PILOT-69 (IMO ---, MMSI: 261000610, Sygnał wywoławczy: SPS2077, bandera: Polska) – pilotówka serii
KP-400, zbudowana w 1977 roku przez Stocznię Odra ze Szczecinie dla Zarządu
Portu Szczecin. Obecnie jako własność spółki Szczecin-Pilot Sp. z o. o.
pozostaje wciąż w eksploatacji operując ze Świnoujścia.
*
* *
PILOT-69 (IMO ---, MMSI: 261000610, call sign: SPS2077, flag: Poland) – a KP-400 pilot boat, built in 1977 by the
Shipyard Odra from Szczecin
for the Szczecin Port Authority. Currently as the property of Szczecin Pilot
Sp. z o.o. is still in use, operating from Swinoujście.
* * *
Historia budowy / Build history:
|
|
Numer stoczniowy / Yard number:
|
B-274/7
|
Data zdania / Delivery date:
|
26.09.1977
|
*
* *
Jednostki projektu KP-400 / KP-400 units:
|
|||
Nazwa / Name
|
Stocznia / Shipyard
|
Rok budowy / Year of build
|
Los / Fate
|
PILOT-63
|
Szczecińska Stocznia Rzeczna
|
1973
|
w użyciu / in use
|
PILOT-7
|
Szczecińska Stocznia Rzeczna
|
1974
|
wycofany w 1996 / withdrawn in 1996
|
PILOT-20
|
Stocznia Odra, Szczecin
|
1975
|
18.09.1991 sprzedany A. Wrześniowi / 18.09.1991 sold
to Mr. A. Wrzesień
|
PILOT-3
|
Stocznia Odra, Szczecin
|
1976
|
22.07.1992 sprzedany zagranicznemu armatorowi /
22.07.1992 sold foreign shipowner
|
PILOT-67
|
Stocznia Odra, Szczecin
|
1976
|
wycofany w 2001 / withdrawn in 2001
|
PILOT-51
|
Stocznia Odra, Szczecin
|
1977
|
wycofany w 1994 / withdrawn in 1994
|
PILOT-69
|
Stocznia Odra, Szczecin
|
1977
|
w użyciu / in use
|
PILOT-8
|
Stocznia Odra, Szczecin
|
1978
|
22.07.1992 sprzedany zagranicznemu armatorowi /
22.07.1992 sold foreign shipowner
|
PILOT-61
|
Stocznia Odra, Szczecin
|
1978
|
wycofany w 1997 / withdrawn in 1997
|
PILOT-9
|
Stocznia Odra, Szczecin
|
1978
|
w użyciu / in use
|
*
* *
Dane techniczne / Technical data:
|
|
Wyporność / Displacement (GT / NT):
|
43,43 t. / 15,19 t.
|
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
19,73 x 5,01 x 1,70 m
|
Kadłub / Hull:
|
pojedynczy, stalowy / single hull, steel
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1
|
|
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):
|
12 cylindrowy silnik diesla / 12 cylinders diesel
engine: ZM M.Nowotki 31H12A o mocy / with power: 309 kW (420 HP).
|
śruba / propeller: 1
|
|
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
|
2 zestawy prądotwórcze, każdy o mocy / 2 generator
sets, each with power: 12,5 kVA
|
Prędkość / Speed:
|
11,5 węzłów / knots
|
Załoga + pasażerowie / Crew + passengers
|
2 +6 os. / pers.
|
* * *
Bibliografia /
Bibliography:
|
www.prs.pl
|
Katastrofy
i wypadki morskie floty pomocniczej PMH (1926 – 2016), Ryszard Leszczyński,
Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2017
|
*
* *
Poniżej: PILOT-69, Świnoujście 06.02.2011 (aby powiększyć kliknij na
zdjęcie) / Below: PILOT-69, Swinoujscie 06.02.2011 (to enlarge click on the
photo).
Poniżej: PILOT-69, Świnoujście 07.02.2011 (aby powiększyć kliknij na
zdjęcie) / Below: PILOT-69, Swinoujscie 07.02.2011 (to enlarge click on the
photo).
Poniżej: PILOT-69, Świnoujście 07.02.2012 (aby powiększyć kliknij na
zdjęcie) / Below: PILOT-69, Swinoujscie 07.02.2012 (to enlarge click on the
photo).
Poniżej: PILOT-69, Świnoujście 15.03.2013 (aby powiększyć kliknij na
zdjęcie) / Below: PILOT-69, Swinoujscie 15.03.2013 (to enlarge click on the
photo).
Poniżej: PILOT-69, Świnoujście 02.06.2017 (aby powiększyć kliknij na
zdjęcie) / Below: PILOT-69, Swinoujscie 02.06.2017 (to enlarge click on the
photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz