BREMEN ex WILSON LIMERICK ex RMS BREMEN (IMO: 9617301, MMSI: 210041000, sygnał wywoławczy: 5BLX3, bandera: Cypr) – mały masowiec typu Amisia, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich oraz kontenerów, zbudowany w 2012 roku przez słowacką stocznię Slovenske Lodenice AS z Komarna dla niemieckiego armatora RMS Schiffahrtskontor Bremen GmbH z Bremy jako RMS BREMEN. 5 września 2014 roku, wkrótce po opuszczania śluzy Kiel-Holtenau doszło do zderzenia RMS BREMEN z innym idącym z naprzeciwka statkiem o nazwie FRANCICA, w wyniku której obie jednostki doznały poważnych uszkodzeń. Od 16 lipca 2017 roku do 4 grudnia 2021 roku w czarterze Wilson Ship Management AS jako WILSON LIMERICK. 7 grudnia 2018 roku, znajdujący się na północ od wyspy Norderney statek został unieruchomiony przez awarię i musiał zostać odholowany do Cuxhafen przez holownik WULF 9. W trakcie czarteru sprzedany przez dotychczasowego właściciela innemu niemieckiemu armatorowi – Hermann Lohmann Bereederungen GmbH & Co. KG z Haren dla którego to od 4 grudnia 2021 roku pływa pod nazwą BREMEN.
* * *
Historia Budowy |
|
Numer budowy: |
3802 |
Położenie stępki: |
19.12.2008 |
Wodowanie: |
02.09.2011 |
Zdanie: |
02.02.2012 |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność: |
GT: 2.589 / DWT: 3.812 t |
Wymiary (d x sz x z): |
89,88 x 12,91 m x 5,64 m |
Kadłub: |
typ: podwójny |
materiał: stal |
|
przedziały wodoszczelne: 4 |
|
ilość pokładów: 1 |
|
Napęd: |
4 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla MaK 8M20C – o mocy: 1.520 kW przy 1.000 ibr./min. |
pojedyncza śruba nastawna |
|
Urządzenia pomocnicze: |
2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla Volvo Penta D9MG i alternatora – każdy o mocy 230 kVA |
awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Volvo Penta D7AMG RC i alternatora o mocy 135 kVA |
|
dziobowy ster strumieniowy o mocy 185 kW |
|
Prędkość: |
12,0 w. |
Ładownie i luki: |
liczba: 1/1 |
wymiary ładowni: 57,85 x 10,20 x 8,15 m |
|
wymiary luku: 57,85 x 10,20 m |
|
pokrywy lukowe: TTS Bremen Crocodile |
|
Pojemność całkowita ładowni (m3): |
ziarno i bele: 4.6750/4.636 m3 / 167.677/167.173 ft3 |
kontenery: 36 (ładownia: 0 / pokład: 36) |
|
Pojemność zbiorników: |
balast: 1.457,00 m3 |
paliwo: 297 m3 |
|
Urządzenia za i wyładunkowe: |
brak |
Załoga: |
8~9 os. / pers. |
* * *
Bibliografia |
https://www.wilsonship.no/en/fleet |
https://www.scheepvaartwest.be |
www.fleetmon.com |
* * *
Poniżej: WILSON LIMERICK opuszcza Kanał Kiloński wchodząc na wody Kielerförde, 15.04.2018 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: BREMEN w Gdańsku, 04.12.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: BREMEN w Gdańsku, 10.06.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: BREMEN w Gdańsku, 02.10.2024 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz