Operator Unity Line założony został przez dwie firmy armatorskie: Polska Żegluga Morska (Polsteam) i Euroafrica Linie Żeglugowe do zarządzania promami obu armatorów Poniżej prezentowany jest prom, który należał do Euroafrica Linie Żeglugowe.
KOPERNIK (IMO: 7527887, MMSI: 209896000, call sign: 5BXL3, bandera: Cypr, port macierzysty: Limassol) – prom pasażersko – kolejowo – samochodowy, zbudowany przez norweską stocznię Bergens Mekaniske Verksted A/S w Bergen dla państwowego armatora NRD – VEB Deutsche Seereederei jako ROSTOCK. W 1993 roku gruntownie przebudowany i zmodernizowany. 21 lutego sprzedany armatorowi Seawind Line i przemianowany na STAR WIND. Od 8 listopada 2005 roku jako VIRONIA w barwach Euro Shipping OÜ. W dniu 31 października 2007 roku zakupiony przez Euroafrica Linie Żeglugowe. Przejęty 19 listopada tego samego roku i przemianowany na KOPERNIK. Po remoncie, w barwach operatora Unity Line wprowadzony na linię Świnoujście – Ystad. W dniu 27 lutego 2019 roku wypłynął w ostatni rejs do Ystad. Sprzedany na złom firmie Mediterranean Ship Breaking, która to przemianowała go na PERN. Odsprzedany do dalszej eksploatacji greckiemu armatorowi Levante Ferries Maritime otrzymał nazwę SMYRNA. Obecnie w remoncie i przebudowie.
* * *
Historia budowy |
|
Numer budowy: |
779 |
Położenie stępki: |
02.08.1976 |
Wodowanie: |
07.03.1977 |
Zdanie: |
15.07.1977 |
* * *
Poprzednie nazwy i operatorzy |
|
ROSTOCK (1977-1991) |
Deutsche Reichbahn |
ROSTOCK (1991-1998) |
DFO |
ROSTOCK (1998-1999) |
Scandlines GmbH |
STAR WIND (1999-2005) |
Seawind Line |
VIRONIA (2005-2007) |
Narva Line |
VIRONIA (2007) |
Baltic Scandinavian Lines |
KOPERNIK (2007-2019) |
Unity Line |
PERN |
--- |
* * *
Poprzedni armatorzy |
|
Deutsche Reichbahn |
1977 – 1991 |
DFO |
1991 – 1998 |
Scandlines |
1998 – 1999 |
Seawind Line |
1999 – 2005 |
Euro Shipping OÜ |
2005 – 2007 |
Euroafrica Linie Żeglugowe (Liverina Shipping Co,) |
2007 – 2019 |
Mediterranean Ship Breaking |
2019 |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność : |
14.216 GT / 3.034 DWT |
Wymiary (d. x sz. x z.): |
158,34 x 22,60 x 5,72 m |
Kadłub: |
typ: jednoposzyciowy |
materiał kadłuba: stal |
|
grodzie poprzeczne: 13 |
|
Napęd: |
2 x 8 cylindrowe silniki diesla MAN B&W 8L40/45A |
2 x 6 cylindrowe silniki diesla MAN B&W 6L40/45A |
|
śruby: 2 |
|
Prędkość: |
20,5 węzłów |
Urządzenia pomocnicze: |
4 x generatory główne: SKL ENGINEERING GMBH 8NVD 48A-2U |
Pokład ładunkowy: |
pas ładunkowy: 1275 m (w tym długość torowiska: 600 m) |
liczba torów: 4 |
|
Pojemność ładunkowa: |
naczepy: 18 |
wagony kolejowe: 49 |
|
TIR: 20-60 |
|
Pasażerowie: |
liczba pasażerów: 119 (w tym 119 os. w 50 kabinach) |
Załoga: |
39 os. |
* * *
Poniżej zdjęcie m/f STAR WIND, Turku 24.07.2002, zdjęcie: Krzysztof Brzoza z archiwum Andrzeja Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie):
Poniżej zdjęcia m/f KOPERNIK przybywa do Świnoujścia, 06.09.2009 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie):
Poniżej zdjęcia m/f KOPERNIK przybywa do Świnoujścia, 07.06.2017 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie):
Poniżej zdjęcia m/f KOPERNIK przybywa do Świnoujścia, 06.02.2011 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie):
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz