POLESIE (IMO: 9488097, MMSI: 311018000, Sygnał wywoławczy: C6XP3, Bandera: Wyspy Bahama, Port macierzysty: Nassau) – masowiec typu „handysize”, zbudowany przez chińską stocznię Xiangang Shipbuilding Heavy Industries w Tianjin dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM ze Szczecina (właściciel rejestrowy spółka zależna: Ares Nine Shipping Ltd.). Matką chrzestną statku została Pani Teresa Malisa – pracownik PŻM. W pierwszym rejsie masowcem dowodził kpt. Aleksander Nierebiński, zaś jego trasa wiodła do Nowego Orleanu a stamtąd z ładunkiem zboża do izraelskiego portu Ashdod. Na początku lutego 2015 roku, w trakcie rejsu z Europy do portu Vila do Conde w Brazylii POLESIE uratowało na wodach Atlantyku dwójkę francuskich żeglarzy – Benoita Amalric i Erica Mezieres, których jacht ZINZOLIN, przy silnym wietrze, w trakcie regat Transquadra z Madery na Martynikę przewrócił się do góry stępką.
* * *
| 
   Historia Budowy  | 
 |
| 
   Numer budowy:  | 
  
   345-13  | 
 
| 
   Położenie stępki:  | 
  
   16.07.2006  | 
 
| 
   Zdanie:  | 
  
   28.12.2009r  | 
 
* * *
| 
   Dane techniczne  | 
 |
| 
   Wyporność:  | 
  
   GT: 24.055 / DWT: 38.056 t  | 
 
| 
   Wymiary (d x sz x z):  | 
  
   189,98 x 28,56 m x 10,58 m  | 
 
| 
   Kadłub:  | 
  
   typ: podwójne poszycie  | 
 
| 
   materiał: stal  | 
 |
| 
   pokłady ciągłe: 1  | 
 |
| 
   Napęd:  | 
  
   1 x 6 cylindrowy silnik diesla: Yichang Marine Diesel Engine Plant - Wärtsila NSD 6RTA48T-B o mocy: 7.368 kW przy118 obr./min  | 
 
| 
   śruba / propeller: 1  | 
 |
| 
   Urządzenia pomocnicze:  | 
  
   3 x zespoły prądotwórcze z silnikiem diesla Wärtsila W4L20 – każdy 635 kVA  | 
 
| 
   1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla AGCO Sisu 634  | 
 |
| 
   Prędkość:  | 
  
   14,0 w.  | 
 
| 
   Ster:  | 
  
   1  | 
 
| 
   Ładownie / Luki:  | 
  
   liczba: 5/5  | 
 
| 
   wymiary luków: 1 x 16,0 x 16,0 m 3 x 22,3 x 18,0 m 1 x 21,6 x 18,0 m  | 
 |
| 
   pokrywy luków: hydrauliczne TTS typu folding  | 
 |
| 
   Pojemność całkowita wszystkich ładowni::  | 
  
   ziarno: 48.031 m3  | 
 
| 
   Pojemność zbiorników:  | 
  
   balast: 22.667,9 m3  | 
 
| 
   paliwo: 1.771 m3  | 
 |
| 
   woda pitna: 368 m3  | 
 |
| 
   Urządzenia za i wyładunkowe:  | 
  
   4 x elektro-hydrauliczne dźwigi pokładowe firmu Tsuji model: HDHS30285 każdy o unosie 30 ton i zasięgu 28 metrów  | 
 
| 
   Załoga:  | 
  
   29 os.  | 
 
* * *
| 
   Bibliografia  | 
 
| 
   Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021  | 
 
* * *
Poniżej: POLESIE wpływa do Świnoujścia idąc na remont klasowy do Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).




Brak komentarzy:
Prześlij komentarz