sobota, 25 marca 2017

Z cyklu holowniki ... cz. 8 - EUROS



EUROS (IMO: 7041546, MMSI: 261010050, Sygnał wywoławczy: SPS2550) – holownik typu ASD zbudowany przez holenderską stocznię N. V. Terneuzensche Scheepsbouw Maatschappij z Terneuzen dla belgijskiego armatora – pierwsza nazwa WANDELAAR. We wrześniu 2004 zakupiony przez armatora J. Stępniewski & Co Ltd z Gdyni i przemianowany na JAGUAR. W grudniu 2005 roku nowym armatorem jednostki zostaje Zakład Usług Żeglugowych Sp. z o. o. w Szczecinie. W lipcu 2012 ZUŻ Sp. z o. o. zostaje przejęta przez niemieckiego armatora Otto Wulf GmbH & Co. KG, Cuxhafen-Rostok. Obecnym armatorem holownika jest Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.

EUROS (IMO: 7041546, MMSI: 261010050, Call Sign: SPS2550) – ASD type tug built by the Dutch shipyard N. V. Terneuzensche Scheepsbouw Maatschappij of Terneuzen for the Belgian shipowner – first name WANDELAAR. In September 2004, purchased by the shipowner J. Stepniewski & Co. Ltd. and renamed JAGUAR. In December 2005 the new shipowner was Zakład Usług Żeglugowych Sp. z o. o. in Szczecin. In July 2012 ZUŻ was taken over by the German shipowner Otto Wulf GmbH & Co. KG, Cuxhafen-Rostock. The current shipowner is Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.

  • Numer stoczniowy / yard number: 460/2/1971. 
  • Rok budowy / year of built: 1971. 
  • Los /fate: w służbie / in service.

 Dane techniczne / Technical data:
  • Wyporność / Displacement (pełna / full): 280 ton / tons, 
  • Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): 33,49 x 8,70 x 3,91 m, 
  • Kadłub (materiał) / Hull (material): steel, 
  • Ilość pokładów / Deck number: 1, 
  • Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel, 
    • 2 silniki diesla: / 2 diesel engines: MAN-B&W Alpha 409-26 VO o łącznej mocy / with total power 1334 kW / 1814 HP, 
    • 2 pędniki azymutalne Schottel w dyszy Korta / 2 Schottel azzipod thrusters in Kort nozzles, 
  • Prędkość / Speed: 11,5 węzła / knots, 
  • Wyposażenie pokładowe / Deck equipment: 
    • holownicze / towing: 
      • 1 hak holowniczy / 1 towing hook, 
        • uciąg / bollard pull: 32.0 t., 
      • wciągarka holownicza Brussele – pierwszy bieg: 12 ton na 11,5 m/min, drugi bieg: 3 tony na 43 m/min / towing winch: Brussele – first speed: 12 tons at 11,5 m/min, second speed: 3 tons at 43 m/ min, 
    • kotwiczne / anchor: 
      • 2 kotwice obsługiwane przez elektryczną windę kotwiczną: / 2 anchors operated by an electric windlass, 
    • wyposażenie przeciw pożarowe - ratunkowe / fire fighting – salvage equipment: 
      • 1 pompa pożarowa o wydajności 350 cbm/h / 1 fire pump with a capacity: 350 cbm/h, 
      • 1 umieszczone na sterówce działko wodno - pianowe / 1 placed on a wheelhouse water - foam cannon, 
      • 8 złączy do węży / 8 hose connections, 
    • wyposażenie ratunkowo – nawigacyjne / rescue – navigation equipment,
      •  2 tratwy pneumatyczne / 2 pneumatic rafts, 
      • kamizelki ratunkowe / life jackets, 
      • radar oraz pławy EPIRB i SART / radar and buoys EPIRB & SART, 
      • odbiorniki Navtex, GPS / Navtex, GPS receivers,
      •  AIS, 
  • Pojemność zbiorników / Tanks capacities: 
    • paliwo / fuel: 78,22 cbm, 
  • Załoga / Crew: 5 os. / pers.

Poniżej zdjęcia holownika EUROS / Below photos tug EUROS (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge click on the photo).

















Bibliografia / Bibliography:
http://www.fairplay-towage.com/pl/nasza-flota.html
Danielewicz Waldemar – Polskie Holowniki Morskie 1920 – 2015, POWR Porta Mare
PRS 2013


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz