupiter Shipping & Trading Corp. (armatorem zarządzającym od 1993 roku był Reederei F.Laeisz z Hamburga). Dwudziestego września tego samego roku zakupiony przez Acadian Patriot Shipping Co. Ltd. i przemianowany na SEAPRIDE SPIRIT. Od 6 lutego 1998 roku własność spółki Rosewine Shipping Co. Ltd., która zmienia mu nazwę na EXPRESS. W 2001 roku statek zostaje zakupiony przez WESCO Shipping GmbH & Co. KG, który kontynuuje jego eksploatację bez zmiany nazwy. Od 1 kwietnia 2004 roku jako WILSON GRIMSBY w barwach Wilson Shipowning AS.
* * *
Historia Budowy |
|
Numer budowy: |
2918 |
Położenie stępki: |
02.07.1992 |
Wodowanie: |
08.01.1993 |
Zdanie: |
01.05.1993 |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność: |
GT: 2.506 / DWT: 3.689 t |
Wymiary (d x sz x z): |
87,7 x 12,9 x 5,51 m |
Kadłub: |
typ: podwójny |
materiał: stal |
|
przedziały wodoszczelne: 4 |
|
ilość pokładów: 1 |
|
Napęd: |
4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla Alpha Diesel – MAN 6L28/32 – o mocy: 1.470 kW przy 775 obr./min. |
pojedyncza śruba nastawna |
|
Urządzenia pomocnicze: |
2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla MAN D 2866 LE i alternatora – każdy o mocy 263 kVA |
awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla MAN D0226 i alternatora o mocy 50 kVA |
|
dziobowy ster strumieniowy Jastram BU40 o mocy 185 kW |
|
Prędkość: |
12,0 w. |
Ładownie i luki: |
liczba: 1/1 |
wymiary ładowni: 56,50 x 10,20 x 8,13 m |
|
wymiary luku: 56,50 x 10,20 m |
|
pokrywy lukowe: Kvaerner Multifold Crocodile |
|
Pojemność całkowita ładowni (m3): |
ziarno: 4.649 m3 / 164.178 ft3 |
bele: 4.612 m3 / 162.871 ft3 |
|
kontenery: 168 (ładownia: 108 / pokład: 60) |
|
Pojemność zbiorników: |
balast: 1.629 m3 |
paliwo: 193,9 m3 |
|
Urządzenia za i wyładunkowe: |
brak (pierwotnie zamontowane były 2 burtowe dźwigi o unosie 35 t.) |
Załoga: |
8~10 os. / pers. |
* * *
Bibliografia |
https://www.wilsonship.no/en/fleet |
https://www.scheepvaartwest.be |
www.fleetmon.com |
* * *
Poniżej: WILSON GRIMSBY opuszcza Hamburg, 19.06.2015 rok, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 04.09.2020 rok, zdjęcia: Łukasz Błaszczak i Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 07.09.2020 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY przybywa do Gdańska 17.06.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 13.07.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY przybywa do Gdańska 08.04.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Stoczni Remontowej Nauta, Gdynia 15.05.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Stoczni Remontowej Nauta, Gdynia 26.06.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 06.07.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz