czwartek, 6 sierpnia 2020

Z cyklu kontenerowce dowozowe ... cz. 21 - MSC IRIS


MSC IRIS (IMO 8201624, MMSI: 357773000, Sygnał wywoławczy: H3JN, bandera: Antigua i Barbuda) – kontenerowiec typu Mercur II, zbudowany przez wschodnio niemiecką stocznię VEB Warnowwerft z Warnemünde dla radzieckiego armatora dla którego pływa jako KAPITAN GAVRILOV do maja 1995 roku, przechodząc w 1989 roku przebudowę polegającą na przedłużeniu kadłuba o ponad 23 metry (przed przebudową długość kadłuba wynosiła 173,90 m). Od maja 1995 do lutego 2003 roku własność zarejestrowanej na Cyprze spółki Adrenal Shg. Co. Ltd. dla której pływał pod następującymi nazwami: LISBOA, SEA LAND CANADA (czarter), P&O NEDLLOYD OTTAWA (czarter) i ponownie LISBOA. W okresie luty 2003 – luty 2004 własność kolejnej cypryjskiej spółki – Pelat Navigation, w barwach której nosi nazwę PELAT. Od lutego 2004 jako własność zarejestrowanej w Panamie spółki Compania Naviera Iris S.A., pływa dla armatora MSC – Mediterranean Shipping Company S.A. pod nazwą MSC IRIS.

*     *     *

Historia budowy / Build history:
Numer stoczniowy / Yard number:
471
Położenie stępki / Keel laid:
30.11.1980
Data wodowania / Launch date:
31.12.1981
Data zdania / Delivery date:
01.06.1982

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
21.586 t. / 21.370 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
203,06 x 25,40 x 9,82 m
Kadłub / Hull:
typ: pojedyczny, częsciowo podwójne dno / single hull, partly double bottom
Przedziały wodoszczelne / watertight compartments: 9
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):
1 dwusuwowy 9 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 9 cylinders diesel engine: Briansk B&W 9DKRN80/160 o mocy / with power: 15.887 kW / 21.584 HP
śruba / propeller: 1
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
5 zestawów prądotwórczych o mocy / 5 generator set with power: 530 kW / 663 kVA
Dziobowy ster strumieniowy o mocy / bow thruster with power: 186 HP
Prędkość / Speed:
21,0 węzłów / knots
Ładownie i luki / Cargo holds and hatches: 
liczba ładowni / no of cargo holds: 6
liczba luków / no of hatchways: 20
rozmiary luków / hatchways dimensions:
  • 14 x 12,90 x 10,70 m
  • 2 x 13,00 x 8,0  - 6, 30  x 3,50
  • 2 x 6,30 x 8,20 m
  • 2 x 12,90 x 8,00 m
Pojemność ładunkowa / Cargo handling:
kontenery 20 stopowe / 20ft containers: 1.254 TEU
kontenery 14 stopowe / 14ft containers: 1.073
kontenery chłodzone / reefer containers: 100
ziarno / grain: 33.164  m3
bele / bale: 33.164 m3
Urządzenia załadunkowe / Cargo handling:
brak / none
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 4.430 m3
Załoga / Crew:
23 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej: MSC IRIS przybywa do Gdyni 06.08.2020, zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC IRIS inbound Gdynia 06.08.2020, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz