czwartek, 18 lipca 2019

Z cyklu jednostki con-ro ... cz. 7 - GRANDE SAN PAOLO



GRANDE SAN PAOLO (IMO 9253208, MMSI: 247091500, Sygnał wywoławczy: IBNO, bandera: Włochy) – jednostka typu con-ro, zbudowana przez włoską stocznię Fincantieri-Cantieri Navali Italiani S.p.A. z Castellammare dla armatora Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A z Neapolu (operator: Atlantic Container Lines). Jedna z dziesięciu niemal identycznych jednostek serii Grande Africa, będącej rozwinięciem poprzedników – jednostek serii Repubblica di ….
  • Stoczniowy numer budowy: 6094,
  • Data złożenia zamówienia: 05.11.2001,
  • Położenie stępki: 26.02.2002,
  • Wodowanie: 03.05.2003,
  • Data zakończenia budowy: 21.08.2003.

*     *     *

GRANDE SAN PAOLO (IMO 9253208, MMSI: 247091500, call sign: IBNO, flag: Italy) – a con-ro unit, built by the Italian shipyard Fincantieri-Cantieri Navali Italiani S.p.A. in Castellammare for the Italian shipowner Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A from Neapol. One of the ten almost identical units of the Grande Africa series, which is a development of predecessors – units of the Repubblica di … series.
  • Yard number: 6094,
  • Date of order: 05.11.2001,
  • Keel laid: 26.02.2002,
  • Launched: 03.05.2003,
  • Date of completion: 21.08.2003.

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
56.800 t. / 26.169 t. 
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
213,88 x 32,25 x 9,70 m
Kadłub / Hull: 
typ / type: pojedynczy / single hull,
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 12
pokłady / decks: 11
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
1 x 2 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 8 cylinders diesel engine: Sulzer-Wartsila 8TRA62U – o mocy / with power 18.280 kW
generatory / generators:  4 spalinowe zestawy prądotwórcze / 4 diesel generatorsets – każdy o mocy / each with power: 1.080 kW
1 śruba / 1 propeller
stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 1.600kW / 1.600 kW
Prędkość / Speed:
21.0 węzła / knots
Przestrzeń ładunkowa / Cargo space:

pokłady samochodowe / vehicle decks: 5
długość i wymiary linii ładunkowych / length and dimensions of the lanemeters: 3.505 m x 2.90 m x 0.0 m.
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
rufowa rampa załadowcza (skierowana na sterburtę) o wymiarach i udźwigu / stern ramp (starboard) with dimensions & SWL: 34.5 m x 8,5 m & 250 t.
2 dźwigi pokładowe każdy o udźwigu / 2 deck cranes each SWL: 40 t.
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
auta / cars: 3.515
ciężarówki / trucks: 194
kontenery (kontenery chłodzone) / containers (reefer containers): 1.321 TEU (40 TEU)
Załoga / Crew:
34 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
·         www.fleetmon.com
·         http://www.faktaomfartyg.se/

*     *     *

Poniżej zdjęcia: GRANDE SAN PAOLO  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of GRANDE SAN PAOLO (to enlarge click on the photo).










wtorek, 16 lipca 2019

Z cyklu flota PRCiP ... cz. 2 - INŻ. TADEUSZ WENDA

INŻ. TADEUSZ WENDA (IMO ---, MMSI: 261006620, Sygnał wywoławczy: SPG2418, bandera: Polska) – pogłębiarka czerpakowa, zbudowana przez holenderską stocznię IHC Verschure N.V. z Amsterdamu dla polskiego armatora Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych.
Historia budowy: 
  • numer budowy: CO 799, 
  • data zdania: 20.10.1972,

*     *     *

INŻ. TADEUSZ WENDA (IMO ---, MMSI: 261006620, Call sign: SPG2418, flag: Poland) – a bucket ladder dredger, built by the Dutch shipyard IHC Verschure N.V.from Amsterdam for the Polish shipowner Przedsiebiorstwo Robot Czerpalnych i Podwodnych (Dredging & Underwater Works Co Ltd).
Built history:
  • yard number: CO 799, 
  • delivery date: 20.10.1972.


*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement:
749 RT / 599 NT
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
51,40 x 12,05 x 4,09 m
Kadłub / Hull: pojedynczy / single hull
materiał: / material: stal, spawany / steel, welded
pokłady ciągłe / continuous decks: 1
Napęd / propulsion: brak / none
przemieszczanie przy pomocy windy kotwicznej zasadniczej i 4 wind kotwicznych bocznych (2 na dziobie  i 2 na rufie) / moving with help of the main anchor windlass and 4 side anchor windlasses (2 in bow and 2 in aft)
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
2 suwowy 12 cylindorwy silnik diesla / 2 stoke 12 cylinders diesel engine: N.V. Mach Bolnes 12DVL,
generator o mocy / generators with power: 350 kW,
generator o mocy / generators with power: 150 kW,
generator o mocy / generators with power: 61 kW,
generator o mocy / generators with power: 37 kW,
5 generatorów, każdy o mocy / 5 generators, each power: 25kW,
Urządzenia pogłębiające / Dredging equipment:
Łańcuch czerpakowy / bucket chain
głębokość kopania / dredging depth: 3,5 – 19 m
ilość kubłów / no of bucket: 42 – 52,
pojemność kubła / bucket capacity:
- grunty twarde / hardpan: 500 l.
- grunty piaszczyste / sany soil: 835 l.
Załoga / Crew:
maks / max 18 os. / pers.
Zakwaterowanie / Accommodation:
8 kabin 2 os. / 8 x 2 pers. cabbins
2 kabiny 1 os / 2 x 1 pers. cabbins.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej zdjęcia pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA i szalandy SM-PRC-106, Gdynia 07.09.2009 r., autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA and hopper barge SM-PRC-106, Gdynia 07.09.2009, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




Poniżej zdjęcia pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA i szalandy SM-PRC-106, Gdynia 13.09.2009 r., autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA and hopper barge SM-PRC-106, Gdynia 13.09.2009, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA i holownik STEFAN, Gdańsk 08.08.2013 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA and tug STEFAN, Gdansk 08.08.2013 (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA i szalandy SM-PRC-112, Gdańsk 24.11.2016 r., autor: Pan Jerzy Makieła (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA and hopper barge SM-PRC-112, Gdansk 24.11.2016, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcia pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA i szalandy SM-PRC-112, Gdańsk 05.12.2016 r., autor: Pan Jerzy Makieła (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA and hopper barge SM-PRC-112, Gdansk 05.12.2016, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).





Poniżej zdjęcie pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA i szalandy SM-PRC-106, Gdańsk 01.05.2018 r., autor: Pan Jerzy Makieła (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA and hopper barge SM-PRC-106, Gdansk 01.05.2018, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcie pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdańsk 15.06.2018 r., autor: Pan Jerzy Makieła (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdansk 15.06.2018, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).


Poniżej zdjęcia pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA i szalandy SM-PRC-101, Gdańsk 27.09.2018 r., autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA and hopper barge SM-PRC-101, Gdansk 27.09.2018, author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).




 

Poniżej zdjęcia pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdańsk 20.10.2018 r., autor: Pan Jerzy Makieła (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdansk 20.10.2018, author: Mr. Jerzy Makieła (to enlarge click on the photo).



Poniżej zdjęcie pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA, Zatoka Gdańska 02.06.2019 r., autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photo of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdansk Bay 02.06.2019, author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 22.08.2020: Poniżej zdjęcia pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdańsk 17.08.2020 r., autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.08.2020: Below photos of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdansk 17.08.2020 author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).



Aktualizacja 02.11.2022: Poniżej zdjęcia pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdańsk 22.10.2022 r., autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.11.2022: Below photos of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdansk 22.10.2022 author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 17.11.2022: Poniżej zdjęcie pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdańsk 16.11.2022 r., autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 17.11.2022: Below photo of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdansk 16.11.2022 author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 11.09.2024: Poniżej zdjęcia pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdynia 11.08.2024 r., autor: Pan Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 11.09.2024: Below photos of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdynia 11.08.2024 author: Mr. Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 21.10.2024: Poniżej zdjęcie pogłębiarki INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdańsk 02.10.2024 r., autor: Pan Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 21.10.2024: Below photo of the dredger INŻ. TADEUSZ WENDA, Gdansk 02.10.2024 author: Mr. Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).