wtorek, 13 czerwca 2023

Z cyklu holowniki ... cz. 107 - RADUGA ALTAIR

RADUGA ALTAIR ex MARITIME PUTRI (IMO 9338773, MMSI: 210561000, Sygnał wywoławczy: 5BDQ6, bandera: Cypr) – holownik AHTS, zbudowany w 2004 roku przez chińską stocznię Guangxi Guijiang Shipyard jako MARITIME PUTRI na zamówienie Posh Fleet Services z Singapuru. Od 29 grudnia 2022 roku własność Raduga Shipping Ltd. dla którego pływa pod nazwą RADUGA ALTAIR.

*     *     *

RADUGA ALTAIR ex MARITIME PUTRI (IMO 9338773, MMSI: 210561000, Call sign: 5BDQ6, flag: Cyprus) – an AHTS-type tug, built in 2004 by the Chinese shipyard Guangxi Guijiang Shipyard as MARITIME PUTRI on order Posh Fleet Services from Singapore. From December 29, 2022, the property of Raduga Shipping Ltd. for which it sails under the name RADUGA ALTAIR.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard numer:

---

Położżenie stępki / Keel laid:

---

Wodowanie / Launched:

---

Zdanie / Delivery date:

2004

*     *     *

Dane techniczne / Technical data

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

499 / 627 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

40,00 x 11,40 x 4,00 m.

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

przedziały wodoszczelne / watertight compartments: ?

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / propulsion: spalinowy / diesel

dwa 6 cylindrowe silniki diesla / two 6 cylinders diesel engines: Yanmar 6EY26/YHX-2500– każdy o mocy  each power: 2.500 BHP

2 przekładnie redukcyjne / 2 reduction gears: YX-3000

2 x 4 płatowe śruby Kaplan w dyszach korta / 2 x 4 bladded Kaplan propellers in kort nozzles

Prędkość / Speed:

13,0 węzłów / knots

Urządzenia pomocnicze:

3 zestawy prądotwórcze składające się z silnika diesla Caterpillar 3408 DITA i alternatora – każdy o mocy 300 kW / 3 generating sets consist of Caterpillar 3408 DITA diesel engine & alternator – each power: 300 kW

awaryjny zestaw prądotwórczy o mocy 90 kW / emergency generating set with power 90 kW

dziobowy pędnik strumieniowy / bow thruster: Kawasaki 250 KW-KT-32B3 3.4 t

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

hydrauliczna wciągarka do obsługi kotwic: Plimsoll PC-AHTW/Winch WF-75/150, uciąg na hamulcu 150 t. / hydraulic anchor handling winch: Plimsoll PC-AHTW/Winch WF-75/150, brake hold 150 t.

hydrauliczna wciągarka holownicza Plimsoll PC-AHTW/Winch WF-75/150, uciąg na hamulcu 150 t. / hydraulic towing winch: Plimsoll PC-AHTW/Winch WF-75/150, brake hold 150 t.

pachoły holownicze / towing winch: Plimsoll PS-200 MTTp/PS-200MTSJ

wałek rufowy: 4,5 x 1,6 m – 200 mt SWL / sternroller: 4,5 x 1,6 m – 200 mt SWL

Uciąg / Bollard Pull:

ca. 65 t.

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

odbojnice / fenders

dźwig pokładowy / deck crane

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

2 radary / 2 radars

echosonda / echo sounder

kompas satelitarny / satellite compass

AIS, Navtex, GPS, GMDSS A3

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 410 m3

świeża woda / fresh water: 78 m3

Załoga / Crew:

16 os. (maks) / pers. (max)

*     *     *

Bibliografia / Bibliography

https://posh.com.sg/wp-content/uploads/2021/12/Maritime-Putri.pdf

https://radugashipping.com/

*     *     *

Poniżej: RADUGA ALTAIR, Gdańsk 22.05.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: RADUGA ALTAIR, Gdansk 22.05.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).






Poniżej: RADUGA ALTAIR, Gdańsk 23.05.2023, zdjęcie: Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: RADUGA ALTAIR, Gdansk 23.05.2023, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej: RADUGA ALTAIR, Gdańsk 04.08.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: RADUGA ALTAIR, Gdansk 04.08.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 09.08.2024: Poniżej: RADUGA ALTAIR, Gdańsk 04.08.2024, zdjęcia: Waldemar Danielewicz  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 09.08.2024: Below: RADUGA ALTAIR, Gdansk 04.08.2024, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



 
 
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz