FAIRPLAY-37 (IMO 9952995, MMSI: 261002431, Sygnał wywoławczy: SNOG, bandera: Polska) – holownik z dziobem pchacza przeznaczony do operowania na płytkich wodach typu Damen Shoalbuster 2711 ICE, zbudowany w 2022 roku na zlecenie grupy Damen przez polską stocznię Safe Co. Ltd. Sp. z o. o. z Gdańska dla wchodzącego w skład Fairplay Towage Group polskiego oddziału Fairplay Towage Polska Sp. z o. o.
* * *
FAIRPLAY-37 (IMO 9952995, MMSI: 261002431, Call sign: SNOG, flag: Poland) – a Damen Shoalbuster 2711 ICE-type tug with a pusher`s nose designed to operate in shallow waters, built-in 2022 on behalf of Damen Group by the Polish shipyard Safe Co. Ltd. Sp. z o. o. from Gdansk for the Polish branch of Fairplay Towage Group – Fairplay Towage Polska Sp. z o. o.
* * *
Historia budowy / Build hitory |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
571836 |
Położenie stępki / Keel laid: |
--- |
Wodowanie / Launched: |
04.2022 |
Zakończenie budowy / Build end: |
13.10.2022 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement (GT / NT): |
325 / 97 |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
27,06 x 11,55 x 3,00 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd / Propulsion: |
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3512C C-rating o łącznej mocy / with total power 2.760 kW (3.700 BHP) |
2 śruby o stałym skoku w dyszach Korta / 2 fixed pitch propellers in Korth nozzles |
|
Prędkość / Speed: |
maksymalna / max:12,0 węzłów / knots |
ekonomiczna / eco: 9,0 węzłów / knots |
|
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 zestawy prądotwórcze składające się z silnika Caterpillar C-4.4 TA / 2 generating sets consist of Caterpillar C-4.4 Ta engines |
1 zestaw prądotwórczy składający się z silnika Caterpillar C9.3 / 1 generating set consist of Caterpillar C9.3 engine |
|
dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: 1 x 200 BHP |
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
dwubębnowa, w układzie kaskadowym rufowa wciągarka holownicza: Kraaijeveld KAW-30-H-TR/TR, uciąg dynamiczny 60/100 ton / uciąg na hamulcu 135 t., bęben 1: stalówka 800 m / ø 44 mm, bęben 2: stalówka 500 / ø 44 mm / doubledrum, waterfallaft towing winch: Kraaijeveld KAW-30-H-TR/TR: 60/100 t pull / 135 t breakhold, drum 1: steelwire 800 m / 44 mm dia., drum 2: steelwire 500 m / 44 mm dia. |
hak holowniczy: towing hook: Mampaey DCX SWL 45 t. |
|
wciągarka cumownicza / tugger winch: Dromec HPV1200 – 12 t |
|
pachoły holownicze / tow pins: 2 x DMC SWL 50 t. |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
45,5 t. |
Pokład roboczy / Work deck: |
powierzchnia / space: 75 m2 |
obciążenie pokładu / deck load: 15 t/m2 |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dźwig pokładowy / deck crane: Heila 140-4S – 8,1 t. SWL – 14 m |
wałek rufowy / stern roller: 4,00 x 0,98 m / SWL 135 t. |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
radar: Furuno FAR 2717 |
echosonda / echo sounder: Furuno FE 800 |
|
żyrokompas / gyro: Anschütz STD 22 compact |
|
Autopilot: Seapilot 76 |
|
AIS (Furuno FA 170), Navtex (Furuno NX700A), GPS (Furuno GP170D), ECDIS (2 x TZ Navigator Wide), VHF ( 2 x Jotron TR-30) |
|
2 x 2.000 W reflektory poszukiwawcze / 2 x 2.000 W searchlights |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo MGO / MGO fuel: 125 m3 |
olej smarny / lube oil: 4,80 m3 |
|
woda pitna / potable water: 30,00 m3 |
|
szlam / sludge: 4,70 m3 |
|
woda zęzowa / bilge water: 4,70 m3 |
|
Załoga / Crew: |
8 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
www.fairplay_towage.group |
https://marine-offshore.bureauveritas.com/bv-fleet/#/bv-fleet/ |
* * *
Poniżej: FAIRPLAY-37, Stocznia Safe, Gdańsk 05.06.2022, zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Shipyard Safe, Gdansk 05.06.2022, photos: Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-37, Stocznia Safe, Gdańsk 03.07.2022, zdjęcia: Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Shipyard Safe, Gdansk 03.07.2022, photos: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-37, Stocznia Safe, Gdańsk 12.08.2022, zdjęcie: Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Shipyard Safe, Gdansk 12.08.2022, photos: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-37, opuszcza Gdańsk 28.10.2022, zdjęcia: Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, leaving Gdansk 28.10.2022, photos: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-37, Gdynia 30.10.2022, zdjęcia: Michał Szafran (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Gdynia 30.10.2022, photos: Michał Szafran (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY-37, Gdynia 30.10.2022, zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY-37, Gdynia 30.10.2022, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).