CENTAUR II (IMO 9388845, MMSI: 261011460, Sygnał wywoławczy: SPG2892, bandera: Polska) – holownik typu ASD zbudowany przez Remontowa Shipyard. w Gdańsku dla polskiego armatora WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o. o. z Gdyni (100 % właścicielem firmy był Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.). Pomiędzy 2007 na 2011 r. użytkownikiem holownika był WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o. o. We wrześniu 2011 firma ta wraz z całym swym majątkiem została przejęta przez firmę Fairplay Towage a operatorem holownika została spółka Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K w Gdyni. W marcu 2015 r. firma ta przekształciła się w Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.
- Stoczniowy numer budowy: B-845/1,
 - Data zamówienia: 02.11.2005,
 - Położenie stępki: 31.05.2006,
 - Data zdania: 01.05.2007 r.
 
 *     *     *
CENTAUR II (IMO 9388845, MMSI: 261011460, Call sign: SPG 2892, flag: Poland) – ASD type tug built by the Remontowa Shipyard from Gdansk for the Polish shipowner WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o. o. (the 100% owner of the company was the Port Gdynia Maritime Authority). Between 2007 – 2011 the shipowner of the tug was WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o. o.. In September 2011 the company with all its assets were taken over by the Fairplay Towage, and the tug operator was Fairplay Polska Sp. z o. o. & Co. Sp. K. In March 2015, the company was transformed into Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K..
- Yard number: B-845/1,
 - Date of order: 02.11.2005,
 - Keel laid: 31.05.2006,
 - Delivery date: 01.05.2007.
 
 *     *     *
Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT): 
 | 
337 t. / 210 t., 
 | 
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 
 | 
30,30 x 9,80 x 3,65 m, 
 | 
Kadłub / Hull: 
 | 
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull 
 | 
pokłady ciągłe / continious decks: 1 
 | |
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel, 
 | 
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3512 D-HD  – o łącznej mocy / with total power: 2.880 kW (3.875 HP) 
 | 
2 pędniki Schottel w dyszach Korta / 2 x Schottel propellers in Kort nozzles 
 | |
Prędkość / Speed: 
 | 
13,3 węzła / knots 
 | 
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: 
 | 
dziobowa hydrauliczna wciągarka holownicza: Kraajeveld, uciąg na hamulcu 100 t., lina stalowa 2 x 150 m / ø 44 mm na połączonym bębnie / bow hydraulic towing winch: Kraajeveld, brake force 100 t., steel wire 2 x 150 m / ø 44 mm on splitted drum 
 | 
rufowa hydrauliczna wciągarka holownicza: Kraajeveld, uciąg na hamulcu 150 t., lina stalowa 520 m / ø 48 mm na pojedynczym bębnie / aft hydraulic towing winch: Kraajeveld, brake force 150 t., steel wire 520 m / ø 48 mm on single drum 
 | |
hak holowniczy / towing hook: Mampaey 500 kN 
 | |
Uciąg / Bollard Pull: 
 | 
45 t. 
 | 
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: 
 | 
2 zdalnie sterowane monitory pożarowe o wydajności 63 m3/h każdy (woda / piana) / 2 fifi remote controlled monitors with capacity: 63 m3/h each (water / foam) 
 | 
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: 
 | 
2 radary / 2 radars 
 | 
echosonda / echo sounder 
 | |
kompas satelitarny / satellite compass 
 | |
AIS, Navtex, GPS, DGPS 
 | |
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: 
 | 
paliwo / fuel: 195,5 m3 
 | 
balast / ballast: 46,7 m3 
 | |
świeża woda / fresh water: 22,4 m3 
 | |
piana / foam: 5.2  m3 
 | |
Załoga / Crew: 
 | 
5 os. / pers. 
 | 
*     *     *
Bibliografia / Bibliography:
- www.fleetmon.com
 - http://www.fairplay-towage.com/en/fleetlist.html
 - https://www.prs.pl/__files/parent519/rejestr_mor_2017.pdf
 - http://www.remontowa-rsb.pl/product/details/b845?_locale=en
 - Danielewicz Waldemar – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, POWR Porta Mare
 
*     *     *
Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia  26.06.2009 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 26.06.2009, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia 06.09.2009 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 06.09.2009, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia 07.09.2009 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 07.09.2009, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia 06.09.2009 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 06.09.2009, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia 07.09.2009 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 07.09.2009, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia  18.08.2013 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 18.08.2013, made by Mr. Waldemar Danielewicz, a collection of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia 15.08.2014 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 15.08.2014, made by Mr. Waldemar Danielewicz, a collection of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 10.10.2015 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug CENTAUR II, Gdynia 10.10.2015 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 08.04.2016 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug CENTAUR II, Gdynia 08.04.2016 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika CENTAUR II, Gdynia 15.08.2014 r., autorstwa Pana Waldemara Danielewicza, kolekcja Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug CENTAUR II, Gdynia 15.08.2014, made by Mr. Waldemar Danielewicz, a collection of Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 10.10.2015 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug CENTAUR II, Gdynia 10.10.2015 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 08.04.2016 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug CENTAUR II, Gdynia 08.04.2016 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 08.07.2016 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug CENTAUR II, Gdynia 08.07.2016 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 06.04.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug CENTAUR II, Gdynia 06.04.2018 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 07.04.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug CENTAUR II, Gdynia 07.04.2018 (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 05.10.2018 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug CENTAUR II, Gdynia 05.10.2018 made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika CENTAUR II, Gdynia 10.07.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug CENTAUR II, Gdynia 10.07.2019 (to enlarge click on the photo).















Brak komentarzy:
Prześlij komentarz