środa, 13 października 2021

Z cyklu okręty wojenne ... cz. 73 - USNS ROBERT E PEARY (T-AKE-5)

USNS ROBERT E PEARY - T-AKE-5 (IMO: 9319806, sygnał wywoławczy: NPEA) – zaopatrzeniowiec typu Lewis & Clark, zbudowany przez stocznię National Steel & Shipbuilding Co. (NASSCO) z San Diego, na zamówienie Marynarki Wojennej USA. Na co dzień USNS ROBERT E PEARY razem z bliźniakami eksploatowany jest przez rządową agencję Military Sealift Command (MSC).

*     *     *

Jednostki typu Lewis and Clark

Nazwa

Znak taktyczny

Stępka

Wodowanie

W służbie

USNS LEWIS AND CLARK

T-AKE-1

22.04.2004

21.05.2005

20.06.2006

USNS SACAGAWEA

T-AKE-2

08.06.2005

24.06.2006

27.02.2007

USNS ALAN SHEPARD

T-AKE-3

14.02.2006

06.12.2006

26.07.2007

USNS RICHARD E BYRD

T-AKE-4

28.07.2006

14.05.2007

08.09.2007

USNS ROBERT E PEARY

T-AKE-5

12.12.2006

27.10.2007

05.06.2008

USNS AMELIA EARHART

T-AKE-6

30.05.2007

06.04.2008

30.10.2008

USNS CARL BRASHEAR

T-AKE-7

02.10.2007

18.09.2008

03.03.2009

USNS WALLY SCHIRRA

T-AKE-8

14.04.2008

08.03.2009

01.09.2009

USNS MATTHEW PERRY

T-AKE-9

03.10.2008

16.08.2009

25.02.2010

USNS CHARLES DREW

T-AKE-10

18.03.2009

27.02.2010

14.07.2010

USNS WASHINGTON CHAMBERS

T-AKE-11

26.07.2009

11.09.2010

23.02.2011

USNS WILLIAM MCLEAN

T-AKE-12

26.03.2010

16.04.2011

29.09.2012

USNS MEDGAR EWERS

T-AKE-13

26.10.2010

29.10.2011

24.04.2012

USNS CESAR CHAVEZ

T-AKE-14

10.05.2011

05.05.2012

24.10.2012

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

43.758 BRT / 13.127 NT

Wymiary (d. x. sz. z.):

210,10 x 32,24 x 9,50

Kadłub:

dwuposzyciowy, stalowy

Napęd (spalinowo – elektryczny):

4 generatory spalinowo – elektryczne Fairbanks Morse napędzane silnikami diesla MAN-B&W model: 2 x 8L48/60 (moc: 9.600 kW) i 2 x 9L48/60 (moc: 10.800 kW)

2 główne nawrotne silniki elektryczne Alstom w układzie tandem o łącznej mocy: 11.260 kW

pojedyncza śruba o stałym skoku (producent Wartsila)

Prędkość:

20 w.

Zasięg:

14.000 Mm przy 20 w.

Urządzenia pomocnicze:

1 dziobowy ster strumieniowy

Przestrzeń ładunkowa (ładownie wyposażone w zautomatyzowany system magazynowy Shipboard Warehouse Management System):

ładownie dostosowane do przewozu ładunków suchych i amunicji (oba rodzaje rozmieszczone na standardowych paletach i w kontenerach): 2

chłodnia: 1

ładownie części zamiennych: 3

zbiorniki do przewozu paliwa: 5

zbiorniki wody pitnej: 2

Pojemność ładunkowa:

ładunki suche: 6.675 ton

paliwo: 3242 m3

woda pitna: 200 m3

Urządzenia przeładunkowe:

6 burtowych stanowisk do przekazywania ładunków suchych (po 3 na każdą burtę)

2 burtowe stanowiska do przekazywania ładunków płynnych (po 1 na każdą burtę)

4 żurawie o udźwigu po 5 ton

8 podnośników zapewniających komunikacje pomiędzy ładowniami a pokładem głównym

pokład lotniczy przystosowany do przyjmowania śmigłowców transportowych

Uzbrojenie:

2 – 6 x I karabinów maszynowych kal. 12,7 mm lub 7,62 mm

miejsce pod montaż systemów obrony bezpośredniej

Wyposażenie lotnicze:

pokład lotniczy zdolny przyjmować maszyny typu CMH-60 Kinght Hawk, CH-46D Sea Knight

hangar dla dwóch maszyn pokładowych

Załoga (personel RFA):

124 cywilów oraz 13-39 wojskowych

*     *     *

Bibliografia:

Łukasz Pacholski – Zaopatrzeniowce typu Lewis and Clark – Morza Statki i Okręty nr 11/2010

www.navsource.org

*     *     *

Poniżej: USNS ROBERT E PEARY (T-AKE-5) wchodzi do Gdańska 13.10.2021, zdjęcia: Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).









Poniżej: USNS ROBERT E PEARY (T-AKE-5), Gdańsk 13.10.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

























Aktualizacja 19.10.2021: Poniżej: USNS ROBERT E PEARY (T-AKE-5) opuszcza Gdańsk 16.10.2021, zdjęcia: Piotr Jagliński (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 










Aktualizacja 19.10.2021: Poniżej: USNS ROBERT E PEARY (T-AKE-5) opuszcza Gdańsk 16.10.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 













Aktualizacja 19.10.2021: Poniżej: USNS ROBERT E PEARY (T-AKE-5) opuszcza Gdańsk 16.10.2021, zdjęcia: Andrzej Paatro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie). 
 










 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz