MAZURY (IMO: 9285122, MMSI: 311829000, Sygnał wywoławczy: C6TX8, Bandera: Wyspy Bahama, Port macierzysty: Nassau) – masowiec typu „handysize”, zbudowany przez chińską stocznię Xiangang Shipbuilding Heavy Industries w Tianjin dla polskiego armatora Polska Żegluga Morska – POLSTEAM (właściciel rejestrowy spółka zależna: Nero Two Shipping Ltd.). Matką chrzestna statku została Pani Monika Bronicka – żeglarka, uczestnik letnich igrzysk olimpijskich w Sydney i Atenach. W pierwszym rejsie masowcem dowodził kpt. Leszek Kłoda, zaś jego trasa wiodła do portu Bunbury w Australii, skąd z ładunkiem rudy aluminium udał się do chińskiego portu Lianyungang. W trakcie rejsu z Nowego Orleanu do Hajfy, w dniu 14 listopada 2010 roku za burtę statku wypadł jeden z członków załogi, którego dzięki szybko ogłoszonemu alarmowi człowiek za burtą udało się uratować. Równo trzy lata później (14.03.2013) idące z ładunkiem z Finlandii do Tunezji MAZURY uratowały francuskiego żeglarza Iana Thomasa Lipińskiego, którego uczestniczący w regatach Hiszpania – Gwadelupa jacht utracił maszt i dryfował w stanie półzatopionym w pobliżu portugalskiego portu Leixoes. W październiku 2017 roku będące na wodach amazonki MAZURY zostały uszkodzone na skutek kolizji z masowcem EDEN BAY.
* * *
Historia Budowy |
|
Numer budowy: |
345-2 |
Położenie stępki: |
28.10.2004 |
Zdanie: |
25.04.2005 |
* * *
Dane techniczne: |
|
Wyporność: |
GT: 24.109 / DWT: 38.056 t |
Wymiary (d x sz x z): |
189,98 x 28,56 m x 10,58 m |
Kadłub: |
typ: podwójne poszycie |
materiał: stal |
|
pokłady ciągłe: 1 |
|
Napęd: |
1 x 6 cylindrowy silnik diesla: Yichang Marine Diesel Engine Plant - Wärtsila NSD 6RTA48T-B o mocy: 7.368 kW przy118 obr./min |
śruba / propeller: 1 |
|
Urządzenia pomocnicze: |
3 x zespoły prądotwórcze z silnikiem diesla Wärtsila W4L20 – każdy 635 kVA |
1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla AGCO Sisu 634 |
|
Prędkość: |
14,0 w. |
Ster: |
1 |
Ładownie / Luki: |
liczba: 5/5 |
wymiary luków: 1 x 16,0 x 16,0 m 3 x 22,3 x 18,0 m 1 x 21,6 x 18,0 m |
|
pokrywy luków: hydrauliczne TTS typu folding |
|
Pojemność całkowita wszystkich ładowni:: |
ziarno: 48.031 m3 |
Pojemność zbiorników: |
balast: 22.667,9 m3 |
paliwo: 1.771 m3 |
|
woda pitna: 368 m3 |
|
Urządzenia za i wyładunkowe: |
4 x elektro-hydrauliczne dźwigi pokładowe firmu Tsuji model: HDHS30285 każdy o unosie 30 ton i zasięgu 28 metrów |
Załoga: |
29 os. |
* * *
Bibliografia |
Gogol Krzysztof, Bohdan Huras – Polska Żegluga Morska Album Floty 1951 – 2012, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2012, 2021 |
* * *
Poniżej: MAZURY przy Nabrzęzu Mazowieckim, podczas remontu klasowego w Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie 08.04.2010 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 25.07.2021: Poniżej: MAZURY w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 25.07.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 30.07.2021: Poniżej: MAZURY w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 29.07.2021, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 04.08.2021: Poniżej: MAZURY w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 02.08.2021, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 25.04.2022: Poniżej: MAZURY w Gdańsku 22.04.2022, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 23.06.2023: Poniżej: MAZURY w Gdańsku 18.06.2023, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Aktualizacja 04.07.2023: Poniżej: MAZURY w Gdańsku 28.06.2023, zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz