INSIGNIA ex COLUMBUS 2 ex INSIGNIA ex R ONE (IMO: 9156462, MMSI: 538001663, sygnał wywoławczy: V7DM2, bandera: Wyspy Marshalla) – mały wycieczkowiec typu „R” (prototypowa jednostka), zbudowany przez francuską stocznię Chantiers de l`Atlantique z St. Nazaire na zamówienie armatora Renaissance Cruises jako R ONE. W 2001 roku po bankructwie dotychczasowego właściciela, do czasu sprzedaży zarząd nad statkiem obejmuje spółka Cruiseinvest. Trzy lata później w 2004 roku, w związku z czarterem przez spółkę Oceania Cruises Inc. R ONE zmienia nazwę na INSIGNIA. W 2006 nowym właścicielem jednostki zostaje dotychczas czarterujący ją podmiot. Od kwietnia 2012 roku do 31 maja 2014 roku wycieczkowiec pływa w czarterze niemieckiego armatora Hapag-Lloyd pod nazwą COLUBUS 2, po czym wraca do swojego właściciela i poprzedniej nazwy. 11 grudnia 2014 roku podczas postoju w Castries na wyspie St. Lucia w maszynowni statku wybucha pożar, w wyniku którego śmierć ponosi trzech członków załogi. 22 marca 2015 roku po naprawach i przebudowie wnętrz jednostka powraca do eksploatacji. Kolejną przebudowę wycieczkowiec przeszedł w 2018 roku.
* * *
Historia budowy |
|
Numer budowy: |
H31 (R1) |
Położenie stępki: |
26.06.1997 |
Wodowanie: |
24.01.1998 |
Zakończenie budowy: |
24.06.1998 |
* * *
Jednostki typu „R” |
||
Nazwa |
IMO |
W służbie |
R ONE (jw.) |
9156462 |
24.06.1998 |
R TWO (1998-2002) – INSIGNIA (2002-2003) – REGATTA (2003 -) |
9156474 |
24.11.1998 |
R THREE (1999-2002) – PACIFIC PRINCESS (2002-) |
9187887 |
28.07.1999 |
R FOUR (1999-2002) – TAHITIAN PRINCESS (2002-2009) – OCEAN PRINCESS (2009-2016) – SIRENA (2016-) |
9187899 |
22.10.1999 |
R FIVE (2000-2002) – BLUE DREAM (2002-2004) – NAUTICA (2004-) |
9200938 |
27.01.200 |
R SIX (2000-2005) – BLUE DREAM (2005-2007) – AZAMARA JOURNEY (2007-) |
9200940 |
06.2000 |
R SEVEN (2000-2003) – DELPHIN RENAISSANCE (2003-2006) – BLUE MOON (2006-2007) – AZAMARA QUEST (2007-) |
9210218 |
28.09.2000 |
R EIGHT (2001-2003) – MINERVA II (2003-2007) – ROYAL PRINCESS (2007-2011) – ADONIA (2011-2018) – AZAMARA PURSUIT (2018-) |
9210220 |
16.02.2001 |
* * *
Dane techniczne: |
||
Wyporność: |
GT: 30.277, DWT: 2.700 t. |
|
Wymiary (d x sz x z): |
180,45 x 25,46 x 5,95 m |
|
Kadłub: |
typ: jednoposzyciowy, podwójne dno |
|
materiał kadłuba: stal okrętowa |
||
przedziały wodoszczelne: 16 |
||
liczba pokładów: 12 |
pasażerskie: 9 |
|
Napęd (diesel – elektryczny): |
4 x 4-suwowe 12-o cylindrowe silniki diesla: Wärtsilä 12V32 – łączna moc 18.596 kW przy 720 obr./min. |
|
2 silniki elektryczne GEC Alstom – łączna moc 13.500 kW |
||
2 śruby o stałym skoku |
||
Prędkość: |
21,0 węzłów |
|
Urządzenia pomocnicze: |
1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy o mocy 400 kW |
|
2 dziobowe stery strumieniowe |
||
Pasażerowie: |
656 os. |
|
Przestrzeń pasażerska: |
zakwaterowanie |
apartamenty: 333 (~70% z prywatnymi balkonami) |
gastronomia |
restauracje: 4 |
|
salony / bary: 8 |
||
rozrywka |
kasyno |
|
pokój do gier w karty |
||
biblioteka |
||
basen |
||
mini-golf |
||
usługi |
fitness/ spa |
|
sklepy |
||
Załoga: |
410 os. |
* * *
Bibliografia |
www.oceaniacruises.com |
www.scheepvaartwest.be |
www.nedcruise.info |
https://www.faktaomfartyg.se |
* * *
Poniżej: INSIGNIA w Gdańsku 23.05.2022 , zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz