ZP CONDON
(IMO 8103066, MMSI: 244690361, Sygnał wywoławczy: PH2411, bandera: Holandia) – holownik portowy, zbudowany w
1981 roku przez amerykańską stocznię Valley Shipbuilding z Brownsville w Teksasie
dla holenderskiego armatora Kotug International B. V. Na początku 2018 roku
sprzedany na złom do stoczni złomowej w belgijskiej Gandawie, gdzie przybył na
holu w dniu 26 marca. Zanim rozpoczęto prace odsprzedany rosyjskiemu armatorowi MoreServis LLC do dalszej eksploatacji. Pływa do dnia dzisiejszego pod nazwą BURAN.
* * *
ZP CONDON
(IMO 8103066, MMSI: 244690361, call sign: PH 2411, flag: Netherland) – a harbor tug, built in 1981 by the US shipyard Valley Shipbuilding from Brownsville in Texas for the
Dutch shipowner Kotug International B. V. At the
beginning of 2018, sold for scrap to a scrapyard in Belgian Ghent, where he
arrived under tow on March 26. Before work commenced, it was sold to the Russian shipowner MoreServis LLC for further operation. It still sails today under the name BURAN.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
112 |
Położenie stępki / Keel laid: |
25.09.1980 |
Wodowanie / Launched: |
21.08.1981 |
Data zdania / Delivery date: |
30.09.1981 |
* * *
Dane techniczne / Technical data |
|
Wyporność / Displacement: |
194 GT / 1 DWT. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
28,19 x 10,36 x 3,81 m |
Kadłub / Hull: |
pojedynczy, stalowy / single hull, steel |
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 4 |
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel |
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Electro-Motive Division (General Motors) 12-645-E6 – moc każdego / each power: 1.119 kW |
2 pędniki azymutalne Z / 2 x azimuth Z-pellers |
|
Prędkość / Speed: |
11,5 węzła / knots |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
wciągarka holownicza Intercon SP150, uciąg dynamiczny: 27 t., uciąg na hamulcu: 68 t., pojemność bębna: 500 m liny stalowej o średnicy 48 mm / towing winch Intercon SP150, pull: 27 t., brake hold: 60 t., drum capacity: 500 m of 48 mm dia. steel wire |
Uciąg / Bollard Pull: |
45 t. |
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
2 radar / 2 radars |
echosonda / echo sounder |
|
żyro / gyro |
|
autopilot |
|
AIS, GPS, 2x VHF, 2 x VHF HH |
|
1 x 1.000 W reflektor poszukiwawczy / 1 x 1.000 W searchlight |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 222,500 l. |
olej smarny / lube oil: 6.5000 l. |
|
woda pitna / potable water: 20.000 l. |
|
Załoga / Crew: |
4-6 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography |
www.fleetmon.com |
https://www.kotug.com/fleetlist |
https://www.eagle.org/safenet/record/record_vesselsearch |
* * *
Poniżej: holownik ZP CONDON, Schlepperbrücke, Hamburg 02.07.2013 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ZP CONDON, Schlepperbrücke, Hamburg 02.07.2013 (to enlarge click on the photo).
Nie został złomowany.
OdpowiedzUsuńOd czerwca 2018 roku pracuję pod rosyjska bandera i nowa nazwa "Buran" w Kaliningradzie.
https://fleetphoto.ru/vessel/51738/
Dziękuję za komentarz z uwagami, poprawki naniosłem.
Usuń