CAP SAN
AUGUSTIN (IMO 9622239, MMSI: 218552000, Sygnał wywoławczy: DACG, bandera:
Niemcy) –
kontenerowiec klasy Neopanamax, zbudowany przez południowo – koreańską stocznię
Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. z Ulsan dla niemieckiego armatora Hamburg
Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS & Co KG z Hamburga
(obecnie część Grupy Maersk).
* * *
CAP SAN
AUGUSTIN (IMO 9622239, MMSI: 218552000, call sign: DACG, flag: Germany) – Neopanamax class container, built
by the South Korean shipyard Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. from Ulsan for
the German shipowner Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrt-Gesellschaft ApS
& Co KG from Hamburg (now a part of Mearsk Group).
Historia budowy / Built history
|
|
Stoczniowy
numer budowy / Yard number:
|
2524
|
Położenie
stępki / Keel laid:
|
12.03.2013
|
Wodowanie /
Launched:
|
16.05.2013
|
Zakończenie
budowy / Delivery date:
|
02.09.2013
|
* * *
Jednostki typu “Cap San …” / Type “Cap San …” units:
|
|
CAP SAN
NICOLAS
|
IMO:
9622203
|
CAP SAN
MARCO
|
IMO:
9622215
|
CAP SAN
LORENZO
|
IMO:
9622227
|
CAP SAN
AUGUSTIN
|
IMO:
9622239
|
CAP SAN
ANTONIO
|
IMO:
9622241
|
CAP SAN
RAPHAEL
|
IMO:
9622253
|
CAP SAN
ARTEMISSIO
|
IMO:
9633939
|
CAP SAN
MALEAS
|
IMO:
9633941
|
CAP SAN
SOUNIO
|
IMO:
9633953
|
CAP SAN
TAINARO
|
IMO:
9633965
|
* * *
Dane
techniczne / Technical data:
Wyporność
(GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
|
118,938 t.
/ 124,479 t.
|
Wymiary
(d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
|
333,20 x
48,32 x 14,00 m
|
Kadłub /
Hull:
|
materiał /
typ / material / type: stal / pojedynczy – częściowo podwójne dno / steel /
single hull – partly double bottom
|
grodzie
wodoszczelne / watertight bulkheads: 10
|
|
pokłady
ciągłe / continuous decks: 1
|
|
Napęd /
Propulsion: spalinowy / diesel,
|
1 x 2
suwowy 7 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 7 cylinders diesel engine:
HHI-MAN-B&W 7S90ME-C.9 – o mocy / with power 40.670 kW
|
śruba /
propeller: 1
|
|
dziobowy /
rufowy ster strumieniowy / bow/ stern thruster: 1 x 2.500 kW / 1 x 1.900 kW
|
|
Ster /
Ruder:
|
1
|
Prędkość /
Speed:
|
21.0
węzłów / knots
|
Urządzenia
pomocnicze / Auxiliaries:
|
5 zestawów
prądotwórczych / 5 generator sets: HHI-MAN-B&W 9H32/40 – każdy o mocy /
each with power: 4.320 kW
|
1 awaryjny
zestaw prądotwórczy / 1 emergency generator set: AD180TIS
|
|
Ładownie /
Holds:
|
8
|
Urządzenia
załadunkowe: / Cargo handling:
|
brak /
none
|
Pojemność
ładunkowa / Cargo capacity:
|
kontenery
/ containers: 9.600 TEU
|
kontenery
14 t. / 14t. containers: 7.500 TEU
|
|
kontenery
chłodzone / reefer containers: 2.100 TEU
|
* * *
Bibliografia / Bibliography:
|
https://www.hamburgsud-line.com/liner/en/liner_services/services_products/vessel/index.html
|
www.fleetmon.com
|
https://de.wikipedia.org/wiki/Cap-San-Klasse_(2013)
|
https://www.eagle.org/safenet/record/record_vesselsearch
|
http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html
|
http://www.containership-info.com
|
* * *
Poniżej
zdjęcia: CAP SAN AUGUSTIN (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below
photos of CAP SAN AUGUSTIN (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz