czwartek, 13 kwietnia 2023

Z cyklu holowniki ... cz. 104 - UNION ONYX

UNION ONYX (IMO: 9406415, MMSI: 212163000, sygnał wywoławczy: 5BSE5, bandera: Cypr) – holownik pełnomorski, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon Vigo S.A. w Vigo jako UNION ONYX na zamówienie belgijskiego armatora Unie van Redding – en Sleepdienst z Antwerpii. Obecnie własność Boskalis Offshore Transport Services NV, dla którego pływa pod niezmienioną nazwą.

*     *     *

UNION ONYX (IMO: 9406415, MMSI: 212163000, call sign: 5BSE5, flag: Cyprus) – a sea-going tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Armon Vigo S.A. from Vigo as UNION ONYX on order Belgian shipowner Unie van Redding – en Sleepdienst from Antwerp. Now the property of Boskalis Offshore Transport Services NV for which it sailed under the same name.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard number:

659

Położenie stepki / Keel laid:

14.02.2008

Wodowanie / Launched:

---

Data ukończenia / Delivery date::

19.09.2008

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement:

GT: 493 / DWT: 90 t. / NT: 147 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

33,00 x 11,00 x 4,40 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

grodzie / bulkheads: 4

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):

2 x 4 suwowe 8 cylindrowe  silniki diesla / 2 x 4 stroke 8 cylinders diesel engines: ABC 8(M)DZC-1000-175 o łącznej mocy / with total power: 3.700 kW przy / at 1.000 RPM

2 pędniki azymutalne (śruby w dyszach korta) / 2 azimuth thrusters (propellers in kort nozzles): Schottel SRP1515FP

Prędkość / Speed:

13,0 węzłów / knots

Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:

2 zespoły prądotwórcze złożone z silnika diesla Scania DS 9 95M i alternatora o mocy 150 kW każdy / 2 generating sets consisting of Scania DS 9 95M diesel engine and alternator with power: 150 kW each

1 awaryjny / portowy zestaw prądotwórczy złożony z silnika diesla i alternatora o mocy 150 kW / 1 emergency / harbor generating set consisting of diesel engine and alternator with power: 150 kW

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

rufowa wciągarka holownicza / aft towing winch: Brusselle ASLH-130.50/2-2-2

dziobowa dwubębnowa wciągarka holownicza / bow double drum towing winch: Brusselle SLH-130.50/2-2-2

pachoły holownicze / towing pins

Uciąg / Bollard Pull:

narzód / ahead: 65 t.

wstecz / astern: 62 t.

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

dźwig / crane: 4 t. SWL – 2 m

2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights

osprzęt p.poż / FiFi equipment

pompy osuszające / salvage pumps

osprzęt do cięcia i spawania / oxy-acetylene cutting and welding equipment

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

radar Furuno Far-28x7

GPS: Furuno GP-32

kompas magnetyczny / magnetic compass: Cassens & Plath Observator

autopilot

echosonda / echo sounder: Skipper GDS-101

AIS, VHF

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 238 m3

woda słodka / fresh water: 30 m3

Załoga / Crew:

9 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

www.fleetmon.com

www.scheepvaartwest.be

http://www.tynetugs.co.uk/orion1997.html

*     *     *

Poniżej: holownik UNION ONYX, Gdańsk 15.03.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug UNION ONYX, Gdansk 15.03.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).





Poniżej: holownik UNION ONYX, Gdańsk 23.03.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug UNION ONYX, Gdansk 23.03.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz