KARL-ERIK ex HECTOR (IMO 7388657, MMSI: 218809000, Sygnał wywoławczy: DDHN2, bandera: Niemcy) –pchacz/holownik, zbudowany w 1975 roku przez szwedzką stocznię Åsiverken AM z Åmål dla szwedzkiego armatora C.L. Hanssons Bogserings AB z Goeteborga jako tradycyjny holownik o nazwie HECTOR. W 1982 roku trafia do spółki Johnson Marine Service AB z Goeteborga a rok później do Johnson Bogserings AB. W 1990 roku sprzedany za 8 750 000 SEK firmie Nörrkopings Kraft AB i przemianowany na KARL-ERIK. W tym samym roku odsprzedany za 10 000 000 SEK firmie ӦF-Ӧstersjofrakt Nörrkoping AB, która w 1991 roku skierowała holownik do stoczni w Landskronie celem przebudowy na pchacz. Od jej zakończenia holownik pływa w tandemie z barką OXELӦSUND. W grudniu 2012 roku sprzedany niemieckiej spółce BCC Baltic Bulk Carriers GmbH & Co. KG.
* * *
KARL-ERIK ex HECTOR (IMO 7388657, MMSI: 218809000, Call sign: DDHN2, flag: Germany) – a pusher/tug, built in 1975 by the Swedish shipyard Åsiverken AM from Åmål for the Swedish shipowner C.L. Hanssons Bogserings AB from Göteborg as traditional tug under the name HECTOR. In 1982 transferred to Johnson Marine Service AB from Göteborg and a year later to Johnson Bogserings AB (also from Göteborg). In 1990, sold for 8 750 000 SEK to Nörrkopings Kraft AB and renamed to KARL-ERIK. In the same year, re-sold for 10 000 000 to ӦF-Ӧstersjofrakt Nörrkoping AB, which in 1991 sent it to the shipyard in Landskrona for conversion into a pusher. Since its completion, the tug has been operating in tandem with barge OXELӦSUND. In December 2012, it was sold to the German company BCC Baltic Bulk Carriers GmbH & Co. KG
* * *
KARL-ERIK – Historia budowy / KARL-ERIK – Build history: |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
109 |
Data położenia stępki / Date of keel laid: |
17.08.1974 |
Wodowanie / Launch date: |
28.11.1974 |
Data ukończenia / Date of build: |
23.04.1975 |
KARL-ERIK – Dane techniczne / KARL-ERIK – Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
324 t. / --- t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
32,58 x 10,06 x 4,5 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: |
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3516 – moc każdego / each power 1.1152 kW |
przekładania redukcyjna / reduction gear: UM 2.-23 |
|
pojedyncza śruba nastawna / single controllable pitch propeller: KaMeWa 8652/4 |
|
Prędkość / Speed: |
13,0 węzłów / knots |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 zestawy prądotwórcze składające się z silnika diesla Scania DSI 11R82ALR i alternatora / 2 generating sets consisting of Scania DSI 11R82ALR diesel engine & generator |
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
hak holowniczy / towing hook: Seebeck 50 t. |
Uciąg / Bollard Pull: |
36 t. |
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar |
echosonda / echo sounder |
|
AIS |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
balast / balast: ? m3 |
Załoga / Crew: |
6 os. / pers. |
* * *
OXELӦSUND (IMO 8835853) – Historia budowy / OXELӦSUND (IMO 8835853) – Build history: |
|
Stocznia / Yard: |
Ab Finnboda Varf |
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
416 |
Data położenia stępki / Date of keel laid: |
13.02.1984 |
Wodowanie / Launch date: |
01.05.1984 |
Data ukończenia / Date of build: |
01.06.1984 |
Przebudowa / Rebuild: |
1994 |
OXELӦSUND – Dane techniczne / OXELӦSUND – Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
2.911 / 6.000 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
92,6 x 21 x 4,84 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
zestaw prądotwórczy składający się z silnika diesla Scania D9 92 A23S i alternatora / generating set consisting of Scania D9 92 A23S diesel engine & generator |
pędnik / thruster: Aquamaster 360° – 500 KM/HP |
|
Ładownia / Cargo hold: |
liczba / number: 1 |
wymiary / dimension: 74,3 x 19,5 x 5,0 m |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
rampa burtowa i przednia / side and front ramp |
Pojemność ładowni / Hold capacity: |
ziarno / grain: 7.550 cbm |
bele / bale: 7.550 cbm |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
balast / balast: 6.002 m3 |
* * *
Bibliografia / Bibliogrphy: |
www.gbs-shipmanagement.de |
www.tugboatlars.se |
https://vesselregister.dnv.com/vesselregister/ |
* * *
Poniżej: holownik KARL-ERIK i OXELӦSUND, Gdańsk 17.09.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug KARL-ERIK and OXELӦSUND, Gdańsk 17.07.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: holownik KARL-ERIK i OXELӦSUND przybywają do Gdańsk 27.04.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug KARL-ERIK and OXELӦSUND inbound Gdańsk 27.04.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz