EUROS (IMO: 7041546, MMSI: 261010050, Sygnał wywoławczy: SPS2550) – holownik
typu ASD zbudowany przez holenderską stocznię N. V. Terneuzensche Scheepsbouw
Maatschappij z Terneuzen dla belgijskiego armatora – pierwsza nazwa WANDELAAR. We
wrześniu 2004 zakupiony przez armatora J. Stępniewski & Co Ltd z Gdyni i
przemianowany na JAGUAR. W grudniu 2005 roku nowym armatorem jednostki zostaje Zakład
Usług Żeglugowych Sp. z o. o. w Szczecinie. W lipcu 2012 ZUŻ Sp. z o. o.
zostaje przejęta przez niemieckiego armatora Otto Wulf GmbH & Co. KG,
Cuxhafen-Rostok. Obecnym armatorem holownika jest Fairplay Towage Polska Sp. z
o. o. Sp. K.
EUROS (IMO: 7041546, MMSI: 261010050, Call Sign: SPS2550) – ASD type tug built
by the Dutch shipyard N. V. Terneuzensche Scheepsbouw Maatschappij of Terneuzen
for the Belgian shipowner – first name WANDELAAR. In September 2004, purchased
by the shipowner J. Stepniewski & Co. Ltd. and renamed JAGUAR. In December
2005 the new shipowner was Zakład Usług Żeglugowych Sp. z o. o. in Szczecin. In
July 2012 ZUŻ was taken over by the German shipowner Otto Wulf GmbH & Co.
KG, Cuxhafen-Rostock. The current shipowner is Fairplay Towage Polska Sp. z o.
o. Sp. K.
- Numer stoczniowy / yard number: 460/2/1971.
- Rok budowy / year of built: 1971.
- Los /fate: w służbie / in service.
Dane techniczne / Technical data:
- Wyporność / Displacement (pełna / full): 280 ton / tons,
- Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 33,49 x 8,70 x 3,91 m,
- Kadłub (materiał) / Hull (material): steel,
- Ilość pokładów / Deck number: 1,
- Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel,
- 2 silniki diesla: / 2 diesel engines: MAN-B&W Alpha 409-26 VO o łącznej mocy / with total power 1334 kW / 1814 HP,
- 2 pędniki azymutalne Schottel w dyszy Korta / 2 Schottel azzipod thrusters in Kort nozzles,
- Prędkość / Speed: 11,5 węzła / knots,
- Wyposażenie pokładowe / Deck equipment:
- holownicze / towing:
- 1 hak holowniczy / 1 towing hook,
- uciąg / bollard pull: 32.0 t.,
- wciągarka holownicza Brussele – pierwszy bieg: 12 ton na 11,5 m/min, drugi bieg: 3 tony na 43 m/min / towing winch: Brussele – first speed: 12 tons at 11,5 m/min, second speed: 3 tons at 43 m/ min,
- kotwiczne / anchor:
- 2 kotwice obsługiwane przez elektryczną windę kotwiczną: / 2 anchors operated by an electric windlass,
- wyposażenie przeciw pożarowe - ratunkowe / fire fighting – salvage equipment:
- 1 pompa pożarowa o wydajności 350 cbm/h / 1 fire pump with a capacity: 350 cbm/h,
- 1 umieszczone na sterówce działko wodno - pianowe / 1 placed on a wheelhouse water - foam cannon,
- 8 złączy do węży / 8 hose connections,
- wyposażenie ratunkowo – nawigacyjne / rescue – navigation equipment,
- 2 tratwy pneumatyczne / 2 pneumatic rafts,
- kamizelki ratunkowe / life jackets,
- radar oraz pławy EPIRB i SART / radar and buoys EPIRB & SART,
- odbiorniki Navtex, GPS / Navtex, GPS receivers,
- AIS,
- Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
- paliwo / fuel: 78,22 cbm,
- Załoga / Crew: 5 os. / pers.
Poniżej zdjęcia
holownika EUROS / Below photos tug EUROS (aby powiększyć kliknij na zdjęcie /
to enlarge click on the photo).
Bibliografia /
Bibliography:
http://www.fairplay-towage.com/pl/nasza-flota.html
Danielewicz
Waldemar – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, POWR Porta Mare
PRS
2013
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz