piątek, 25 marca 2022

Z cyklu kontenerowce klasy ULCV ... cz. 15 - MSC GAIA

MSC GAIA (IMO: 9720500, MMSI: 353051000, Sygnał wywoławczy: 3EX07, Bandera: Panama) – kontenerowiec klasy ULCV, zbudowany przez południowokoreańską stocznię Samsung Heavy Industries Co. Ltd. z Geoje na zamówienie szwajcarskiego armatora MSC – Mediterranean Shipping Company (formalnie statek zarejestrowany jest na spółkę Compania Naviera Gaia S.A.).

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

1715

Położenie stępki:

14.12.2009

Wodowanie:

27.02.2010

Zdanie:

11.10.2010

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 151.559 / DWT: 156.084 t.

Wymiary (d. x. sz. z.):

366,03 x 51,29 x 15,60 m

Kadłub:

typ: pojedynczy, podwójne dno

grodzie wodoszczelne: 10

materiał: stal

Napęd:

pojedynczy 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla Doosan-MAN-B&W model: 12K98MC-C Mk7 o łącznej mocy 72.240 kW przy 104 obr./min.

pojedyncza śruba o stałym skoku

Prędkość:

25.3 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

4 zespoły prądotwórcze składające się z silnika MAN-B&W 7L32/40 i alternatora – każdy o mocy: 3.380 kW

1 x awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla VTA 28-D-M i alternatora o mocy 625 kVA

instalacja do oczyszczania spalin.

dziobowy ster strumieniowy Kawasaki KT-157B5 o mocy 3.400 kW

Pojemność ładunkowa:

kontenery 20`: 13.798 TEU

kontenery 14`: 10.500 TEU

kontenery chłodzone: 1.000 TEU

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność zbiorników:

balast: 43.658,8 m3

Załoga:

34 os.

*     *     *

Bibliografia

www.scheepvaartwest.be

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: MSC GAIA przybywa do Hamburga 08.05.2016 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: MSC GAIA opuszcza Gdynię 24.03.2022 r., zdjęcia: Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).













Poniżej: MSC GAIA opuszcza Gdynię 24.03.2022 r., zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).







 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz