RUBIN (IMO: 7817361, MMSI: 209061000, Sygnał wywoławczy: P3JR6, Bandera: Cypr, Port macierzysty: Limassol) – drobnicowiec, zbudowany przez hiszpańską stocznię Soc. Met. Duro – Felguera w Gijon jako. W styczniu 1995 roku zakupiony przez Euroafrica Shipping Linies Co. Ltd. ze Szczecina i przemianowany na Rubin. W maju 2010 roku sprzedany obcemu armatorowi i przemianowany na CARLO STAR. Po ponad rocznej eksploatacji u nowego armatora sprzedany na złom do stoczni złomowej w Chittagong w Bangladeszu, na redę którego przybył w dniu 6 października 2011 roku. Po tygodniu postoju na kotwicy został wprowadzony na plażę stoczni złomowej, gdzie wkrótce potem rozpoczęła się jego rozbiórka.
* * *
Historia budowy |
|
Numer stoczniowy budowy: |
259 |
Położenie stępki: |
25.05.1979 |
Wodowanie: |
15.05.1980 |
Zdanie: |
06.03.1981 |
* * *
Nazwy statku |
|
BLAS DE LEZO |
do 04.1981 |
MARIA FRANCISCA |
do 1982 |
BLAS DE LEZO |
do 1986 |
BEECO ASIA |
do 1988 |
MARINE STAR |
do 01.1995 |
RUBIN |
do 05.2010 |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność: |
GT: 6.742 / DWT: 9.289 t. |
Wymiar y (d. x. sz. x. z.): |
130,79 x 19,28 x 8,01 m |
Kadłub: |
typ: jednoposzyciowy |
materiał: stal |
|
pokłady ciągłe: 2 |
|
Napęd: |
1 x 12 cylindrowy silnik diesla Empresa Nacional „Bazan” de C.N.M. S.A. model: 12V40/54A o mocy: 5.518 kW / 7.502 KM |
śruba: 1 |
|
Prędkość: |
15 w. |
Ster: |
1 |
Urządzenia pomocnicze: |
3 x zestawy prądotwórcze napędzane silnikiem diesla o mocy 336 kW dające napięcie 440 V |
1 x awaryjny zestaw prądotwórczy napędzany silnikiem diesla o mocy 512 kW dający napięcie 440 V |
|
Ładownie i Luki: |
liczba: 3/3 |
wymiary luków: - Lu 1: 12,7 x 8,0 m - Lu 2, Lu3: 25,5 x 12,8 m |
|
Pojemność ładunkowa: |
bele: 12.238 m3 |
ziarno: 13.474 m3 |
|
kontenery: 341 TEU |
|
Urządzenia załadunkowe: |
2 półmaszty o unosie 75 ton |
3 półmaszty o unosie 22 ton |
|
5 wciągarek |
|
Załoga: |
? |
* * *
Bibliografia |
www.euroafrica.com.pl |
* * *
Poniżej: RUBIN przybywa do Szczecina, maj 2009 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: RUBIN podczas postoju w Szczecinie, maj 2009 rok (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz