HEBRIDEAN SKY (IMO: 8802882, MMSI, 311000253, sygnał wywoławczy: C6BG2, bandera: Wyspy Bahama) – mały wycieczkowiec, zbudowany w 1991 roku przez włoską stocznię Nuovi Cantieri Apuania – Marina Di Carrara jako RENAISSANCE SEVEN na zamówienie włoskiego armatora Renaissance Cruises z Palaermo. W okresie od 23 grudnia 1991 roku do 13 marca 1998 roku statek pływał pod nazwą REGINA RENAISSANCE po czym powrócił do swojej pierwotnej nazwy. W grudniu 2001 roku właścicielem wycieczkowca została zarejestrowana w Palermo spółka Grand Seaways, w barwach której pływał on pod dwiema nazwami: RENAI IN (02.12.2003 – 24.08.2003) oraz Sun (24.08.2003 – 24.06.2004). 26 czerwca 2004 roku nowym właścicielem jednostki, przemianowanej w międzyczasie na ISLAND SUN została zarejestrowana na Mauritiusie spółka Mauritius Island Cruises. W tym samym miesiącu statek zostaje wyczarterowany spółce Noble Caledonia z Londynu dla której pływa do stycznia 2005 roku. Dwa miesiące później, w marcu wycieczkowiec trafia w ręce kolejnego właściciela – spółki International Shipping z Miami, otrzymując nową nazwę CORINTHIAN II. W kolejnych latach jednostka kilkakrotnie zmieniała nazwę i tak: SEA EXPLORER, CORINTHIAN II, SEA EXPLORER (wszystkie zmiany w 2013 roku) oraz SEA EXPLORER I (2014). Obecnie statek nosi nazwę HEBRIDEAN SKY należąc do spółki Hebridean Sky Shipping Inc.
* * *
| 
   Historia budowy  | 
 |
| 
   Numer stoczniowy:  | 
  
   1146  | 
 
| 
   Zdanie:  | 
  
   01.12.1991  | 
 
* * *
| 
   Dane techniczne  | 
 ||
| 
   Wyporność:  | 
  
   4.200 GT / 551 DWT  | 
 |
| 
   Wymiary (d x sz x z):  | 
  
   90,60 x 15,30 x 4,20 m  | 
 |
| 
   Kadłub:  | 
  
   stalowy, podwójne dno  | 
 |
| 
   Przedziały wodoszczelne: 10  | 
 ||
| 
   Pokłady:  | 
  
   7 (5 pasażerskich)  | 
 |
| 
   Napęd:  | 
  
   2 x 4 suwowe 8 cylindrowe silniki diesla: MAN-B&W 8L28/32A-FHO – o łącznej mocy 3.514 KW przy 750 obr/min.  | 
 |
| 
   2 śruby nastawne  | 
 ||
| 
   Urządzenia pomocnicze:  | 
  
   2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla i alternatora – każdy o mocy 1.000 kW  | 
 |
| 
   1 awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla i alternatora o mocy 240 kW  | 
 ||
| 
   dziobowy ster strumieniowy  | 
 ||
| 
   Prędkość:  | 
  
   15.5 węzła  | 
 |
| 
   Część pasażerska:  | 
  
   Zakwaterowanie:  | 
  
   apartamenty: 59  | 
 
| 
   Gastronomia:  | 
  
   restauracja: 1  | 
 |
| 
   bufet, kawiarnie  | 
 ||
| 
   Rozrywka:  | 
  
   biblioteka  | 
 |
| 
   The Club  | 
 ||
| 
   salon  | 
 ||
| 
   Usługi:  | 
  
   recepcja  | 
 |
| 
   biuro podróży  | 
 ||
| 
   centrum medyczne  | 
 ||
| 
   sklep  | 
 ||
| 
   fryzjer, kosmetyczka  | 
 ||
| 
   Pasażerowie:  | 
  
   114 os.  | 
 |
| 
   Załoga:  | 
  
   68 os..  | 
 |
* * *
| 
   Bibliografia  | 
 
| 
   www.noble-caledonia.co.uk/vessels/sea/hebridean-sky/  | 
 
| 
   www.sheepvaartwest.be  | 
 
* * *
Poniżej: HEBRIDEAN SKY w Gdańsku 29.08.2022, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz