sobota, 1 maja 2021

Z cyklu żurawie pływające ... cz. 3 - UGLEN

UGLEN (IMO: 7721079, MMSI: 25723100, sygnał wywoławczy: LHIF, bandera: Norwegia, port macierzysty: Grimstad) – żuraw pływający, ze stałym ramieniem tzw. sheerleg, zbudowany w 1978 roku przez norweską stocznię Nymo Mekaniske Verksted A/S dla norweskiego armatora Ugland Shipping A/S. W 2014 roku jednostka przeszła przebudowę.

*     *     *

Historia budowy

Numer budowy:

2

Wodowanie:

01.12.1977

Zakończenie budowy:

28.10.1978

*     *     *

Dane techniczne jednostki

Wyporność:

GT: 3.977 / NT: 1.193 / DWT: 2.600

Wymiary:

78,55 x 26,03 x 3,27 m

Kadłub:

typ: pojedynczy

materiał: stal

grodzie poprzeczne: 4

grodzie wzdłużne: 2

pokład ciągły: 1

Napęd (spalinowo – elektryczny)

3 silniki spalinowe BMV LDGB-8 napędzające elektryczne alternatory o mocy 3 x 1.070 kW

2 pędniki azymutalne Schottel SRP 505LS o mocy 2 x 735 kW (2 x 1.000 BHP)

Prędkość:

?

Urządzenia pomocnicze:

awaryjny zestaw prądotwórczy napędzany silnikiem spalinowym Scania DS110A0NV

2 stery strumieniowe (dziobowy i rufowy): Ulstein 90TV o mocy: 2 x 368 kW (2 x 500 BHP)

System balastowy:

sterowany zdalnie, dwie pompy o wydajności: 2 x 500 m3/h

Pojemność zbiorników:

paliwo: 550 m3

woda: 210 m3

Wyposażenie pokładowe:

4 elektryczne windy kotwiczne / pomocnicze wciągarki – 12 ton

2 elektryczne wciągarki cumownicze – 12 ton

pomocniczy hydrauliczny dźwig o unosie 20 ton

Wyposażenie kotwiczne:

2 kotwice główne każda 2.160 kg z 200 metrowym 40 mm łańcuchem kotwicznym

4 kotwice do utrzymywania pozycji żurawia, każda 3.000 kg z 1.200 metrową 40 mm liną stalową

Wyposażenie nawigacyjne:

radar, żyrokompas, automatyczny pilot, echosonda, GPS, AIS, ECS

Załoga (zakwaterowanie):

17 os. w pojedynczych kabinach

Dane techniczne żurawia

Wariant ze standardowym bomem i wysięgnikiem:

maksymalny unos haków głównych: 719 ton

unos każdego z haków (dwa haki): 400 ton

maksymalna wysokość unosu 59 metrów przy zasięgu: 22 metrów

hak pomocniczy: 12 ton

Wariant ze standardowym bomem bez wysięgnika:

maksymalny unos: 800 ton

unos każdego z haków (dwa haki): 400 ton

maksymalna wysokość unosu 60 metrów przy zasięgu: 20 metrów

hak pomocniczy: 12 ton

Haki wysięgnika:

maksymalny unos haków: 300 ton

unos każdego z haków (2 haki): 150 ton

maksymalna wysokość unosu 78 metrów przy zasięgu: 22,5 metrów

Wariant z bomem wysokościowym:

wysokość unosu: od 92 do 156 metrów

maksymalny unos: od 440 do 200 ton

Windy żurawia:

6 elektrycznych wind

*     *     *

Bibliografia

www.uglandconstruction.no

https://vesselregister.dnvgl.com/VesselRegister/vesseldetails.html?vesselid=11621

*     *     *

Poniżej: żuraw UGLEN przybywa do Gdańska, 29.04.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).





















Poniżej: żuraw UGLEN przygotowany do pracy chwilowo wstrzymanej przez warunki pogodowe, Gdańsk 30.04.2021 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).



 

 

środa, 28 kwietnia 2021

Z cyklu "Z życia Polskiej Marynarki Wojennej" ... cz. 50 - H-13 PRZEMKO wyrusza na próby morskie

W poniedziałek 26 kwietnia 2021 roku, próby morskie rozpoczął ostatni z sześciu, budowanych przez Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdański dla Marynarki Wojennej RP uniwersalnych holowników projektu B860 - H-13 PRZEMKO. Poniżej parę zdjęć autorstwa Pana Waldemara Kossmanna prezentujących moment wyjścia holownika na próby (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).






 


niedziela, 25 kwietnia 2021

Z cyklu holowniki ... cz. 82 - BUGSIER 2

BUGSIER 2 (IMO 9338993, MMSI: 211876000, Sygnał wywoławczy: DDBC2, bandera: Niemcy) – holownik typu traktor zbudowany przez holenderską stocznię Scheepswerf K. Damen B.V. dla niemieckiego armatora Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft mBH & Co. KG z Hamburga.
Stoczniowy numer budowy:
761
Data położenia stępki:
26.05.2005
Wodowanie:
11.12.2005
Data ukończenia:
06.07.2006

 *     *     *

BUGSIER 2 (IMO 9338993, MMSI: 211876000, Call sign: DDBC2, flag: Germany) – tractor type tug built by Netherland shipyard Scheepswerf K. Damen B.V. for the german shipowner Bugsier-, Reederei- und Bergungs-Gesellschaft mBH & Co. KG from Hamburg.
Yard number:
761
Date of keel laid:
26.05.2006
Launch date:
11.12.2005
Date of build:
06.07.2006

 *     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
430 t. / 160 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
32,78 x 11,76 x 3,43 m
Kadłub / Hull:
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Deutz SBV 9 M 628 o łącznej mocy / with total power 4.050 kW
2 pędniki w dyszach Korta: Aquamaster US 305 a / 2 thrusters in Kort nozzles: Aquamaster US 305
Prędkość / Speed:
13,0
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
hydrauliczna kaskadowa wciągarka holownicza, uciąg dynamiczny 78,5 ton / uciąg na hamulcu 176 t / waterfall drum hydraulic towing winch: 22 t pull / 176 t breakhold
wciągarka holownicza: 800 m / ø 52 mm liny holowniczej / townig winch: 800 m / ø 52 mm dia. wire
wciągarka zapasowa: 800 m / ø 52 mm liny holowniczej / storage winch: 800 m / ø 52 mm dia. wire
wciągarka manipulacyjna: uciąg na hamulcu 10 t., 60 m / ø 24 mm liny holowniczej / tugger winch: 10 t. breakhold, 60 m / ø 24 mm dia. wire
Uciąg / Bollard Pull:
67 t.
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
zanurzalne pompy spalinowe i elektryczne / submersible diesel and electric pumps
dźwig pokładowy / deck crane: 0,95 t. SWL – 10 m
winda kotwiczno - cumownicza z 2 bębnami cumowniczymi na pokładzie dziobowym (uciąg dynamiczny 100kN / uciąg na hamulcu 320 kN) / combined anchor / mooring winch with 2 mooring drums (100kN pull / 320 kN breakhold) on foredeck
Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
2 radary / 2 radars
echosonda / echo sounder
kompas satelitarny / satellite compass
kompas magnetyczny / magnetic compass
autopilot
AIS, Navtex, LRIT, DGPS, GMDSS A2, ECDIS
2 x 1.000 W reflektory poszukiwawcze / 2 x 1.000 W searchlights
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 178,7 m3
woda /water: 25 m3
Załoga / Crew:
10 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
www.fleetmon.com
https://www.bugsier.de
http://vesselregister.dnvgl.com/vesselregister/vesselregister.html

*     *     *

Poniżej: holownik BUGSIER 2, Schlepperbrücke, Hamburg 03.07.2013 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BUGSIER 2, Schlepperbrücke, Hamburg 03.07.2013  (to enlarge click on the photo).





Poniżej: holownik BUGSIER 2 i kontenerowiec VENEZIA, Hamburg 05.07.2013 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BUGSIER 2 and containership VENEZIA, Hamburg 05.07.2013 (to enlarge click on the photo).



Poniżej: holownik BUGSIER 2, Hamburg 17.06.2017 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BUGSIER, 2 Hamburg 17.06.2017 (to enlarge click on the photo).


Poniżej: holownik BUGSIER 2, Hamburg 20.06.2017 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BUGSIER, 2 Hamburg 20.06.2017 (to enlarge click on the photo).




Poniżej: holownik BUGSIER 2, Hamburg 10.05.2018 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BUGSIER, 2 Hamburg 10.05.2018 (to enlarge click on the photo).





Poniżej: holownik BUGSIER 2, Hamburg 13.05.2018 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BUGSIER, 2 Hamburg 13.05.2018 (to enlarge click on the photo).


Poniżej: holownik BUGSIER 2, Hamburg 18.06.2018 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BUGSIER, 2 Hamburg 18.06.2018 (to enlarge click on the photo).


Poniżej: holownik BUGSIER 2, Hamburg 19.06.2019 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug BUGSIER, 2 Hamburg 19.06.2019  (to enlarge click on the photo).