FAIRPLAY 27 ex
FOX (IMO 9520572, MMSI: 304068000, Sygnał wywoławczy: V2GS3, bandera: Antigua i
Barbuda) – holownik
typu „ASD”, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon S.A. jako FOX.
Od kwietnia 2010 roku jako FAIRPLAY 27 we flocie niemieckiego armatora Fairplay
Schleppdampfschiffts-Reederei Richard Borchard GmbH z Hamburga.
Stoczniowy
numer budowy:
|
679
|
Data
położenia stępki:
|
18.08.2008
|
Wodowanie:
|
08.04.2009
|
Data ukończenia:
|
25.05.2009
|
* * *
FAIRPLAY 27 ex
FOX (IMO 9520572, MMSI: 304068000, Call sign: V2GS3, flag: Antigua &
Barbuda) – an „ASD”
type tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Armon S.A. as FOX. Since
April 2004 as FAIRPLAY 27 in the fleet of German shipowner Fairplay
Schleppdampfschiffts-Reederei Richard Borchard GmbH from Hamburg.
Yard
number:
|
679
|
Date of
keel laid:
|
18.08.2008
|
Launch
date:
|
08.04.2009
|
Date of
build:
|
25.05.2009
|
.
* * *
Dane
techniczne / Technical data:
Wyporność
/ Displacement (GT / DWT):
|
499 t. / 444
t.
|
Wymiary
(d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
36,00 x 11,2
x 5,4 m
|
Kadłub /
Hull:
|
materiał i
typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
|
pokłady
ciągłe / continious decks: 1
|
|
Napęd /
propulsion: hybrydowy (spalinowo – elektryczny) / hybrid (diesel – electric)
|
2 silniki
diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3516B DI-TA o łącznej mocy / with
total power 4.056 kW / 5.440 HP
|
2 pędniki
Schottel SRP 4000FP / 2 x Schottel SRP 4000FP thrusters
|
|
dziobowy ster
strumieniowy / bow thruster: Schottel STT 110 LK – 200 kW
|
|
Prędkość /
Speer:
|
13,7 węzła
/ knots
|
Wyposażenie
holownicze / Towing equipment:
|
rufowa wciągarka
holownicza (holowania pełnomorskie): 900 m / 52 mm, drut z galwanizowanej
stali / stern towing winch (deep sea towing): 900 m / 52 mm, galvanized steel
wire
|
dziobowa, dwubębnowa
wciągarka holownicza (portowa): 100 m / 100 mm, liny syntetyczne / bow,
double drum towing winch (harbor): 100 m/ 100 mm, synthetic ropes
|
|
wciągarka holownicza
/ tugger winch: 100 kN
|
|
rolka rufowa
/ sternroller: 4.000 mm x 2.000 m, SW: 200 t.
|
|
pachoły holownicze
/ tugger pins
|
|
Uciąg /
Bollard Pull:
|
75 t.
|
Wyposażenie
dodatkowe / Additional equipment:
|
monitory p.poż.
fifi monitors: 2
|
dźwig
pokładowy / deck crane: Marine Palfinger PK 12084 – SWL 930 kg
|
|
Wyposażenie
mostka / Bridge equipment:
|
2 radary /
2 radars
|
echosonda
/ echo sounder
|
|
kompas
satelitarny / satellite compass
|
|
kompas
magnetyczny / magnetic compass
|
|
autopilot
|
|
AIS,
Navtex, LRIT, DGPS, GMDSS A2, ECDIS
|
|
reflektory
/ searchlights: 2
|
|
Pojemność
zbiorników / Tanks capacities:
|
paliwo /
fuel: 357 m3
|
balast /
balast: 50 m3
|
|
Pianka /
foam: 15,63 m3
|
|
Załoga /
Crew:
|
6 os. /
pers.
|
* * *
Bibliografia
/ Bibliography:
* * *
Poniżej:
holownik FAIRPLAY 27 koło Heikendorf-Moltenerot, 18.06.2017 r. (aby powiększyć kliknij
na zdjęcie) / Below: tug FAIRPLAY 27 near Heikendorf-Moltenort, 18.06.2017 (to
enlarge clikc on the photo).
Poniżej:
holownik FAIRPLAY 27, Nabrzeże Francuskie, Gdynia 27.02.2019 r., zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Below: tug FAIRPLAY 27, Francuskie quay, Gdynia
27.02.2019, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 01.10.2021 Poniżej:
holownik FAIRPLAY 27, Gdańsk 27.09.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie) / Update 01.10.2021 Below: tug FAIRPLAY 27, Francuskie quay, Gdynia
27.09.2021, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz