poniedziałek, 28 grudnia 2020

Z cyklu holowniki ... cz. 78 - FAIRPLAY 27


FAIRPLAY 27 ex FOX (IMO 9520572, MMSI: 304068000, Sygnał wywoławczy: V2GS3, bandera: Antigua i Barbuda) – holownik typu „ASD”, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon S.A. jako FOX. Od kwietnia 2010 roku jako FAIRPLAY 27 we flocie niemieckiego armatora Fairplay Schleppdampfschiffts-Reederei Richard Borchard GmbH z Hamburga.
Stoczniowy numer budowy:
679
Data położenia stępki:
18.08.2008
Wodowanie:
08.04.2009
Data ukończenia:
25.05.2009

 *     *     *

FAIRPLAY 27 ex FOX (IMO 9520572, MMSI: 304068000, Call sign: V2GS3, flag: Antigua & Barbuda) – an „ASD” type tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Armon S.A. as FOX. Since April 2004 as FAIRPLAY 27 in the fleet of German shipowner Fairplay Schleppdampfschiffts-Reederei Richard Borchard GmbH from Hamburg.
Yard number:
679
Date of keel laid:
18.08.2008
Launch date:
08.04.2009
Date of build:
25.05.2009
.
*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
499 t. / 444 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
36,00 x 11,2 x 5,4 m
Kadłub / Hull:
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd / propulsion: hybrydowy (spalinowo – elektryczny) / hybrid (diesel – electric)
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3516B DI-TA o łącznej mocy / with total power 4.056 kW / 5.440 HP
2 pędniki Schottel SRP 4000FP / 2 x Schottel SRP 4000FP thrusters
dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: Schottel STT 110 LK – 200 kW
Prędkość / Speer:
13,7 węzła / knots
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
rufowa wciągarka holownicza (holowania pełnomorskie): 900 m / 52 mm, drut z galwanizowanej stali / stern towing winch (deep sea towing): 900 m / 52 mm, galvanized steel wire
dziobowa, dwubębnowa wciągarka holownicza (portowa): 100 m / 100 mm, liny syntetyczne / bow, double drum towing winch (harbor): 100 m/ 100 mm, synthetic ropes
wciągarka holownicza / tugger winch: 100 kN
rolka rufowa / sternroller: 4.000 mm x 2.000 m, SW: 200 t.
pachoły holownicze / tugger pins
Uciąg / Bollard Pull:
75 t.
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
monitory p.poż. fifi monitors: 2
dźwig pokładowy / deck crane: Marine Palfinger PK 12084 – SWL 930 kg
Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
2 radary / 2 radars
echosonda / echo sounder
kompas satelitarny / satellite compass
kompas magnetyczny / magnetic compass
autopilot
AIS, Navtex, LRIT, DGPS, GMDSS A2, ECDIS
reflektory / searchlights: 2
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 357  m3
balast / balast: 50 m3
Pianka / foam: 15,63 m3
Załoga / Crew:
6 os. / pers.

 *     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej: holownik FAIRPLAY 27 koło Heikendorf-Moltenerot, 18.06.2017 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug FAIRPLAY 27 near Heikendorf-Moltenort, 18.06.2017 (to enlarge clikc on the photo).





Poniżej: holownik FAIRPLAY 27, Nabrzeże Francuskie, Gdynia 27.02.2019 r., zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug FAIRPLAY 27, Francuskie quay, Gdynia 27.02.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 01.10.2021 Poniżej: holownik FAIRPLAY 27, Gdańsk 27.09.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021 Below: tug FAIRPLAY 27, Francuskie quay, Gdynia 27.09.2021, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 




 

środa, 23 grudnia 2020

Z cyklu z pilotówki ... cz. 7 - PILOT-5 (II)

PILOT-5 (II) (IMO ---, MMSI: 261000380, sygnał wywoławczy: SPS2326, bandera: Polska) – pilotówka projektu HS-1500P, zbudowana w 1991 roku w norweskiej stoczni Harding Safety A/S w Rosendal dla Przedsiębiorstwa Usług Morskich Unipil Sp. z o .o.

 *     *     *

PILOT-5 (II) (IMO ---, MMSI: 261000380, call sign: SPS2326, flag: Poland) – a HS-1500P project pilot boat, built in 1991 by the Norwegian shipyard Harding Safety A/S from Rosendal for the P.U.M. Gdańsk-Pilot.

 *     *     *

  Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / NT):

17,59 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

14,54 x 4,02 x 0,70  m

Kadłub / Hull:

pojedynczy, stalowy / single hull, steel

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):

2 x silniki / 2 x engines: Volvo-Penta TAMD 74A o mocy / with power: 2 x 257 kW

śruba / propeller: 2

Prędkość / Speed:

22 węzłów / knots

Załoga + pasażerowie / Crew + passengers

2 +4 os. / pers.

 *     *     *

  Bibliografia / Bibliography:

Katastrofy i wypadki morskie floty pomocniczej PMH (1926 – 2016), Ryszard Leszczyński, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2017

 *     *     *

Poniżej: PILOT-5, Gdynia 06.08.2008 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 06.08.2008 (to enlarge click on the photo).


Poniżej: PILOT-5, Gdynia 10.10.2015 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 10.10.2015 (to enlarge click on the photo).



Poniżej: PILOT-5, Gdynia 23.06.2018 r., zdjęcie Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 23.06.2018, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej: PILOT-5, Gdynia 24.06.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 24.06.2018 (to enlarge click on the photo).



Poniżej: PILOT-5, Gdynia 16.07.2018 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 16.07.2018 (to enlarge click on the photo).



Poniżej: PILOT-5, Gdynia 14.11.2018 r., zdjęcia: Andrzej Patro, Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 14.11.2018, photos: Andrzej Patro, Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).






Poniżej: PILOT-5, Gdynia 19.03.2019 r., zdjęcie Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 19.03.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).





Poniżej: PILOT-5, Gdynia 19.04.2019 r., zdjęcie Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 19.04.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).


Poniżej: PILOT-5, Gdynia 23.04.2019 r.(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 23.04.2019 (to enlarge click on the photo).









Poniżej: PILOT-5, Gdynia 05.07.2019 r.(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 05.07.2019 (to enlarge click on the photo).


Poniżej: PILOT-5, Gdynia 24.08.2019 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 24.08.2019, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).




Poniżej: PILOT-5, Gdynia 21.09.2019 r.(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 21.09.2019 (to enlarge click on the photo).

Poniżej: PILOT-5, Gdynia 21.06.2020 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 21.06.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej: PILOT-5, Gdynia 27.06.2020 r.(aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 27.06.2020 (to enlarge click on the photo).


Poniżej: PILOT-5, Gdynia 06.08.2020 r., zdjęcie Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 06.08.2020, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej: PILOT-5, Gdynia 05.09.2020 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-5, Gdynia 05.09.2020 (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 23.07.2021: Poniżej: PILOT-5, Gdynia 19.07.2021 r., Zdjęcia Waldemar Danielewicz, Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 23.07.2021: Below: PILOT-5, Gdynia 19.07.2021, photos: Waldemar Danielewicz, Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej: PILOT-5, Gdynia 10.09.2021 r., Zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below: PILOT-5, Gdynia 10.09.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 01.10.2021: Poniżej: PILOT-5, Gdynia 21.09.2021 r., Zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021: Below: PILOT-5, Gdynia 21.09.2021, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 








Aktualizacja 16.12.2021: Poniżej: PILOT-5, Jastarnia 05.12.2021 r., Zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 16.12.2021: Below: PILOT-5, Jastarnia 04.12.2021, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 





Aktualizacja 14.04.2022: Poniżej: PILOT-5, Gdynia 13.04.2022 r., Zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 14.04.2022: Below: PILOT-5, Gdynia 13.04.2022, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 







Aktualizacja 29.05.2022: Poniżej: PILOT-5, Gdansk 25.05.2022 r., Zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 29.05.2022: Below: PILOT-5, Gdansk 25.05.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 17.05.2023: Poniżej: PILOT-5, Jastarnia 31.03.2023 r., Zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 17.05.2023: Below: PILOT-5, Jastarnia 31.03.2023, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).