AIDAsol
(IMO: 9490040, MMSI: 247302900, sygnał wywoławczy: ICPE, bandera: Włochy) pierwsza z serii dwóch jednostek budowanych dla niemieckiego armatora Aida Cruises przez
niemiecką stocznię Meyer Werft z Papenburga.
*     *     *
AIDAsol (IMO: 9490040, MMSI: 247302900, call sign: ICPE, flag: Italy) – the first of a series
of two ships built for a German shipowner Aida Cruises by the German shipyard
Meyer Werft in Papenburg .
*     *     *
Jednostki
“Projekt Sphinx” / Units Project Sphinx”:
- AIDAdiva – numer stoczniowy / yard number: S.659, położenie stępki / keel laid: 26.05.2005, wodowanie / launched: 02.03.2007, zdanie / delivery date: 16.04.2007,
 - AIDAbella – numer stoczniowy / yard number: S.666, położenie stępki / keel laid: 21.09.2005, wodowanie / launched: 19.10.2007, zdanie / delivery date: 14.04.2008,
 - AIDAluna – numer stoczniowy / yard number: S.660, położenie stępki / keel laid: 26.05.2005, wodowanie / launched: 06.10.2008, zdanie / delivery date: 16.03.2009,
 - AIDAblu – numer stoczniowy / yard number: S.680, położenie stępki / keel laid: 25.07.2007, wodowanie / launched: 11.07.2009, zdanie / delivery date: 04.02.2010.
 
 *     *     *
- AIDAsol – numer stoczniowy / yard number: S.689, położenie stępki / keel laid: 19.12.2007, wodowanie / launched: 27.02.2011, zdanie / delivery date: 31.03.2011,
 - AIDAmar – numer stoczniowy / yard number: S.690, położenie stępki / keel laid: 20.10.2008, wodowanie / launched: 01.04.2012, zdanie / delivery date: 03.05.2012.
 
*     *     * 
Dane techniczne / Technical data:
- Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT): 68.500 t. (71.304 t. Sphinx Plus) / 8.654 t. (7.891 t. Sphinx Plus),
 - Wymiary (długość x szerokość x zanurzenie) / Dimmension (length x beam x draught): 251,89 (253,33 m. Sphinx Plus) x 32,20 x 9,60 m,
 - Napęd / Propulsion:
 - 4 zespoły prądotwórcze oparte na silnikach diesela / 4 generating sets based on diesel engines: Caterpillar Motoren Rostock 9M43C (łączna moc 36.000 kW / total power: 48960 HP),
 - 2 silniki elektryczne / 2 electric engines: Siemens 1DM5650-8DS06-Z (DTMSZ 3352-16YS (łączna moc: 25.000 kW / total power: 34.000 HP),
 - 2 śruby / 2 propellers: ø 5,20; m, w = 13.2 t.,
 - 2 dziobowe stery strumieniowe każdy 2300 kW / 2 bow thrusters each 2300 kW,
 - 2 rufowe stery strumieniowe każdy 1500 kW / 2 stern thrusters each 1500 kW,
 - Prędkość / Speed: 22 węzły / konts,
 - Załoga: 650 os. / pers.,
 - Pasażerowie / Passengers: 2050 (2500 maks) os. / 2050 (2500 max) pers.,
 - Ilość pokładów pasażerskich / Number of passenger decks: 11,
 - Wyposażenie części pasażerskiej / Passenger section equipment:
 - kabiny / staterooms: 1025,
 - zewnętrzne / outside: 666,
 - z balonkami / with balconies: 439,
 - bez balkonów / without balconies,
 - wewnętrzne / interior: 359,
 - apartamenty / suites: 18,
 - gastronomia / gastronomy
 - restauracje / restaurants: 7,
 - bary / bars: 7,
 - kawiarnie / coffyhouses: 4,
 - rekreacja i rozrywka / recreation & entertainment:
 - miejsca odpoczynku i odnowy tj. Body & Soul Spa, sauny, baseny (3), jacuzzi (4), salony piękności, centrum fitness, boisko do siatkówki, kort do squash, simulator do gry w golfa, ścieżka do jogging, boisko do koszykówki / a place of rest & renewal: Body & Soul Organic Spa, saunas, swimming pools (3), Jacuzzi (4), beauty salon, fitness centrum, volleyball field, squash, golf simulator, jogging track, basketball field,
 - scena “Theatrium” na 1000 os. / Theatrium scene for 1000 pers.,
 - biblioteka, galeria, sklepy kafejka internetowa, centrum konferencyjne, centrum medyczne, biuro wycieczek fakultatywnych / library, gallery, shops, internet cafe, conference center, medical center, tour office,
 - dla dzieci / for children: kids club, teens club.
 
*     *     *
Poniżej zdjęcia AIDAsol
wykonane w Hamburgu, lata 2013 - 2016 / Below photos of AIDAsol took in Hamburg, years 2013 - 2016 (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo):
Poniżej zdjęcia AIDAsol
wykonane w Hamburgu, maj 2018 / Below photos of AIDAsol took in Hamburg, May 2018 (aby powiększyć
kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo):
*     *     *
Bibliografia:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz