środa, 13 stycznia 2021

Z cyklu z pilotówki ... cz. 8 - PILOT-21 (III) ex PILOT-10

PILOT-21 (III) ex PILOT-10 (IMO ---, MMSI: 261007010, sygnał wywoławczy: SPG2700, bandera: Polska) – pilotówka, zbudowana na przełomie 2003/2004 roku w stoczni Stal-Rem S.A. w Gdańsku (pierwotna nazwa PILOT-10) dla Przedsiębiorstwa Usług Morskich Gdańsk-Pilot Sp. z o .o.

 *     *     *

PILOT-21 (III) ex PILOT-10 (IMO ---, MMSI: 261007010, call sign: SPG2700, flag: Poland) – a pilot boat, built between 2003/2004 by the Polish shipyard Stal-Rem S.A. in Gdansk for the P.U.M. Gdansk-Pilot.

 *     *     *


Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement:

54,57 t.

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

11,80 x 3,95 x 0,91 m

Kadłub / Hull:

pojedynczy, stalowy / single hull, steel

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):

2 x silniki / 2 x engines: Volvo-Penta TAMD 74C EDC o mocy / with power: 2 x 316 kW

śruba / propeller: 2

Prędkość / Speed:

24 węzłów / knots

Załoga + pasażerowie / Crew + passengers

2 +6 os. / pers.

 *     *     *

Bibliografia / Bibliography:

Katastrofy i wypadki morskie floty pomocniczej PMH (1926 – 2016), Ryszard Leszczyński, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2017

 *     *     *

Poniżej: PILOT-21, Gdańsk 25.06.2010 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-21, Gdansk 25.06.2010 (to enlarge click on the photo).



Poniżej: PILOT-21, Gdańsk 16.07.2011 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-21, Gdansk 16.07.2011 (to enlarge click on the photo).





Poniżej: PILOT-21, Gdańsk 11.09.2018 r., zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-21, Gdansk 11.09.2018, photos: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).



Poniżej: PILOT-21, Gdańsk 08.03.2020 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-21, Gdansk 08.03.2020, photos: Waldemar Danielewicz  (to enlarge click on the photo).

Poniżej: PILOT-21, Gdańsk 04.07.2020 r., zdjęcie: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-21, Gdansk 04.07.2020, phots: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).

Poniżej: PILOT-21, Gdańsk 27.08.2020 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-21, Gdansk 27.08.2020, photos: Waldemar Danielewicz  (to enlarge click on the photo).

Poniżej: PILOT-21, Gdańsk 04.09.2020 r. (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: PILOT-21, Gdansk 04.09.2020 (to enlarge click on the photo).


 

sobota, 9 stycznia 2021

Z cyklu holowniki ... cz. 79 - FAIRPLAY 35

FAIRPLAY 35 ex VERINA (IMO 9565194, MMSI: 211795250, Sygnał wywoławczy: DIHX2, bandera: Niemcy) – holownik typu ASD, zbudowany przez hiszpańską stocznię Astilleros Armon S.A. z Vigo dla hiszpańskiego armatora Remolques Gijoneses S.A. jako VERINA. Od kwietnia 2014 roku jako FAIRPLAY 35.
Stoczniowy numer budowy:
687
Położenie stępki
01.06.2010
Wodowanie
05.11.2010
Data zdania:
25.04.2011

*     *     *

FAIRPLAY 35 ex VERINA (IMO 9565194, MMSI: 211795250, Call sign: DIHX2, flag: Germany) – an ASD type tug, built by the Spanish shipyard Astilleros Armon from Vigo for the Spanish shipowner Remolques Gijoneses S.A. as VERINA. From April 2014 as FAIRPLAY 35.
Yard number:
687
Keel laid:
01.06.2010
Launched:
05.11.2010
Delivery date:
25.04.2011

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
785 / 627 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
37,00 x 14,00 x 5,20 m.
Kadłub / Hull:
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
przedziały wodoszczelne / watertight compartments: 4
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd / propulsion: spalinowy / diesel
dwa 4 suwowe 9 cylindrowe silniki diesla / 2 x 4 strokes 9 cylinders diesel engines: Caterpillar MaK 9 M 25 C  – o łącznej mocy / with total power: 5.940 kW (8.070 HP)
2 pędniki Schottel SRP 3030 / 2 Schottel SRP 3030 thrusters
dziobowy pędnik strumieniowy o mocy 300 HP / bow thruster with power 300 HP
Prędkość / Speed:
12,0 węzła / knots
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
dziobowa hydrauliczna wciągarka holownicza z łączonym bębnem: Brattvaag Type TW2100/1050, uciąg na hamulcu 2.100 kN / bow hydraulic towing winch with split drum: Brattvaag Type TW2100/1050, brake hold 2.100 kN
rufowa hydrauliczna dwubębnowa wciągarka holownicza w układzie kaskadowym: Brattvaag TW2100/300H, uciąg na hamulcu: 2.100 kN. / stern hydraulic double drum waterfall towing winch: Brattvaag Type TW2100/300H, brake hold: 2.100 kN,
- 1 bęben o pojemności: 900 metrów galwanizowanej stalowej liny o średnicy 58 mm / 1st drum with capacity: 900 m of 58 mm dia. galvanized steel wire,
- 2 bęben o pojemności: 800 metrów galwanizowanej stalowej liny o średnicy 58 mm / 2nd drum with capacity: 800 m of 58 mm dia. galvanized steel wire,

wałek rufowy: 2500 mm x 800 mm / Sternroller: 2500 mm x 800 mm
Uciąg / Bollard Pull:
103 t.
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
wyposażenie przeciwpożarowe / FiFi equipment
dźwig pokładowy / deck crane
Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
2 radary / 2 radars
echosonda / echo sounder
kompas satelitarny / satellite compass
AIS, Navtex, GPS, GMDSS A3
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 435 m3
świeża woda / fresh water: 40,8 m3
piana / foam: 33,8 m3
Załoga / Crew:
? os. / pers.
,
*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej: holownik FAIRPLAY 35, Nabrzeże Władysława IV, Świnoujście 02.06.2017 r.  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug FAIRPLAY 35, Władysława IV, quay, Świnoujście 02.06.2017 (to enlarge click on the photo).










środa, 6 stycznia 2021

Z cyklu jednostki con-ro ... cz. 11 - GRANDE GABON

GRANDE GABON (IMO 9437933, MMSI: 247304600, Sygnał wywoławczy: IBNV, bandera: Włochy) – jednostka typu con-ro, zbudowana przez południowo koreańską stocznię Hyundai Mipo Dockyard z Ulsan dla włoskiego armatora Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A z Neapolu. Jedna z pięciu jednostek serii Grande Marocco, będącej z kolei kolejnym rozwinięciem konstrukcji zapoczątkowanej przez jednostki z serii Repubblica di …

*     *     *
 
GRANDE GABON (IMO 9437933, MMSI: 247304600, call sign: IBNV, flag: Italy) – a con-ro unit, built by the South Korean shipyard Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. from Ulsan for the Italian shipowner Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.A from Neapol. One of the fife units of the Grande Marocco series, which is another development of the construction started by the units of the “Repubblica di …” series.

*     *     *

Historia / Build history:
Stoczniowy numer budowy / Yard number:
8030
Data zdania / Delivery date:
11.2010

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement
47.658 GT / 25.682 DWT
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
211,00 x 32,26 x 9,75 m.
Kadłub / Hull:
typ / type: pojedynczy, podwójne dno / single hull, double bottom
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):
1 x 2 suwowy 8 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 8 cylinders diesel engine: MAN-B&W-HII 8S60MC-C – o mocy / with power 19.040 kW
śruba / propeller: 1
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
4 spalinowe zestawy prądotwórcze / 4 diesel generator-sets – każdy o mocy / each with power: 1,180 kW kW
stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 2 x 1.000 kW / 1 x 1.000 kW
Prędkość / Speed:
20.9 węzła / knots
Przestrzeń ładunkowa / Cargo space:
długość linii ładunkowych / length of lane meters: ~ 3.889 m
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
rufowa rampa załadowcza (skierowana na sterburtę) o udźwigu / stern ramp (starboard) with SWL: 250 t.
2 dźwigi pokładowe każdy o udźwigu / 2 deck cranes each SWL: 40 t.
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
auta / cars: 3.556
kontenery / containers: 800 TEU
Załoga + pasażerowie / Crew + pax:
34+12 - 46 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

 *     *     *

Poniżej: GRANDE GABON, Hamburg 02/03.11.2014 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: GRANDE GABON, Hamburg, 02/03.11.2014 (to enlarge click on the photo).













Poniżej: GRANDE GABON, Gdańska Stocznia Remontowa Gdańsk 08.03.2020, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: GRANDE GABON, Gdańsk Repair Shipyard, Gdansk 08.03.2020, photos: Waldemar Danielewicz