sobota, 21 marca 2020

Z cyklu holowniki ... cz. 68 - COUGAR

COUGAR ex TITO NERI QUINTO (IMO 8120478, MMSI: 375448000, Sygnał wywoławczy: J8B4754, bandera: Saint Vincent i Grenadyny) – holownik zbudowany przez włoską stocznię Cooperativa Metallurgica Ing G Tommasi Srl z Ancony jako TITO NERI QUINTO. Od 2014 roku jako COUGAR. Obecnie bez zmiany nazwy w gestii armatora Westcoasting Towage Services Sp. z o. o. z Gdyni (właściciel Katharine Shipping Ltd.).
Stoczniowy numer budowy:
40
Zakończenie budowy:
01.12.1981

 *     *     *

COUGAR ex TITO NERI QUINTO (IMO 8120478, MMSI: 375448000, Call sign: J8B4754, flag: Saint Vincent and the Grenadines) – tug built by the Italian shipyard Cooperativa Metallurgica Ing G Tommasi Srl from Ancona as TITO NERI QUINTO. Since 2014 as COUGAR. Currently, without changing the name belonging to the shipowner Westcoasting Towage Services Co. Ltd. from Gdynia (the owner: Catharina Shipping Ltd.).
Yard number:
40
Build end:
01.12.1981

 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
244 t. / 100 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
32,09 x 8,52 x 4,25 m
Kadłub / Hull:
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
1 x 7 cylindrowy silnik diesla / 1 x 7 cylinders diesel engine: MAN G7V30/45 ATL – o mocy / with power: 1.620 kW (1.716 KM / HP)
1 śruba o stałym skoku w dyszy Korta / 1 x fixed pitch propeller In Kort nozzle
Prędkość / Speed:
15,0 węzłów / knots
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
2 generatory / 2 generators: Deutz 75 kVA – 220/380V
1 generator / 1 generator: Ford 25 kVA – 220/380 kVA
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
jednobębnowa hydrauliczna wciągarka holownicza / hydraulic single drum towing winch
hak holowniczy / towing hook
kabestan / capstan
Uciąg / Bollard Pull:
30 t.
Wyposażenie dodatkow / Additional equipment:
dźwig pokładowy / deck crane: Palfinger SWL 500 t. x 2 - 7 m
Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
2 radary / 2 radars: Furuno FR 1505, Furuno 1832
echosonda / echo sounder
żyrokompass / gyro-compass: Anschutz STD 20
kompas satelitarny / sat. compass: JRC
autopilot: Simrad
elektroniczna mapa / electronic chart: Furuno MFD 12
AIS (Furuno FA 150), GPS (Furuno GP 32), Navtex (McMurdo Nav 7), VHF (2x  Furuno FM 8500 + DSC), GMDSS (A1, A2), Inmart Sat-C (Sailor H 2095B), EPIRB (McMurdo E3 406 Mhz)
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 92.36m/ton
świeża woda / fresh water: 38,3 m3
Załoga / Crew:
max. 10 os. / pers.

 *     *     *
Bibliografia / Bibilography:

 *     *     *

Poniżej: COUGAR, Nabrzeże Pomorskie, Gdynia 13.03.2020 r., zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: COUGAR, Pomorskie quay Gdynia 13.03.2020 , photos: Andrzej Patro (to enlrage click on the photo)
















Poniżej: COUGAR - pokład, Gdynia 13.03.2020 r., zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: COUGAR – deck, Gdynia 13.03.2020 , photos: Andrzej Patro (to enlrage click on the photo)




Poniżej: COUGAR - maszynownia, Gdynia 13.03.2020 r., zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: COUGAR – engine room, Gdynia 13.03.2020 , photos: Andrzej Patro (to enlrage click on the photo)











Poniżej: COUGAR - mostek, Gdynia 13.03.2020 r., zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: COUGAR – bridge, Gdynia 13.03.2020 , photos: Andrzej Patro (to enlrage click on the photo).


 
Aktualizacja 20.04.2023: Poniżej: SARAH ex COUGAR, Gdynia 16.04.2023 r., zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 23.04.2023: Below: SARAH ex COUGAR, Gdynia 16.04.2023, photo: Waldemar Danielewicz (to enlrage click on the photo).
 

Aktualizacja 18.05.2023: Poniżej: SARAH ex COUGAR, Gdynia 01.05.2023 r., zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 18.05.2023: Below: SARAH ex COUGAR, Gdynia 01.05.2023, photo: Waldemar Danielewicz (to enlrage click on the photo).
 

 
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz