NORWEGIAN GETAWAY (IMO: 9606924, MMSI: 311050900, sygnał wywoławczy: C6ZJ4, bandera: Wyspy Bahama) –wycieczkowiec typu Breakaway, zbudowany przez niemiecką stocznię Meyer Werft GmbH & Co KG z Papenburga na zamówienie armatora Norwegian Cruise Line Holdings (formalnie statek zarejestrowany jest na spółkę Breakaway Two Ltd.). W 2019 roku statek przeszedł przebudowę wnętrz.
* * *
Historia budowy |
|
Numer budowy: |
692 |
Położenie stępki: |
20.01.2011 |
Wodowanie: |
02.11.2013 |
Zakończenie budowy: |
10.01.2014 |
* * *
Jednostki typu „Breakaway” |
||
Nazwa |
IMO |
W służbie |
NORWEGIAN BREAKAWAY |
9606912 |
08.05.2013 |
NORWEGIAN GETAWAY |
9606924 |
10.01.2014 |
* * *
Dane techniczne: |
||
Wyporność: |
GT: 145,655, DWT: 11.110 t. |
|
Wymiary (d x sz x z): |
325,65 x 39,73 x 8,60 m |
|
Kadłub: |
typ: jednoposzyciowy, podwójne dno |
|
materiał kadłuba: stal okrętowa |
||
przedziały wodoszczelne: ? |
||
liczba pokładów: 18 |
pasażerskie: 14 |
|
Napęd (diesel – elektryczny): |
2 x 4-suwowe 12-o cylindrowe silniki diesla: MAN-B&W model 12V48/60CR – łączna moc 14.400 kW przy 500 obr./min. |
|
2 x 4-suwowe 14-o cylindrowe silniki diesla: MAN-B&W model 14V48/60CR – łączna moc 16.800 kW przy 500 obr./min. |
||
2 silniki elektryczne napędzające pędniki – każdy o mocy 17.500 kW |
||
2 pędniki azymutalne ABB Azipod |
||
Prędkość: |
21,5 węzła |
|
Urządzenia pomocnicze: |
1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy składający się z silnika Rolls-Royce model 16V400 |
|
3 stery strumieniowe Brunvoll AS model FU 115LTC3000 o mocy 3.000 kW (każdy) |
||
Pasażerowie: |
3.963 os. |
|
Przestrzeń pasażerska: |
zakwaterowanie |
kabiny: 2.014 - zewnętrzne: 1.506 - wewnętrzne: 508 |
gastronomia |
restauracje/bary/kawiarnie/salony etc.: 27: 4 |
|
Załoga: |
1.646 os. |
* * *
Bibliografia |
www.ncl.com |
www.nedcruise.info |
https://www.faktaomfartyg.se |
* * *
Poniżej: NORWEGIAN GETAWAY przybywa do Gdyni, 25.04.2022, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)
Poniżej: NORWEGIAN GETAWAY w Gdyni, 25.04.2022, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz