POLESIE (IMO: 9488097, MMSI: 311018000, Sygnał wywoławczy: C6XP3, Bandera: Wyspy Bahama, Port macierzysty: Nassau) – masowiec typu „handysize”, zbudowany przez chińską stocznię Xiangang Shipbuilding Heavy Industries w Tianjin dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM ze Szczecina (właściciel rejestrowy spółka zależna: Ares Nine Shipping Ltd.). Matką chrzestną statku została Pani Teresa Malisa – pracownik PŻM. W pierwszym rejsie masowcem dowodził kpt. Aleksander Nierebiński, zaś jego trasa wiodła do Nowego Orleanu a stamtąd z ładunkiem zboża do izraelskiego portu Ashdod. Na początku lutego 2015 roku, w trakcie rejsu z Europy do portu Vila do Conde w Brazylii POLESIE uratowało na wodach Atlantyku dwójkę francuskich żeglarzy – Benoita Amalric i Erica Mezieres, których jacht ZINZOLIN, przy silnym wietrze, w trakcie regat Transquadra z Madery na Martynikę przewrócił się do góry stępką.
* * *
Historia Budowy |
|
Numer budowy: |
345-13 |
Położenie stępki: |
16.07.2006 |
Zdanie: |
28.12.2009r |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność: |
GT: 24.055 / DWT: 38.056 t |
Wymiary (d x sz x z): |
189,98 x 28,56 m x 10,58 m |
Kadłub: |
typ: podwójne poszycie |
materiał: stal |
|
pokłady ciągłe: 1 |
|
Napęd: |
1 x 6 cylindrowy silnik diesla: Yichang Marine Diesel Engine Plant - Wärtsila NSD 6RTA48T-B o mocy: 7.368 kW przy118 obr./min |
śruba / propeller: 1 |
|
Urządzenia pomocnicze: |
3 x zespoły prądotwórcze z silnikiem diesla Wärtsila W4L20 – każdy 635 kVA |
1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla AGCO Sisu 634 |
|
Prędkość: |
14,0 w. |
Ster: |
1 |
Ładownie / Luki: |
liczba: 5/5 |
wymiary luków: 1 x 16,0 x 16,0 m 3 x 22,3 x 18,0 m 1 x 21,6 x 18,0 m |
|
pokrywy luków: hydrauliczne TTS typu folding |
|
Pojemność całkowita wszystkich ładowni:: |
ziarno: 48.031 m3 |
Pojemność zbiorników: |
balast: 22.667,9 m3 |
paliwo: 1.771 m3 |
|
woda pitna: 368 m3 |
|
Urządzenia za i wyładunkowe: |
4 x elektro-hydrauliczne dźwigi pokładowe firmu Tsuji model: HDHS30285 każdy o unosie 30 ton i zasięgu 28 metrów |
Załoga: |
29 os. |
* * *
Bibliografia |
Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021 |
* * *
Poniżej: POLESIE wpływa do Świnoujścia idąc na remont klasowy do Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz