wtorek, 22 lutego 2022

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 12 - MSC SASHA

MSC SASHA (IMO: 9720500, MMSI: 255805897, Sygnał wywoławczy: CQYR, Bandera: Madera) – kontenerowiec klasy post-panamax, zbudowany przez chińską stocznię Jiangnan Changxing Shipbuilding Co. Ltd. z Szanghaju na zamówienie spółki Hai Kuo Shipping. Od momentu zdania przez stocznię jako MSC SASHA w długoterminowym czarterze szwajcarskiego armatora MSC – Mediterranean Shipping Company.

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

H3006

Położenie stępki:

26.11.2014

Wodowanie:

17.02.2016

Zdanie:

07.07.2016

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 94.469 / DWT: 110.612,6 t.

Wymiary (d. x. sz. z.):

299,86 x 48,32 x 14,50 m m

Kadłub:

typ: pojedynczy, podwójne dno

materiał: stal

Napęd:

pojedynczy 2 suwowy 9 cylindrowy silnik diesla HHI model: MAN-B&W 9S90ME-C10.2-TII o łącznej mocy 52.290 kW

pojedyncza śruba o stałym skoku

Prędkość:

22.0 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

2 x zespoły prądotwórcze składające się z silnika MAN 8L32/40 i alternatora – każdy o mocy: 3.860 kW

2 x zespoły prądotwórcze składające się z silnika MAN 9L32/40 i alternatora – każdy o mocy: 4.345 kW

1 x awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika MAN D2842 LE 301 i alternatora

instalacja do oczyszczania spalin.

dziobowy ster strumieniowy Kawasaki KT-255B5 o mocy 3.000 kW

Pojemność ładunkowa:

kontenery 20`: 9.400 TEU

kontenery chłodzone: 1.000 TEU

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność zbiorników:

balast: 31.811,8 m3

Załoga:

? os.

*     *     *

Bibliografia

www.scheepvaartwest.be

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: MSC SASHA opuszcza Gdynię, zdjęcia: Witold Tylec, Gdynia 22.02.2022 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


















 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz