niedziela, 1 listopada 2020

Z cyklu holowniki ... cz. 76 - FAIRPLAY-23.

FAIRPLAY-23 (IMO: 9148776, MMSI: 261091030, Sygnał Wywoławczy: SNOA*) – holownik typu ASD, zbudowany przez hiszpańską stocznię Construcciones Navales Santodomingo S.A. w Vigo dla niemieckiego armatora Fairplay Schleppdampfschiffs-Reederei Richard Borchard GmbH z Hamburga. Od lutego 2019 roku do lipca 2020 oddelegowany do spółki Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K. Obecnie zatrudniony w porcie Rotterdam.

* dane z okresu pracy dla Fairplay Towage Polska - obecne dane to: MMSI: 305360000, sygnał wywoławczy: V2GP.

*     *     *

FAIRPLAY-23 (IMO: 9148776, MMSI: 261091030, Call Sign: SNOA*) – an ASD type tug, built by the Spanish shipyard Construcciones Navales Santodomingo S.A. in Vigo for the German shipowner Fairplay Schleppdampfschiffs-Reederei Richard Borchard GmbH from Hamburg. From February 2019 to July 2020, delegated to Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K. Currently employed at the port of Rotterdam.

* data from the period of work for Fairplay Towage Poland - current data are: MMSI 305360000, call sign: V2GP.
 
*     *     *

Historia budowy / Build history:
numer stoczniowy / yard number:
614,
położenie stępki / keel laid:
13.02.1997
wodowanie / launched:
13.11.1997
koniec budowy / date of built:
01.06.1998

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (pełna / full):
496 ton / tons,
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
35,55 x 10,80 x 5,70 m,
Kadłub / Hull:
typ, materiał: pojedynczy, stal / type, material: single hull, steel,
ilość pokładów / deck number: 1,
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
2 silniki diesla: / 2 diesel engines: Deutz AG SBA 8M628 o łącznej mocy / with total power 3.292 kW (4.500 KM / HP), 
2 pędniki azymutalne Schottel SRP 1212 w dyszy Korta / 2 Schottel SRP 1212 azzipod thrusters in Kort nozzles, 
dziobowy pędnik strumieniowy / bow thruster: Schottel STT 110 LK
Prędkość / Speed:
13,5 węzła / knots,
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
hak holowniczy / towing hook:  Seebeck 55 t.,
2 wciągarki holownicze Ulstein Brattvaag SL50 1T – siła trzymania na hamulcu 125 t, lina holownicza o długości 1400 m / 2 towing winch: Ulstein Brattvaag SL50 1T – brake load 125 t., towing wire with a length of 1400 m,
Uciąg / Bollard pull:
52 t.,
Wyposażenie kotwiczne / Anchor equipmnet:
2 kotwice obsługiwane przez elektryczną windę kotwiczną: / 2 anchors operated by an electric windlass,
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 220,00 m3,
balast / ballast: 108,8 m3,
Załoga / Crew:
6 os. / pers.

*     *     *
 
Poniżej zdjęcia holownika FAIRPLAY-23 podczas pracy w Gdyni, 19.03.2019, autor Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY-23 during work in Gdynia 19.03.2019, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).







 
 




 






 




Poniżej zdjęcia holownika FAIRPLAY-23, Ostroga Pilotów Gdynia, 19.03.2019, autor Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY-23, Pilot Spurs, Gdynia 19.03.2019, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 






Poniżej zdjęcia holownika FAIRPLAY-23, Ostroga Pilotów Gdynia, 23.04.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY-23, Pilot Spurs, Gdynia 23.04.2019  (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcia holownika FAIRPLAY-23 w akcji, Gdynia 23.04.2019 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY-23 in action, Gdynia 23.04.2019 (to enlarge click on the photo).



















 
Poniżej zdjęcia holownika FAIRPLAY-23, Gdynia, 25.10.2019, autor Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY-23, Gdynia 25.10.2019, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).






Poniżej zdjęcia holowników FAIRPLAY-26 i FAIRPLAY-23, Gdynia, 09.06.2020, autor Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tugs FAIRPLAY-26 & FAIRPLAY-23, Gdynia 09.06.2020, author: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia holownika FAIRPLAY-23, Gdynia, 21.06.2020, autor Waldemar  Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the tug FAIRPLAY-23, Gdynia 21.06.2020, author: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).




 

sobota, 24 października 2020

Z cyklu z pilotówki ... cz. 3 - PILOT-62 (III)


PILOT-62 (III) (IMO ---, MMSI: 261005840, Sygnał wywoławczy: SPS2457, bandera: Polska) – pilotówka, zbudowana w 2003 roku przez firmę Ava z Gdyni dla spółki Szczecin-Pilot Sp. z o. o.

*     *     *

PILOT-62 (III) (IMO ---, MMSI: 261005840, call sign: SPS2457, flag: Poland) – a pilot boat, built in 2003 by the company Ava from Gdynia for the Szczecin Pilot Sp. z o. o.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / NT):
4,44 t. / 1,33 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
9,00 x 3,49 x ?  m
Kadłub / Hull:
pojedynczy, aluminiowy / single hull, aluminium
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):
2 x silnik / 2 x engines: Volvo KAD 43P-A o łącznej mocy / with total power: 318 kW (420 HP).
śruba / propeller: 2
Prędkość / Speed:
? węzłów / knots
Załoga + pasażerowie / Crew + passengers
1 +5 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
Katastrofy i wypadki morskie floty pomocniczej PMH (1926 – 2016), Ryszard Leszczyński, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2017

*     *     *

Poniżej: PILOT-62, Szczecin 01.06.2017 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-62, Szczecin 01.06.2017 (to enlarge click on the photo).