RADUGA ORION ex SAPPHIRE ex UNION SAPPHIRE (IMO: 9220550, MMSI: 210484000, sygnał wywoławczy: 5BAZ6, bandera: Cypr) – holownik pełnomorski, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon Vigo S.A. w Vigo jako UNION SAPPHIRE na zamówienie belgijskiego armatora Unie van Redding – en Sleepdienst z Antwerpii. Od grudnia 2018 roku własność Boskalis Ofhshore Transport Services NV, dla którego pływał pod nazwą SAPPHIRE. W marcu 2022 roku zakupiony przez armatora Raduga Shipping, który przemianował go na RADUGA ORION.
* * *
RADUGA ORION ex SAPPHIRE ex UNION SAPPHIRE (IMO: 9220550, MMSI: 210484000, call sign: 5BAZ6, flag: Cyprus) – a sea-going tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Armon Vigo S.A. from Vigo as UNION SAPPHIRE on order Belgian shipowner Unie van Redding – en Sleepdienst from Antwerp. From December 2018, the property of Boskalis Ofhshore Transport Services NV for which it sailed under the name SAPPHIRE. In March 2022 purchased by the shipowner Raduga Shipping and renamed to RADUGA ORION.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
512 |
Położenie stepki / Keel laid: |
04.05.200 |
Wodowanie / Launched: |
09.05.2001 |
Data ukończenia / Delivery date:: |
01.08.2001 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement: |
GT: 498 / DWT: 383 t. / NT: 149 t. |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
35,75 x 11,51 x 5,05 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
grodzie / bulkheads: ? |
|
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel): |
2 x 4 suwowe 8 cylindrowe silniki diesla / 2 x 4 stroke 8 cylinders diesel engines: ABC 8MDZC o łącznej mocy / with total power: 3.700 kW przy / at 1.000 RPM |
2 pędniki azymutalne (śruby w dyszach korta) / 2 azimuth thrusters (propellers in kort nozzles_: Schotell SRP1515FP |
|
Prędkość / Speed: |
13,0 węzłów / knots |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 zespoły prądotwórcze złożone z silnika diesla Scania DS995M i alternatora o mocy 150 kW każdy /2 generating sets consisting of Scania DS995M diesel engine and alternator with power: 150 kW each |
1 awaryjny / portowy zestaw prądotwórczy złożony z silnika diesla i alternatora o mocy 75 kW / 1 emergency / harbor generating set consisting of diesel engine and alternator with power: 75 kW |
|
dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: Schottel SST100CP – 200 kW |
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
rufowa wciągarka holownicza w układzie kaskadowym / aft waterfall towing winch: Brusselle SLH-130/50/2-1 |
dziobowa dwubębnowa wciągarka holownicza / kotwiczna w układzie kaskadowym / bow double drum waterfall towing / anchor winch: Brusselle SLH-130/50/2-2 |
|
wciągarka holownicza / tugger winch: Brusselle HL-15 |
|
hak holowniczy / towing hook |
|
pachoły holownicze / towing pins: Karmoy Karm 160 t. |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
narzód / ahead: 65 t. |
wstecz / astern: 60 t. |
|
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
wałek rufowy / stern roller: SWL 200 t. – 4,00 x 1,25 m |
dźwig / crane: Palfinger 700 kg SWL – 9,2 m |
|
2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights |
|
pompy osuszające / salvage pumps |
|
osprzęt do cięcia i spawania / oxy-acetylene cutting and welding equipment |
|
3 pompy pożarowe / 3 fire pumps: 300 t/h, 1.200 t/h, 1.400 t/h |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
2 radar Furuno FAR-2117 |
kompas satelitarny / satellite compass: Furuno Sc-50 |
|
żyrokompas / gyro compass: Robertson |
|
autopilot: Robertson |
|
echosonda / echo sounder: Skipper |
|
AIS (MacMurdo), 2 x GPS (Furuno GP 36 & Op-150), GMDSS A1, ECDIS (transas Navisailor 4000) |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 235 m3 |
woda słodka / fresh water: 33 m3 |
|
Załoga / Crew: |
9 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
www.fleetmon.com |
www.scheepvaartwest.be |
http://www.tynetugs.co.uk/orion1997.html |
* * *
Poniżej: holownik RADUGA ORION, Gdańsk 13.11.2022, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug RADUGA ORION, Gdansk 13.11.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: holownik RADUGA ORION przybywa do Gdańska 25.11.2022, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug RADUGA ORION inbound Gdansk 25.11.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: holownik RADUGA ORION, Gdańsk 10.12.2022, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug RADUGA ORION, Gdansk 10.12.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: holownik RADUGA ORION, Gdańsk 08.02.2023, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug RADUGA ORION, Gdansk 08.02.2023, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: holownik RADUGA ORION, Gdańsk 14.02.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug RADUGA ORION, Gdansk 14.02.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 04.07.2023: Poniżej: holownik RADUGA ORION, Gdańsk 26.06.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 04.07.2023: Below: tug RADUGA ORION, Gdansk 26.06.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Aktualizacja 20.09.2023: Poniżej: holownik RADUGA ORION, Gdańsk 30.08.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.09.2023: Below: tug RADUGA ORION, Gdansk 30.08.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz