czwartek, 18 listopada 2021

Z cyklu kabotażowce ... (cz. 5) - TARZAN

TARZAN ex STARMI ex REYMAR ex REITDIEP ex MERCATOR (IMO: 9128336, MMSI: 261000205, sygnał wywoławczy: SNNF, bandera: Polska, port macierzysty: Gdańsk) – mały uniwersalny  drobnicowiec, przystosowany do przewozu kontenerów, zbudowany w 1995 roku przez holenderską stocznię Pattje Scheepswerft B.V. z Waterhuizen jako MERCATOR na zamówienie armatora Feederlines B.V. z Groningen (formalnie statek zarejestrowany jest na spółkę Scheepvaartondernemig m.s. Reitdiep C.V.). W 1998 roku dochodzi do zmiany nazwy jednostki na REITDIEP. Pierwszego kwietnia 2003 roku statek staje się własnością niemieckiego armatora Reederei Hesse GmbH & Co. KG z Leer, zachowując przy tym swoją dotychczasową nazwę. W kwietniu 2008 roku nowym właścicielem jednostki zostaje zarejestrowana w Gibraltarze spółka Skagerrak Shipping GmbH & Co. KG, która dokonuje zmiany jej nazwy na REYMAR (armatorem zarządzającym zostaje były właściciel). W październiku 2015 roku REYMAR przechodzi na własności także zarejestrowanej w Gibraltarze spółki Atobatc Shipping AB. Dziesiątego czerwca 2016 roku statek zostaje zakupiony przez norweską spółkę A/S Ami z Bergen, która dokonuje zmiany jego nazwy na STARMI (armatorem zarządzającym zostaje spółka Misje Rederi A/S z Bergen). Piątego grudnia 2020 roku jednostka zostaje zakupiona przez polskiego armatora Żegluga Gdańska Sp. z o.o., który dokonuje zmiany jej nazwy na TARZAN (armatorem zarządzającym zostaje duńska spółka Wind Shipping ApS z Køge).

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

389

Położenie stępki:

10.03.1995

Wodowanie:

15.06.1995

Zdanie:

21.07.1995

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 2.901 / DWT: 4,198 t.

Wymiary (d x sz x z):

89,99 x 13,80 x 5,75 m

Kadłub:

typ: pojedynczy, częściowo podwójne dno

materiał: stal

grodzie wodoszczelne: 4

ilość pokładów: 1

Napęd:

4 suwowy, rzędowy, 6 cylindrowy silnik diesla Krupp MaK model 6M453C o mocy: 2.991 kW przy 600 obr./min.

przekładnia redukcyjna: GCS 630

śruba nastawna

Urządzenia pomocnicze:

zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Caterpillar 3306B i alternatora – o mocy 145 kW

prądnica zawieszona (PTO na SG) o mocy 216 kW

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Caterpillar 3304 i alternatora

dziobowy ster strumieniowy o mocy 200 kW

Prędkość:

12,5 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1 Ła. / 1 Lu.

typ: „box-shaped”

wymiary ładowni:

62,65 x 11,10 m

wymiary luku:

62,65 x 11,10 m

pokrywy lukowe:

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno:

5.720 m3

kontenery: 232 TEU

Pojemność zbiorników:

balast: 1.625,1 m3

paliwo lekkie: 48 m3

paliwo ciężkie: 221 m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

7~8 os. / pers.





*     *     *

Bibliografia

www.portalmorski.pl

https://www.marhisdata.nl

https://vesselregister.dnv.com

*     *     *

Poniżej: TARZAN z pierwszą wizytą w Gdańsku po zakupie, 17.12.2020 rok, zdjęcia: Waldemar Kossmann (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Poniżej: TARZAN przybywa do Gdańska, 11.09.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).














Poniżej: TARZAN na Martwej Wiśle, Gdańsk, 11.09.2021 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Aktualizacja 26.06.2022: Poniżej: TARZAN w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk, 10.06.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Aktualizacja 26.06.2022: Poniżej: TARZAN na Martwej Wiśle, Gdańsk, 17.06.2022 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie). 



Aktualizacja 15.12.2022: Poniżej: TARZAN na Martwej Wiśle, Gdańsk, 10.12.2022 rok, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).


Aktualizacja 08.06.2023: Poniżej: TARZAN na Martwej Wiśle, Gdańsk, 22.05.2023 rok, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz