W sobotę 21
września, tuż po południu do portu w Gdyni przybył zestaw holowniczy, składający
się z holownika BUGSIER 20 oraz holowanego przez niego zaopatrzeniowca OOC COUGAR,
który to po ponad dwuletnim „odstawieniu na sznurek” ma przejść w stoczni
Remontowej Nauta przegląd, konserwację (ewentualne prace naprawcze) oraz
odnowienie klasy.
* * *
On Saturday,
September 21, just after noon, to the port in Gdynia arrived a towing set, consisting
of the tug BUGSIER 20 and towed by him a platform supply vessel OOC COUGAR,
which after over two years of „laid up” is to undergo an inspection and
maintenance works at the Nauta Shiprepair Yard.
* * *
Poniżej
zdjęcia: holownika BUGSIER 20 i zaopatrzeniowca OOC COUGAR, autor: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below
photos of tug BUGSIER 20 and platform supply vessel OOC COUGAR, author: Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika BUGSIER 20 i zaopatrzeniowca OOC COUGAR, autor: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug BUGSIER 20 and platform supply vessel OOC COUGAR, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika BUGSIER 20 i zaopatrzeniowca OOC COUGAR, Stocznia Nauta , author: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of tug BUGSIER 20 and platform supply vessel OOC COUGAR, Shipyard Nauta, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcia: holownika BUGSIER 20 i zaopatrzeniowca OOC COUGAR, autor: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug BUGSIER 20 and platform supply vessel OOC COUGAR, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej zdjęcie: holownika BUGSIER 20 i zaopatrzeniowca OOC COUGAR, Stocznia Nauta , author: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of tug BUGSIER 20 and platform supply vessel OOC COUGAR, Shipyard Nauta, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
* * *
Coś o bohaterach tego wydarzenia / Something about heroes
of this event.
BUGSIER 20
(IMO 9158484, MMSI: 211264190, Sygnał wywoławczy: DPDP, bandera: Niemcy) – holownik typu Traktor zbudowany
przez niemiecką stocznię J.G. Hitzler Schiffswerft und Maschinenfabrik GmbH
& Co. KG dla niemieckiego armatora Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft
mBH & Co. KG z Hamburga.
Stoczniowy
numer budowy:
|
811
|
Data
położenia stępki:
|
08.11.1996
|
Wodowanie:
|
09.10.1997
|
Data
ukończenia:
|
01.11.1997
|
* * *
BUGSIER 20
(IMO 9158484, MMSI: 211264190, Call sign: DPDP, flag: Germany) – Tractor type tug built by German
shipyard J.G. Hitzler Schiffswerft und Maschinenfabrik GmbH & Co. KG for
the Ggerman shipowner Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft mBH &
Co. KG from Hamburg.
Yard
number:
|
811
|
Date of
keel laid:
|
08.11.1996
|
Launch date:
|
09.10.1997
|
Date of
build:
|
01.11.1997
|
Dane
techniczne: w odrębnym opracowaniu poświęconym holownikowi / Technical data: in
separated study about the tug.
* * *
OOC COUGAR
(IMO 9395410, MMSI: 636091908, Sygnał wywoławczy: V2GZ8, bandera: Liberia) – zaopatrzeniowiec zbudowany w 2007
roku, w kooperacji przez ukraińską stocznię Damen Shipyards Okean Nikolayev
oraz norweską stocznię Aker Aukra AS, na zamówienie niemieckiego armatora
Opielok Offshore Carriers.
Historia
budowy
Stoczniowy
numer budowy:
|
128
|
Data
położenia stępki:
|
02.03.2007
|
Wodowanie:
|
31.01.2008
|
Data
ukończenia:
|
17.07.2008
|
* * *
OOC COUGAR
(IMO 9395410, MMSI: 636091908, Call sign: V2GZ8, flag: Liberia) – platform supply vessel built in
2007, in cooperation with the Ukrainian shipyard Damen Shipyard Okean
Nikolayev and the Norwegian shipyard Aker Aukra AS, for the German shipowner Opielok
Offshore Carriers.
Build
history:
Yard
number:
|
128
|
Date of
keel laid:
|
02.03.2007
|
Launch date:
|
31.01.2008
|
Date of
build:
|
17.07.2008
|
* * *
Dane
techniczne / Technical data:
Wyporność
/ Displacement (GT / DWT):
|
2.180 t. /
3.319 t.
|
Wymiary
(d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
73,6 x 16
x 7 m
|
Kadłub /
Hull:
|
materiał i
typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
|
pokłady
ciągłe / continious decks: 1
|
|
Napęd /
propulsion: spalinowy / diesel
|
2 silniki
diesla / 2 diesel engines: MaK 6M25 o łącznej mocy / with total power 3.960
kW (5.310 KM / HP)
|
2 przekładnie
redukcyjne / 2 reduction gears: 600 AGSC – LP 500 ND
|
|
2 śruby
nastawne / 2 controllable pitch propellers
|
|
Prędkość /
Speed:
|
13,0
węzłów / knots
|
Urządzenia
pomocnicze / Auxiliaries:
|
2
generatory spalinowe / 2 diesel generators: DI1262
|
Wyposażenie
dodatkowe / Additional equipment:
|
winda kotwiczna
/ anchor windlass
|
kotwice /
anchors:2 x 2.460 kg
|
|
kabestan /
1 capstan: 2 x 8 ton
|
|
dźwig
pokładowy / deck crane: 3 t. SWL – 16 m
|
|
Pokład ładunkowy
/ Cargo deck:
|
powierzchnia
/ space: 680 m2
|
wymiary (d.
x sz.) / dimensions (l. x b.): 51 x 13,3 m
|
|
Zbiorniki
/ Tanks:
|
ładunek płynny
/ liquid cargo: 10
|
ładunek suchy
/ dry cargo: 5
|
|
Pojemność
zbiorników / Tanks capacities:
|
paliwo / fuel:
998 CuM
|
woda pitna
/ potable water: 831 CuM
|
|
woda wiertnicza
/ drill water: 1348 CuM
|
|
solanka /
brine: 397 CuM
|
|
płynne błoto
/ liquid mud: 980 CuM
|
|
olej bazowy
/ base oil: 211 CuM
|
|
Załoga /
Crew:
|
12 os. /
pers.
|
* * *
Bibliografia
/ Bibliography:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz