sobota, 18 sierpnia 2018

Z cyklu holowniki ... cz. 34 - MARS



MARS (IMO 7734533, MMSI: 636017603, Sygnał wywoławczy: D5LU7, bandera: Liberia) – holownik portowy zbudowany przez radziecką stocznię Gorochowieckij Sudostroitielnyj Zavod z Gorochowca na zamówienie Zarządu Portu Gdynia. Od 1984 roku holownik pracował w Wydziale Usług Żeglugowych Morskiego Portu w Gdyni. Pomiędzy 1991 na 2011 r. użytkownikiem holownika był WUŻ Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia Sp. z o. o.. We wrześniu 2011 firma ta wraz z całym swym majątkiem została przejęta przez Fairplay BV z Rotterdamu, pozostając jednak pod starą nazwą jako armator holowników. W połowie 2016 roku sprzedany armatorowi Intreseco Ltd.. Obecnie bez zmiany nazwy holownik pracuje w ukraińskim porcie Jużne.
  • Stoczniowy numer budowy: 353,
  • Data zdania: 30.12.1977 r.
 *     *     *

MARS (IMO 7734533, MMSI: 636017603, Call sign: D5LU7, flag: Liberia) – harbor tug built by the Soviet shipyard Gorochowieckij Sudostroitielnyj Zavod from Gorochowieck on order Gdynia Port Authority. Since 1984 worked for the Department of Shipping Services Port of Gdynia. Between 1991 – 2011 the owner of tug was WUŻ – Shipping and Port Services Gdynia Co. Ltd. In September 2011 the company with all its assets were taken over by the Fairplay BV from Rotterdam, but remained under the old name as a tug operator. In mid-2016 sold to the shipowner Intreseco Ltd. Currently without changing the name tug works in the Ukrainian port of Yuzhne.
  • Yard number: 353,
  • Delivery date: 30.12.1977.
 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (GT / DWT): 178,51 t. / --- t. 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 29,07 x 8,37 x 2,98 m.
  • Kadłub / Hull: 
    • materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull, 
    • pokłady ciągłe / continious decks: 1, 
  • Napęd / propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 2 silniki diesla / 2 diesel engines: Russkij Diesel 6D-30/50-4-3 – o łącznej mocy / with total power: 883 kW (1.201 HP),
    • 2 śruby nastawne w dyszach Korth / 2 controllable pitch propellers in Kort nozzles,
  • Prędkość / Speed: 11,0 węzła / knots.
  • Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
    • hak holowniczy / towing hook: D98,
  • Uciąg / Bollard Pull: 18,7 t.
  • Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
    • pompa pożarowa o wydajności 120/220 m3/h / fifi pump with capacity: 120/220 m3/h,
  • Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
    • radar: Sperry Marine,
    • echosonda / echo sounder: Samsung ENC NF 700,
    • kompas magnetyczny / magnetic compass: RY 127 mm,
    • AIS, Navtex, GPS, VHF (Sailor 6215),
  • Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
    • paliwo / fuel: 45 m3,
    • świeża woda / fresh water: 4 m3,
  • Załoga / Crew: 6 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:


 *     *     *

Poniżej zdjęcie holownika MARS stojącego za rufą holownika Odyseusz, kolekcja Pana Waldemara Danielewicza (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug MARS standing behind the stern of tug ODYSEUSZ, a collection of Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie holownika MARS, Gdynia 05.09.2009 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug MARS Gdynia 05.09.2009, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie holownika MARS, Nabrzeże Gościnne, Gdynia 18.08.2013 r., autorstwa Pana Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the tug MARS, Gościnne quay, Gdynia 18.08.2013, made by Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia: holownika MARS  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of tug MARS (to enlarge click on the photo).










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz