sobota, 5 listopada 2022

Z cyklu holowniki ... cz. 100 - FAIRPLAY-37

FAIRPLAY-37 (IMO 9952995, MMSI: 261002431, Sygnał wywoławczy: SNOG, bandera: Polska) – holownik z dziobem pchacza przeznaczony do operowania na płytkich wodach typu Damen Shoalbuster 2711 ICE, zbudowany w 2022 roku na zlecenie grupy Damen przez polską stocznię Safe Co. Ltd. Sp. z o. o. z Gdańska dla wchodzącego w skład Fairplay Towage Group polskiego oddziału Fairplay Towage Polska Sp. z o. o.

*     *     *

FAIRPLAY-37 (IMO 9952995, MMSI: 261002431, Call sign: SNOG, flag: Poland) – a Damen Shoalbuster 2711 ICE-type tug with a pusher`s nose designed to operate in shallow waters, built-in 2022 on behalf of Damen Group by the Polish shipyard Safe Co. Ltd. Sp. z o. o.  from Gdansk for the Polish branch of Fairplay Towage Group – Fairplay Towage Polska Sp. z o. o.

*     *     *

Historia budowy / Build hitory

Stoczniowy numer budowy / Yard number:

571836

Położenie stępki / Keel laid:

---

Wodowanie / Launched:

04.2022

Zakończenie budowy / Build end:

13.10.2022

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / NT):

325 / 97

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

27,06 x 11,55 x 3,00 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / Propulsion:

2 silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3512C C-rating o łącznej mocy / with total power 2.760 kW (3.700 BHP)

2 śruby o stałym skoku w dyszach Korta  / 2 fixed pitch propellers in Korth nozzles

Prędkość / Speed:

maksymalna / max:12,0 węzłów / knots

ekonomiczna / eco: 9,0 węzłów / knots

Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:

2 zestawy prądotwórcze składające się z silnika Caterpillar C-4.4 TA / 2 generating sets consist of Caterpillar C-4.4 Ta engines

1 zestaw prądotwórczy składający się z silnika Caterpillar C9.3 / 1 generating set consist of Caterpillar C9.3 engine

dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: 1 x 200 BHP

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

dwubębnowa, w układzie kaskadowym rufowa wciągarka holownicza: Kraaijeveld KAW-30-H-TR/TR, uciąg dynamiczny 60/100 ton / uciąg  na hamulcu 135 t., bęben 1: stalówka 800 m / ø 44 mm, bęben 2: stalówka 500 / ø 44 mm / doubledrum, waterfallaft towing winch: Kraaijeveld KAW-30-H-TR/TR: 60/100 t pull / 135 t breakhold, drum 1:  steelwire 800 m / 44 mm dia., drum 2:  steelwire 500 m / 44 mm dia.

hak holowniczy: towing hook: Mampaey DCX SWL 45 t.

wciągarka cumownicza / tugger winch: Dromec HPV1200 – 12 t

pachoły holownicze / tow pins: 2 x DMC SWL 50 t.

Uciąg / Bollard Pull:

45,5 t.

Pokład roboczy / Work deck:

powierzchnia / space: 75 m2

obciążenie pokładu / deck load: 15 t/m2

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

dźwig pokładowy / deck crane: Heila 140-4S – 8,1 t. SWL – 14 m

wałek rufowy / stern roller: 4,00 x 0,98 m / SWL 135 t.

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

radar: Furuno FAR 2717

echosonda / echo sounder: Furuno FE 800

żyrokompas / gyro: Anschütz STD 22 compact

Autopilot: Seapilot 76

AIS (Furuno FA 170), Navtex (Furuno NX700A), GPS (Furuno GP170D), ECDIS (2 x TZ Navigator Wide), VHF ( 2 x Jotron TR-30)

2 x 2.000 W reflektory poszukiwawcze / 2 x 2.000 W searchlights

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo MGO / MGO fuel: 125 m3

olej smarny / lube oil: 4,80 m3

woda pitna / potable water: 30,00 m3

szlam / sludge: 4,70 m3

woda zęzowa / bilge water: 4,70 m3

Załoga / Crew:

8 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

www.fairplay_towage.group

https://marine-offshore.bureauveritas.com/bv-fleet/#/bv-fleet/

*     *     *

Poniżej: FAIRPLAY-37, Stocznia Safe, Gdańsk 05.06.2022, zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Shipyard Safe, Gdansk 05.06.2022, photos: Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).







Poniżej: FAIRPLAY-37, Stocznia Safe, Gdańsk 03.07.2022, zdjęcia: Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Shipyard Safe, Gdansk 03.07.2022, photos: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).


Poniżej: FAIRPLAY-37, Stocznia Safe, Gdańsk 12.08.2022, zdjęcie: Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Shipyard Safe, Gdansk 12.08.2022, photos: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).

Poniżej: FAIRPLAY-37, opuszcza Gdańsk 28.10.2022, zdjęcia: Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, leaving Gdansk 28.10.2022, photos: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).





Poniżej: FAIRPLAY-37, Gdynia 30.10.2022, zdjęcia: Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Gdynia 30.10.2022, photos: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).





Poniżej: FAIRPLAY-37, Gdynia 30.10.2022, zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Gdynia 30.10.2022, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).















Aktualizacja 08.03.2023: Poniżej: FAIRPLAY-37, Gdynia 03.03.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 08.03.2023: Below: FAIRPLAY-37, Gdynia 03.03.2023, photos: Waldemar Danielewicz & Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
















Aktualizacja 20.04.2023: Poniżej: FAIRPLAY-37, Gdynia 16.04.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.04.2023: Below: FAIRPLAY-37, Gdynia 16.04.2023, photos: Waldemar Danielewicz  (to enlarge click on the photo).
 





 

 

 

niedziela, 30 października 2022

Z cyklu statki pasażerskie ... cz. 34 - EUROPA

EUROPA (IMO: 9183855, MMSI: 215767000, sygnał wywoławczy: 9HA5275, bandera: Malta) – „mały” wycieczkowiec, zbudowany w 199 roku przez fińską stocznię Kvaerner Masa Yard Oy z Helsinek na zamówienie niemieckiego armatora Hapag-Lloyd AG (obecnie statek zarejestrowany jest na spółkę TUI Cruises GmbH).

*      *      *

Historia budowy

Numer budowy:

495

Położenie stępki:

26.06.1998

Wodowanie:

04.03.1999

Zakończenie budowy:

09.09.1999

Przebudowa:

2007, 2013, 2019

*      *      *

Dane techniczne:

Wyporność:

GT: 28.890 / DWT: 2.557 t.

Wymiary (d x sz x z):

198,52 x 24,16 x 6,53 m

Kadłub:

typ: jednoposzyciowy, podwójne dno

materiał kadłuba: stal okrętowa

grodzie wodoszczelne: 15

liczba pokładów: 11

pasażerskie: 7

Napęd (diesel – elektryczny):

2 x 8 cylindrowe silniki diesla: MAN-B&W model: 8L40/54

2 x 7 cylindrowe silniki diesla: MAN-B&W model: 7L40/54

2 silniki elektryczne ABB 7100 MP napędzające pędniki – każdy o mocy 6.650 kW

2 pędniki azymutalne

Prędkość:

21, węzła

Urządzenia pomocnicze:

1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy składający się z silnika Cummins model KTA50-G i alternatora

2 stery strumieniowe Brunvoll AS – każdy o mocy 2800 kW

Pasażerowie:

408 os.

Przestrzeń pasażerska:

zakwaterowanie

kabiny: 204

gastronomia

restauracje/bary/kawiarnie/salony etc.: ~ 11

rozrywka

teatr

kino

jazzklub

galeria

biblioteka

basen

fitness, spa

Załoga:

208 os.

*      *      *

Bibliografia

www.scheepvaartwest.be

www.nedcruise.info

https://www.faktaomfartyg.se

*      *      *

Poniżej: EUROPA przybywa do Hamburga 07.05.2016 roku, zdjęcia Łukasz „U-kasz” Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).









Poniżej: EUROPA w Gdańsku, 02.08.2021 roku, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Poniżej: EUROPA w Gdańsku, 17.06.2022 roku, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: EUROPA w Gdańsku, 10.08.2022 roku, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).