sobota, 7 grudnia 2024

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 31) - CAROLIN G

CAROLIN G ex WILSON DALE ex CAROLIN G (IMO: 9462500, MMSI: 305370000, sygnał wywoławczy: V2DX9, bandera: Antigua i Barbuda) – mały masowiec, przystosowany do przewozu kontenerów, zbudowany w 2008 roku w kooperacji przez serbską stocznię Sava Brodogradiliste AD i holenderską stocznię B.V. Scheepswerf Damen Bergum dla niemieckiego armatora Gerdes Schiffahrts GmbH & Co. KG jako CAROLIN G. Od czerwca 2016 do sierpnia 2019 roku w czarterze Wilson ASA jako WILSON DALE. Po zakończeniu czarteru statek powrócił do swojej pierwotnej nazwy, pływając w zarządzie norweskiego armatora Peak Project Carriers AS.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

9371

Położenie stępki:

25.07.2007

Wodowanie:

16.05.2008

Zdanie:

01.11.2008

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 2.999 / DWT: 4.444,9 t

Wymiary (d x sz x z):

88,6 x 12,50 x 5,42 m

Kadłub:

typ: ?

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: ?

ilość pokładów: 1

Napęd:

8 cylindrowy silnik diesla MaK 8M20 C8 – o mocy: 1.552 kW

pojedyncza śruba o nastawna

Urządzenia pomocnicze:

zespół prądotwórczy składające się z silnika diesla Sisu 634DSBIG i alternatora – o mocy 175 kV

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Sisu 420DSRG i alternatora o mocy 77 kVA

dziobowy ster strumieniowy o mocy 220 kW

Prędkość:

12,3 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1/1

wymiary ładowni: 62,52 x 10,10 x 8,43 m

wymiary luku:

62,53 x 10,10 m

pokrywy lukowe: typ ponton – obsługiwane przez suwnicę bramową

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno i bele: 5.328 m3 / 188,157 ft3

kontenery: 188 (ładownia: 108 / pokład: 80)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.372 m3

paliwo: 165 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

8~9 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

https://www.scheepvaartwest.be

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: CAROLIN G opuszcza Szczecin 10.09.2009 rok, zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).








Poniżej: WILSON DALE, Gdynia 14/17.07.2018 rok, zdjęcia:Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: CAROLIN G, Gdańsk 10.07.2020 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



 

 

 

czwartek, 5 grudnia 2024

Z cyklu holowniki ... cz. 128 - BALTSUND ex MAGNI

BALTSUND ex MAGNI (IMO 9136307, MMSI: 220466000, sygnał wywoławczy: OVUU2, bandera: Dania) – holownik projektu Damen 1906, zbudowany przez holenderską stocznię B.V. Scheepswerft Damen Gorinchem z Gorinchem jako MAGNI. Od 2006 roku jako BALTSUND w barwach duńskiego armatora Svendborg Bugser A/S z Svendborga.

*     *     *

BALTSUND ex MAGNI (IMO 9136307, MMSI: 220466000, call sign: OVUU2, flag: Denmark) – a Damen 1906 type tug, built by the Dutch shipyard B.V. Scheepswerft Damen Gorinchem from Gorinchem as MAGNI. Since 2006 as BALTSUND in the colours of the Danish shipowner Svendborg Bugser A/S from Svendborg.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard number:

6117

Położenie stępki / Date of keel laid:

01.04.1996

Wodowanie / Launch date:

22.05.1996

Zakończenie budowy Date of build:

22.05.1996

 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

57 (63) / 0 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

19,60 x 6,40 x 2,70 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / Propulsion:

2 silniki diesla / 2 diesel engines: Cummins KTA19 o łącznej mocy / with total power: ? kW

2 śruby w dyszach / 2 propellers in nozzles

Prędkość / Speed:

10,0 węzłów / knots

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

rufowa wciągarka holownicza Alfred Cheyenne Eng. – lina stalowa o długości 500 m i średnicy 30 mm / aft towing winch: Alfred Cheyenne Eng. – steel wire – 500 m, dia. 30 mm

hak holowniczy / towing hook: 1

Uciąg / Bollard Pull:

17,8 t.

Urządzenia pomocnicze / Auxiliares:

2 zespoły prądotwórcze napędzane silnikami diesla Cummins 6BT-5.9 / 2 generating sets driven by Cummins BT-5.9 diesel engines

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

dźwig pokładowy / deck crane: 0,8 t. SWL – 8 m

pachoły holownicze / towing pins

wałek rufowy / stern roller

Pokład roboczy / Cargo deck:

24 m2

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

radar / radar: 2

echosonda / echo sounder

kompas magnetyczny / magnetic compass

autopilot

AIS, Navtex, Satnav GPS, GMDSS A2, ECDIS

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 24 cubm

Załoga / Crew:

6 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

https://www.nhtowage.dk/fleet-list/tugs/motortug-baltsund

http://www.tugboatlars.se/Baltsund.htm

https://vesselregister.dnvgl.com/VesselRegister/vesseldetails.html?vesselid=G107039

*     *     *

Poniżej: holownik BALTSUND, Gdańsk 22/26.06.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BALTSUND, Gdańsk 22/23.06.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).






Poniżej: holownik BALTSUND, Gdynia 30.07.2021 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BALTSUND, Gdynia 30.07.2021, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).