CHIPOLBROK ATLANTIC (IMO 9731377, MMSI: 477137300, Sygnał wywoławczy: VRPP6, bandera: Hong Kong) – drobnicowiec wielozadaniowy przystosowany m.in. do przewozu ładunków ciężkich oraz typu „project,” zbudowany przez chińską stocznię Hanghai Shipyard na zamówienie Chińsko – Polskiego Towarzystwa Okrętowego S.A..
* * *
Historia budowy |
|
Numer stoczniowy |
S122? |
Data położenia stępki: |
13.07.2015 |
Wodowanie: |
--- |
Data ukończenia: |
05.07.2016 |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność (GT / DWT): |
24.778 / 31.644 t. |
Wymiary (d. x s. x z.): |
189,90 x 28 x 10,5 m |
Kadłub: |
materiał i typ: stal, pojedynczy podwójne dno |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd: spalinowy |
1 x 6 cylindrowy silnik diesla: Wartsila 6RT-Flex50-D o łącznej mocy 8.350 kW (11.356 KM) |
śruba: 1 |
|
Prędkość: |
16,5 węzła |
Urządzenia pomocnicze: |
3 zestawy prądotwórcze złożone z silnika diesla CMP-MAN 6L23/30H o mocy 960 kW oraz alternatora o mocy 910 kW |
1 awaryjny zestaw prądotwórczy złożony z silnika diesla Scania CCFJ170-E oraz alternatora o mocy 170 kW |
|
Ładownie: |
liczba: 3 |
typ: box |
|
wentylacja: nawiew naturalny, wywiew mechaniczny (6 wymian powietrza na godzinę) |
|
Luki: |
liczba: 5 |
Pojemność ładunkowa: |
bele: 39.524 m3 / 1 383 240 cub.ft |
kontenery: 1923 TEU |
|
Urządzenia załadunkowe: |
3 dźwigi MacGregor 350 t. SWL (każdy) |
Pojemność zbiorników: |
paliwo: 1693,3 m3 |
olej smarny: 206,3 m3 |
|
diesel: 530,4 m3 |
|
woda pitna: 253,5 m3 |
|
woda balastowa: 13.357,1 m3 |
* * *
Bibliografia |
www.chipolbrok.com.pl |
www.fleetmon.com |
* * *
Poniżej: CHIPOLBROK ATLANTIC, Hamburg 18.06.2023 r., zdjęcia: Łukasz Błaszczak (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: CHIPOLBROK ATLANTIC, Hamburg, 18.06.2023, zdjęcia Łukasz Błaszczak (to enlarge click on the photo).
Poniżej: CHIPOLBROK ATLANTIC, Gdańsk 21.06.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: CHIPOLBROK ATLANTIC, Gdansk, 21.06.2023, zdjęcia Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz