MSC IRIS (IMO 8201624,
MMSI: 357773000, Sygnał wywoławczy: H3JN, bandera: Antigua i Barbuda) – kontenerowiec typu
Mercur II, zbudowany przez wschodnio niemiecką stocznię VEB Warnowwerft z
Warnemünde dla radzieckiego armatora dla którego pływa
jako KAPITAN GAVRILOV do maja 1995 roku, przechodząc w 1989 roku przebudowę polegającą na przedłużeniu
kadłuba o ponad 23 metry (przed przebudową długość kadłuba wynosiła 173,90 m).
Od maja 1995 do lutego 2003 roku własność zarejestrowanej na Cyprze spółki
Adrenal Shg. Co. Ltd. dla której pływał pod następującymi nazwami: LISBOA, SEA LAND CANADA (czarter),
P&O NEDLLOYD OTTAWA (czarter) i ponownie LISBOA. W okresie luty 2003 – luty 2004 własność
kolejnej cypryjskiej spółki – Pelat Navigation, w barwach której nosi nazwę
PELAT. Od lutego 2004 jako własność zarejestrowanej w Panamie spółki Compania
Naviera Iris S.A., pływa dla armatora MSC – Mediterranean Shipping Company S.A.
pod nazwą MSC IRIS.
* * *
Historia budowy / Build history:
|
|
Numer stoczniowy / Yard number:
|
471
|
Położenie stępki / Keel laid:
|
30.11.1980
|
Data wodowania / Launch date:
|
31.12.1981
|
Data zdania / Delivery date:
|
01.06.1982
|
*
* *
Dane techniczne /
Technical data:
|
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
|
21.586 t. / 21.370 t.
|
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
203,06 x 25,40 x 9,82 m
|
Kadłub / Hull:
|
typ: pojedyczny, częsciowo podwójne dno / single
hull, partly double bottom
|
Przedziały wodoszczelne / watertight compartments: 9
|
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1
|
|
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):
|
1 dwusuwowy 9 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 9 cylinders diesel
engine: Briansk B&W 9DKRN80/160 o mocy / with power: 15.887 kW / 21.584
HP
|
śruba / propeller: 1
|
|
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
|
5 zestawów prądotwórczych o mocy / 5 generator set
with power: 530 kW / 663 kVA
|
Dziobowy ster strumieniowy o mocy / bow thruster with
power: 186 HP
|
|
Prędkość / Speed:
|
21,0 węzłów / knots
|
Ładownie i luki / Cargo holds and hatches:
|
liczba ładowni / no of cargo holds: 6
|
liczba luków / no of hatchways: 20
|
|
rozmiary luków / hatchways dimensions:
|
|
Pojemność ładunkowa / Cargo handling:
|
kontenery 20 stopowe / 20ft containers: 1.254 TEU
|
kontenery 14 stopowe / 14ft containers: 1.073
|
|
kontenery chłodzone / reefer containers: 100
|
|
ziarno / grain: 33.164 m3
|
|
bele / bale: 33.164 m3
|
|
Urządzenia załadunkowe / Cargo handling:
|
brak / none
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
|
paliwo / fuel: 4.430
m3
|
Załoga / Crew:
|
23 os. / pers.
|
*
* *
Bibliografia / Bibliography:
|
*
* *
Poniżej: MSC IRIS przybywa do Gdyni 06.08.2020, zdjęcia: Andrzej Patro (aby
powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC IRIS inbound Gdynia 06.08.2020,
photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz