ENDURANCE ex TARONGA (IMO: 9121273, MMSI: 366479000, Sygnał wywoławczy: WDE9586, Bandera: Stany Zjednoczone AP, Port macierzysty: Willmington) – pojazdowiec PCTC (Pure Car and Truck Carrier), zbudowany przez japońską stocznię Mitsubishi Heavy Industries Ltd. z Nagasaki, na zamówienie szwedzkiego armatora Wilhelmsen Lines Shipowning AS jako TARONGA. Od 6 lutego 2010 roku jako ENDURANCE pływa w barwach amerykańskiego armatora ARC – American Roll-On/Roll-Off Lines (sama jednostka zarejestrowana jest na spółkę Fidelio Limited Partnership Inc.).
* * *
Historia budowy |
|
Numer stoczniowy budowy: |
2109 |
Data położenia stępki: |
25.05.1996 |
Wodowanie: |
28.09.1996 |
Data ukończenia: |
16.12.1996 |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność: |
GT: 72.708 / DWT: 48.988 t. |
Wymiary (d. x. sz. z.): |
264,60 x 32,29 x 22.00 m |
Kadłub: |
typ: pojedynczy |
grodzie poprzeczne: 4 |
|
materiał: stal |
|
Napęd: |
1 x 7 cylindrowy silnik diesla Mitsubishi 7UEC85LSC o mocy 25.000 kW przy 95,4 obr./min |
śruby: 1 |
|
Prędkość: |
22,16 w. |
Ster: |
1 |
Urządzenia pomocnicze: |
3 x zespoły prądotwórcze z silnikami diesla o MAN-B&W Holeby 6L28/32H i alternatorem – każdy o mocy: 1.640 kW |
2 x zespoły prądotwórcze z silnikami diesla o MAN-B&W Holeby 8L28/32H i generatorem dającym prąd o napięciu 450 V – każdy o mocy 1.230 |
|
1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla MAN D2866TE i alternatorem o mocy 180 kW |
|
dziobowy ster strumieniowy CT 16H-2P o mocy: 1.700 kW |
|
rufowy ster strumieniowy CT 16H-2P o mocy: 1.700 kW |
|
Przestrzeń ładunkowa: |
pokłady: 9 (jeden z nich podwieszany) |
Pojemność ładunkowa: |
4.395 RT43 (jednostka RT43 = 7,38975 m2) |
auta osobowe: 809 |
|
Wyposażenie ro-ro: |
rampa rufowa: 380 t. SWL o wymiarach 44,60 x 25,00 m. |
rampy wewnętrzne |
|
Pojemność zbiorników: |
balast: 13.562 m3 |
paliwo: 6.126 t. |
|
Załoga: |
26 os. |
* * *
Bibliografia |
www.scheepvaartwest.be |
https://vesselregister.dnv.com/vesselregister/vesselregister.html |
* * *
Poniżej: ENDURANCE wchodzący do Gdańska, 10.02.2022 r., zdjęcia: Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 14.02.2022: Poniżej: ENDURANCE przy Nabrzeżu Obrońców Kołobrzegu Gdańska Stocznia Remontowa, Gdańsk 10.02.2022 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 14.02.2022: Poniżej: ENDURANCE przy Nabrzeżu Obrońców Kołobrzegu Gdańska Stocznia Remontowa, Gdańsk 10.02.2022 r., zdjęcia: Piotr Jagliński (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 01.03.2022: Poniżej: ENDURANCE w pływającym doku Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 27.02.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 02.08.2022: Poniżej: ENDURANCE w Gdańsku 13.07.2022 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz