czwartek, 15 maja 2025

Z cyklu holowniki ... cz. 134 - DOLPHIN ex JADE SERVICE 1 ex ISLAND RETRIVER

DOLPHIN ex JADE SERVICE 1 ex ISLAND RETRIVER (IMO 9507386, MMSI: 219750000, sygnał wywoławczy: OXTQ2, bandera: Dania) – holownik portowo – morski, zbudowany przez malajską stocznię Fong Syn Shipyard Sibu z Sarawak jako ISLAND RETRIVER. Od maja 2009 jako JADE SERVICE 1 w barwach niemieckiego armatora Jade-Dienst Gmbh. W maju 2016 zakupiony przez duńskiego armatora Svendborg Bugser A/S z Svendborga i przemianowany na DOLPHIN.

*     *     *

DOLPHIN ex JADE SERVICE 1 ex ISLAND RETRIVER (IMO 9507386, MMSI: 219750000, call sign: OXTQ2, flag: Denmark) – a harbor - seagoing tug, built by the Malaysian shipyard Fong Syn Shipyard Sibu from SARAWAK as ISLAND RETRIVER. Since May 2009 as JADE SERVICE 1 in the colours of the German shipowner Jade-Dienst GmbH. In May 2016 purchased by the Danish shipowner Svendborg Bugser A/S from Svendborg and renamed to DOLPHIN.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard number:

188

Położenie stępki / Date of keel laid:

10.08.2007

Wodowanie / Launch date:

02.09.2008

Zakończenie budowy Date of build:

19.10.2008

 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement (GT / DWT):

57 (63) / 0 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

23.90 x 8,00 x 3,30 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd / Propulsion:

2 silniki diesla / 2 diesel engines: Jinan Diesel G6190ZLC1 o łącznej mocy / with total power: 1.448 KM/HP

2 śruby w dyszach / 2 propellers in nozzles

Prędkość / Speed:

10,0 węzłów / knots

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

rufowa hydrauliczna dwubębnowa wciągarka holownicza HY TWG 30T 2D – lina stalowa o długości 500 m i średnicy 36 mm / aft hydraulic double drum towing winch: HY TWG 30T 2D – steel wire – 500 m, dia. 36 mm

hak holowniczy / towing hook: 1

Uciąg / Bollard Pull:

20 t.

Urządzenia pomocnicze / Auxiliares:

2 zespoły prądotwórcze napędzane silnikami diesla AB Volvo Penta D5A TA / 2 generating sets driven by AB Volvo Penta D5A TA diesel engines

dziobowy ster strumieniowy / bow thruster: 80 kW

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

dźwig pokładowy / deck crane: 3,5 t. SWL – 10 m

pachoły holownicze / towing pins

wałek rufowy / stern roller

Pokład roboczy / Cargo deck:

36 m2

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

radar / radar: 2

echosonda / echo sounder

kompas magnetyczny / magnetic compass

autopilot

AIS, Navtex, Satnav GPS, GMDSS A2, ECDIS

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 87 m3

Załoga / Crew:

6 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

https://www.nhtowage.dk/Files/Files/Fleet/Motortug-Dolphin/Dolphin.pdf

https://www.binnenschifferforum.de/archive/index.php/t-53945.html

https://vesselregister.dnvgl.com/VesselRegister/vesseldetails.html?vesselid=36727

*     *     *

Poniżej: holownik DOLPHIN, Gdańsk 02.08.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug DOLPHIN, Gdańsk 02.08.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).







Poniżej: holownik DOLPHIN, Gdańsk 17.09.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug DOLPHIN, Gdańsk 17.098.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 





 

 

 

niedziela, 11 maja 2025

Z cyklu kontenerowce klasy ULCV ... cz. 18 - COSCO FRANCE

COSCO FRANCE (IMO 9516416, MMSI: 477030700, Sygnał wywoławczy: VRMC2, bandera: Hong Kong) – kontenerowiec klasy ULCV (Ultra Large Container Vessel), zbudowany przez chińską stocznię Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co. z Nantong dla chińskiego armatora COSCO Container Lines Co. Ltd. z Szanghaju. Druga jednostka z serii ośmiu identycznych jednostek typu COSCO Belgium.

*     *     *

Historia budowy

Stoczniowy numer budowy:

NE 112

Położenie stępki:

08.10.2011

Wodowanie:

08.03.2013

Data zdania:

24.05.2013

*     *     *

Jednostki typu COSCO Belgium

COSCO BELGIUM - IMO 9516404

COSCO FRANCE – IMO: 9516416

COSCO ENGLAND – IMO: 9516428

COSCO NETHERLANDS – IMO: 9516430

COSCO SPAIN – IMO: 9516442

COSCO ITALY – IMO: 9516454

COSCO PORTUGAL – IMO: 9516466

COSCO DENMARK – IMO: 9516478

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność (GT / DWT):

153.666 t. / 156.596 t

Wymiary (d. x s. x z.):

365.90 x 51,20 x 15,50 m

Kadłub:

pojedynczy – częściowo podwójne dno

grodzie wodoszczelne: 13

pokłady ciągłe: 1

Napęd:

1 x 2 suwowy 12 cylindrowy silnik diesla HHI-MAN-B&W 12K98ME7 – o mocy 72.240 kW

śruba: 1

Prędkość:

24.3 węzła

Urządzenia pomocnicze:

3 zestawy prądotwórcze HHI HSJ7 803-10P – każdy o mocy: 2.500 kW

2 zestawy prądotwórcze HHI HSJ7 809-10P  – każdy o mocy: 3.000 kW

dziobowy / rufowy ster strumieniowy: 1 / 1

Ładownie:

10

Pojemność łączna ładowni:

325.400 m3

Urządzenia załadunkowe:

brak

Pojemność ładunkowa:

kontenery 20`: 13.386 TEU

kontenery 14`: 9.000 TEU

Załoga:

---

*     *     *

Bibliografia

https://de.wikipedia.org/wiki/COSCO-Belgium-Typ

https://www.eagle.org/safenet/record/record_vesselsearch

http://www.containership-info.com/

*     *     *


Poniżej zdjęcia: COSCO FRANCE  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below photos of COSCO FRANCE (to enlarge click on the photo).