VB PERFECT ex PERFECT (IMO 9684756, MMSI: 211676590, Sygnał wywoławczy: DIVK2, bandera: Niemcy) – holownik typu „ASD” (projekt ASD 2411), zbudowany przez wietnamską stocznię Song Thu Shipyard (Grupa Damen) jako PERFECT dla niemieckiego armatora Unterweser Reederei GmbH - URAG. Od sierpnia 2017 jako VB PERFECT, w związku z przejęciem firmy przez hiszpańską Boulda Towage.
* * *
VB PERFECT ex PERFECT (IMO 9684756, MMSI: 211676590, call sign: DIVK2, flag: Germany) – an “ASD” type tug (project ASD 2411), built by Vietnamese shipyard Song Thu Shipyard (Damen Group) as PERFECT for the German shipowner Unterweser Reederei GmbH - URAG. From August, 2017 as VB PERFECT, in connection with the takeover of the company by the Spanish Boulda Towage.
* * *
| 
   Historia budowy / Build history  | 
 |
| 
   Stoczniowy numer budowy / Yard number:  | 
  
   512287  | 
 
| 
   Data położenia stępki / Date of keel laid:  | 
  
   06.09.2013  | 
 
| 
   Wodowanie / Launch date:  | 
  
   30.04.2014  | 
 
| 
   Data / ukończenia / Date of build:  | 
  
   15.12.2014  | 
 
* * *
| 
   Dane techniczne / Technical data:  | 
 |
| 
   Wyporność / Displacement (GT / DWT):  | 
  
   268 / 122  | 
 
| 
   Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):  | 
  
   24,47 x 10,7 x 3,6 m  | 
 
| 
   Kadłub / Hull:  | 
  
   materiał i typ: stal, pojedynczy / material and type: steel, single hull  | 
 
| 
   pokłady ciągłe / continious decks: 1  | 
 |
| 
   Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel  | 
  
   2 silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3516C-HD DITA – moc każdego / each power: 2.100 kW  | 
 
| 
   2 śrubo - stery / 2 ruder propellers: Rolls-Royce US 255  | 
 |
| 
   Prędkość / Speed:  | 
  
   12,9 węzła / knots  | 
 
| 
   Wyposażenie holownicze / Towing equipment:  | 
  
   dziobowa hydrauliczna wciągarka kotwiczno – holownicza z łączonym bębnem, uciąg dynamiczny 33 t., uciąg na hamulcu 150 t., / bow hydraulic anchor - towing winch with a split drum, pull: 33t., brake hold: 150 t.  | 
 
| 
   hak holowniczy / towing hook: 65 t.  | 
 |
| 
   Uciąg / Bollard Pull:  | 
  
   ahead: 69,1 t.  | 
 
| 
   astern: 63,5 t.  | 
 |
| 
   Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:  | 
  
   odbijacze / fenders  | 
 
| 
   przeciwpożarowa pompa Caterpillar C9 TA wydajność 600 m3.h, ciśnienie 10 barów / FiFi pump Caterpillar C9 TA with a capacity 600 m3/h, 10 bar  | 
 |
| 
   ręcznie sterowana armatka przeciwpożarowa / manual operated FiFi monitor  | 
 |
| 
   Wyposażenie mostka / Bridge equipment:  | 
  
   radar  | 
 
| 
   echosonda / echo sounder  | 
 |
| 
   żyro / gyro  | 
 |
| 
   kompas magnetyczny / magnetic compass  | 
 |
| 
   autopilot  | 
 |
| 
   AIS, Navtex, Satnav GPS, GMDSS A2  | 
 |
| 
   1 x 1.000 W reflektor poszukiwawczy / 1 x 1.000 W searchlight  | 
 |
| 
   Pojemność zbiorników / Tanks capacities:  | 
  
   paliwo / fuel: 80,0 m3  | 
 
| 
   Załoga / Crew:  | 
  
   4-6 os. / pers.  | 
 
* * *
| 
   Bibliografia / Bibliography:  | 
 
| 
   www.fleetmon.com  | 
 
| 
   http://www.urag.de  | 
 
| 
   http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html  | 
 
* * *