WILSON GRIMSBY ex EXPRESS ex SEAPRIDE SPIRIT ex POEL (IMO: 9056038, MMSI: 314194000, sygnał wywoławczy: 8PSC, bandera: Barbados) – mały masowiec typu Rostock, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 1993 roku przez słowacką stocznię Slovenske Lodenice AS z Komarna dla niemieckiego armatora Deutsche Seereederei Kustenmotorschiffahrtgesellschaft mbH z Rostocku jako POEL. Od 1997 roku, bez zmiany nazwy własność zarejestrowanej w Liberii spółki Jupiter Shipping & Trading Corp. (armatorem zarządzającym od 1993 roku był Reederei F.Laeisz z Hamburga). Dwudziestego września tego samego roku zakupiony przez Acadian Patriot Shipping Co. Ltd. i przemianowany na SEAPRIDE SPIRIT. Od 6 lutego 1998 roku własność spółki Rosewine Shipping Co. Ltd., która zmienia mu nazwę na EXPRESS. W 2001 roku statek zostaje zakupiony przez WESCO Shipping GmbH & Co. KG, który kontynuuje jego eksploatację bez zmiany nazwy. Od 1 kwietnia 2004 roku jako WILSON GRIMSBY w barwach Wilson Shipowning AS.
* * *
| 
   Historia Budowy  | 
 |
| 
   Numer budowy:  | 
  
   2918  | 
 
| 
   Położenie stępki:  | 
  
   02.07.1992  | 
 
| 
   Wodowanie:  | 
  
   08.01.1993  | 
 
| 
   Zdanie:  | 
  
   01.05.1993  | 
 
* * *
| 
   Dane techniczne  | 
 |
| 
   Wyporność:  | 
  
   GT: 2.506 / DWT: 3.689 t  | 
 
| 
   Wymiary (d x sz x z):  | 
  
   87,7 x 12,9 x 5,51 m  | 
 
| 
   Kadłub:  | 
  
   typ: podwójny  | 
 
| 
   materiał: stal  | 
 |
| 
   przedziały wodoszczelne: 4  | 
 |
| 
   ilość pokładów: 1  | 
 |
| 
   Napęd:  | 
  
   4 suwowy 6 cylindrowy silnik diesla Alpha Diesel – MAN 6L28/32 – o mocy: 1.470 kW przy 775 obr./min.  | 
 
| 
   pojedyncza śruba nastawna  | 
 |
| 
   Urządzenia pomocnicze:  | 
  
   2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla MAN D 2866 LE i alternatora – każdy o mocy 263 kVA  | 
 
| 
   awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla MAN D0226 i alternatora o mocy 50 kVA  | 
 |
| 
   dziobowy ster strumieniowy Jastram BU40 o mocy 185 kW  | 
 |
| 
   Prędkość:  | 
  
   12,0 w.  | 
 
| 
   Ładownie i luki:  | 
  
   liczba: 1/1  | 
 
| 
   wymiary ładowni: 56,50 x 10,20 x 8,13 m  | 
 |
| 
   wymiary luku: 56,50 x 10,20 m  | 
 |
| 
   pokrywy lukowe: Kvaerner Multifold Crocodile  | 
 |
| 
   Pojemność całkowita ładowni (m3):  | 
  
   ziarno: 4.649 m3 / 164.178 ft3  | 
 
| 
   bele: 4.612 m3 / 162.871 ft3  | 
 |
| 
   kontenery: 168 (ładownia: 108 / pokład: 60)  | 
 |
| 
   Pojemność zbiorników:  | 
  
   balast: 1.629 m3  | 
 
| 
   paliwo: 193,9 m3  | 
 |
| 
   Urządzenia za i wyładunkowe:  | 
  
   brak (pierwotnie zamontowane były 2 burtowe dźwigi o unosie 35 t.)  | 
 
| 
   Załoga:  | 
  
   8~10 os. / pers.  | 
 
* * *
| 
   Bibliografia  | 
 
| 
   https://www.wilsonship.no/en/fleet  | 
 
| 
   https://www.scheepvaartwest.be  | 
 
| 
   www.fleetmon.com  | 
 
* * *
Poniżej: WILSON GRIMSBY opuszcza Hamburg, 19.06.2015 rok, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 04.09.2020 rok, zdjęcia: Łukasz Błaszczak i Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 07.09.2020 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY przybywa do Gdańska 17.06.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 13.07.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY przybywa do Gdańska 08.04.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Stoczni Remontowej Nauta, Gdynia 15.05.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Stoczni Remontowej Nauta, Gdynia 26.06.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: WILSON GRIMSBY w Gdańsku 06.07.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).