wtorek, 25 października 2022

Z cyklu "Flota Polskiej Żeglugi Morskiej" ... cz. 59 - PODLASIE

PODLASIE (IMO: 9346811, MMSI: 311046100, sygnał wywoławczy: C6WT9, bandera: Wyspy Bahama, port macierzysty: Nassau) – masowiec typu „handymax”, zbudowany przez chińską stocznię Xingang Shipbuilding Heavy Industry z Tianjin dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM ze Szczecina (statek zarejestrowany został na spółkę zależną PŻM – Ares One Shipping Ltd.). Matką chrzestną statku została Pani Zofia Kopczewska – nauczycielka z Knyszyna. W swoim pierwszym rejsie, dowodzony przez kpt. Wiesława Cholewę masowiec skierował się do portu Zhangjiagang po ładunek wyrobów stalowych skąd następnie wyruszył do włoskiego portu Monfalcone.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

345-5

Położenie stępki:

10.04.2006

Wodowanie:

31.03.2007

Zdanie:

30.06.2008

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 24.109 / DWT: 38.981 t

Wymiary (d x sz x z):

189,98 x 28,56 m x 10,58 m

Kadłub:

typ: podwójny

materiał: stal

ilość pokładów: 1

Napęd:

1 x 6 cylindrowy silnik diesla Yichang Marine Diesel Engine Plant - Wärtsila NSD 6RTA48T-B – o mocy: 7.368 kW

śruba: 1

Urządzenia pomocnicze:

3 x zespoły prądotwórcze z silnikiem diesla Wärtsila W4L20 – każdy 635 kW

1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla AGCO Sisu 634

Prędkość:

14,0 w.

Ładownie i luki:

liczba: 5/5

wymiary luków:

1 x 16,0 x  16,0 m

3 x 22,3 x 18,0 m

1 x 21,6 x 18,0 m

Pojemność całkowita wszystkich ładowni (m3):

ziarno: 49.031 m3

Pojemność zbiorników:

balast: 22.667,9 m3

paliwo: 1.771 m3

woda pitna: 368 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

4 dźwigi pokładowe Tsuji HDHS3028S każdy o unosie 30 ton

Załoga:

29 os./ pers.

*     *     *

Bibliografia

Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021

www.polsteam.com

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: PODLASIE, Gdańsk 10.06.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz, Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


 






Poniżej: PODLASIE, Gdańsk 12.06.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: PODLASIE, Gdańsk 17.06.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).

Poniżej: PODLASIE, Gdańsk 17.10.2022 rok, zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Aktualizacja 18.05.2023: Poniżej: PODLASIE, reda Gdyni 14.05.2023 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).







Aktualizacja 22.05.2023: Poniżej: PODLASIE, reda Gdyni 20.05.2023 rok, zdjęcie: Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Aktualizacja 03.08.2023: Poniżej: PODLASIE, Gdyńska Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 25.07.2023 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Aktualizacja 03.08.2023: Poniżej: PODLASIE, Gdyńska Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 26.07.2023 rok, zdjęcie: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



Aktualizacja 06.08.2023: Poniżej: PODLASIE, Gdyńska Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 04.08.2023 rok, zdjęcie: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Aktualizacja 11.08.2023: Poniżej: PODLASIE, Gdyńska Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 09.08.2023 rok, zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
 


Aktualizacja 08.09.2023: Poniżej: PODLASIE, Gdyńska Stocznia Remontowa Nauta, Gdynia 09.08.2023 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).