czwartek, 13 kwietnia 2023

Z cyklu holowniki ... cz. 104 - UNION ONYX

UNION ONYX (IMO: 9406415, MMSI: 212163000, sygnał wywoławczy: 5BSE5, bandera: Cypr) – holownik pełnomorski, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon Vigo S.A. w Vigo jako UNION ONYX na zamówienie belgijskiego armatora Unie van Redding – en Sleepdienst z Antwerpii. Obecnie własność Boskalis Offshore Transport Services NV, dla którego pływa pod niezmienioną nazwą.

*     *     *

UNION ONYX (IMO: 9406415, MMSI: 212163000, call sign: 5BSE5, flag: Cyprus) – a sea-going tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Armon Vigo S.A. from Vigo as UNION ONYX on order Belgian shipowner Unie van Redding – en Sleepdienst from Antwerp. Now the property of Boskalis Offshore Transport Services NV for which it sailed under the same name.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard number:

659

Położenie stepki / Keel laid:

14.02.2008

Wodowanie / Launched:

---

Data ukończenia / Delivery date::

19.09.2008

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement:

GT: 493 / DWT: 90 t. / NT: 147 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

33,00 x 11,00 x 4,40 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

grodzie / bulkheads: 4

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):

2 x 4 suwowe 8 cylindrowe  silniki diesla / 2 x 4 stroke 8 cylinders diesel engines: ABC 8(M)DZC-1000-175 o łącznej mocy / with total power: 3.700 kW przy / at 1.000 RPM

2 pędniki azymutalne (śruby w dyszach korta) / 2 azimuth thrusters (propellers in kort nozzles): Schottel SRP1515FP

Prędkość / Speed:

13,0 węzłów / knots

Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:

2 zespoły prądotwórcze złożone z silnika diesla Scania DS 9 95M i alternatora o mocy 150 kW każdy / 2 generating sets consisting of Scania DS 9 95M diesel engine and alternator with power: 150 kW each

1 awaryjny / portowy zestaw prądotwórczy złożony z silnika diesla i alternatora o mocy 150 kW / 1 emergency / harbor generating set consisting of diesel engine and alternator with power: 150 kW

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

rufowa wciągarka holownicza / aft towing winch: Brusselle ASLH-130.50/2-2-2

dziobowa dwubębnowa wciągarka holownicza / bow double drum towing winch: Brusselle SLH-130.50/2-2-2

pachoły holownicze / towing pins

Uciąg / Bollard Pull:

narzód / ahead: 65 t.

wstecz / astern: 62 t.

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

dźwig / crane: 4 t. SWL – 2 m

2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights

osprzęt p.poż / FiFi equipment

pompy osuszające / salvage pumps

osprzęt do cięcia i spawania / oxy-acetylene cutting and welding equipment

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

radar Furuno Far-28x7

GPS: Furuno GP-32

kompas magnetyczny / magnetic compass: Cassens & Plath Observator

autopilot

echosonda / echo sounder: Skipper GDS-101

AIS, VHF

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 238 m3

woda słodka / fresh water: 30 m3

Załoga / Crew:

9 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

www.fleetmon.com

www.scheepvaartwest.be

http://www.tynetugs.co.uk/orion1997.html

*     *     *

Poniżej: holownik UNION ONYX, Gdańsk 15.03.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug UNION ONYX, Gdansk 15.03.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).





Poniżej: holownik UNION ONYX, Gdańsk 23.03.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug UNION ONYX, Gdansk 23.03.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



 

 

wtorek, 11 kwietnia 2023

Z cyklu samochodowce/pojazdowce ... cz. 6 - ARC INDEPENDENCE

ARC INDEPENDENCE ex FAUST (IMO: 9332925, MMSI: 338794000, Sygnał wywoławczy: WAIE, Bandera: Stany Zjednoczone AP, Port macierzysty: Willmington) – pojazdowiec typu PCTC (Pure Car and Truck Carrier), zbudowany przez koreańską stocznię DSME – Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering w Okopo, na zamówienie armatora Wilhelmsen Lines Shipowning AS jako FAUST (sama jednostka zarejestrowana została na spółkę Fidelio Limited Partnership Inc.). Od października 2019 roku jako ARC INDEPENDENCE pływa dla amerykańskiego armatora ARC – American Roll-On/Roll-Off Lines (sama jednostka jest wciąż zrejestrowana na spółkę Fidelio Limited Partnership Inc.).

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

4444

Data położenia stępki:

13.11.2006

Data ukończenia:

25.05.2007

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 71.583 / DWT: 30.383 t.

Wymiary (d. x. sz. z.):

227,87 x 32,29 x 11,30 m

Kadłub:

typ: pojedynczy

podwójne dno

materiał: stal

Napęd:

7 cylindrowy silnik diesla STX-MAN-B&W  7S60MC-C o mocy 15.816 kW

pojedyncza śruba o stałym skoku

Prędkość:

21.0 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze z silnikami diesla o STX-MAN-B&W 9SL21/31 i alternatorem – każdy o mocy: 1.700 kW przy 105 obr./min

1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla i alternatorem o mocy 215 kW

dziobowy ster strumieniowy KaMeWa Ulstein o mocy: 2.000 kW

Przestrzeń ładunkowa:

pokłady: 13 (5 z nich podwieszanych)

Pojemność ładunkowa:

7.620 RT43 (jednostka RT43 = 7,38975 m2)

auta osobowe: 3.484

auta ciężarowe: 468

Wyposażenie ro-ro:

rampa rufowa: 240 t. SWL

rampa burtowa

rampy wewnętrzne

Załoga:

15 os. ?

*     *     *

Bibliografia

www.scheepvaartwest.be

*     *     *

Poniżej: ARC INDEPENDENCE podczas postoju przy Nabrzeżu Zdobywcow Kołobrzegu w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 10.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Poniżej: ARC INDEPENDENCE w pływającym doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 18.03.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: ARC INDEPENDENCE w pływającym doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 27.03.2022 r., zdjęcie: Piotr Jagliński (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 
 
Poniżej: ARC INDEPENDENCE w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 29.03.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 





Poniżej: ARC INDEPENDENCE w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 08.04.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).