FAIRPLAY 85 ex FAIRPLAY XI (IMO 9725108, MMSI: 2261002095, Sygnał wywoławczy: SNOE, bandera: Polska) – holownik typu „traktor”, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon S.A. dla niemieckiego armatora Fairplay Schleppdampfschiffts-Reederei Richard Borchard GmbH z Hamburga jako FAIRPLAY XI. Od 25 kwietnia 2022 roku pływa pod nazwą FARPLAY 85 w zarządzie spółki Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.
* * *
FAIRPLAY 85 ex FAIRPLAY XI (IMO 9725108, MMSI: 2261002095, Call sign: SNOE, flag: Poland) – a tractor type tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Armon S.A. for the German shipowner Fairplay Schleppdampfschiffts-Reederei Richard Borchard GmbH from Hamburg as FAIRPLAY XI. Since April 25, 2022, it has worked as FAIRPLAY 85 under the management of the daughter company Fairplay Towage Polska Sp. z o. o. Sp. K.
* * *
| 
   Historia budowy / Build history  | 
 |
| 
   Stoczniowy numer budowy / Yard number:  | 
  
   C-748  | 
 
| 
   Data położenia stępki / Date of keel laid:  | 
  
   25.09.2014  | 
 
| 
   Wodowanie / Launch date:  | 
  
   20.02.2015  | 
 
| 
   Data ukończenia / Date of build:  | 
  
   25.05.2015  | 
 
* * *
| 
   Dane techniczne / Technical data  | 
 |
| 
   Wyporność / Displacement (GT / DWT):  | 
  
   494 / 169 t.  | 
 
| 
   Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):  | 
  
   29,67 x 14,22 x 3,6 m  | 
 
| 
   Kadłub / Hull:  | 
  
   materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull  | 
 
| 
   pokłady ciągłe / continious decks: 1  | 
 |
| 
   Napęd / propulsion: hybrydowy (spalinowo – elektryczny) / hybrid (diesel – electric)  | 
  
   2 silniki diesla / 2 diesel engines: MTU 16V4000M63L każdy o mocy / each power 2.240 kW  | 
 
| 
   1 silnik diesla / 1 diesel engine: MTU 16V4000M23F – o mocy / with power: 1.460 kWe  | 
 |
| 
   2 przekładnie PTI każda z silnikiem elektrycznym o mocy 600kWe (napęd hybrydowy) / 2 PTI gearboxes with 600 kWe electric motor each (napęd hybrydowy)  | 
 |
| 
   2 pędniki Schottel SRP 4000FP / 2 x Schottel SRP 4000FP thrusters  | 
 |
| 
   Prędkość / Speer:  | 
  
   12,5 węzła / knots  | 
 
| 
   Wyposażenie holownicze / Towing equipment:  | 
  
   wciągarka holownicza Ibercisa MR-e/1.25/2/250/-80M / towing winch: Ibercisa MR-e/1.25/2/250/-80M  | 
 
| 
   Uciąg / Bollard Pull:  | 
  
   90 t.  | 
 
| 
   Wyposażenie mostka / Bridge equipment:  | 
  
   2 radary / 2 radars  | 
 
| 
   echosonda / echo sounder  | 
 |
| 
   kompas satelitarny / satellite compass  | 
 |
| 
   kompas magnetyczny / magnetic compass  | 
 |
| 
   autopilot  | 
 |
| 
   AIS, Navtex, LRIT, DGPS, GMDSS A2, ECDIS  | 
 |
| 
   Pojemność zbiorników / Tanks capacities:  | 
  
   paliwo / fuel: 123,28 m3  | 
 
| 
   balast / balast: 10,5 m3  | 
 |
| 
   Załoga / Crew:  | 
  
   6 os. / pers.  | 
 
* * *
| 
   Bibliografia / Bibliography  | 
 
| 
   www.fleetmon.com  | 
 
| 
   http://www.fairplay-towage.com/en/fleetlist.html  | 
 
| 
   http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html  | 
 
* * *
Poniżej: FAIRPLAY 85 w Gdańsku 05.02.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 85 in Gdansk 05.02.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY 85 w Gdyni 03.03.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 85 in Gdynia 03.03.2023, photos: Waldemar Danielewicz & Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Poniżej: FAIRPLAY 85 w Gdyni 03.03.2023 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz i Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: FAIRPLAY 85 in Gdynia 03.03.2023, photos: Waldemar Danielewicz & Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).