środa, 22 lipca 2020

Z cyklu holowniki ... cz. 75 - ATLAS (III)


ATLAS (III) (IMO 9780598, MMSI: 261082060, sygnał wywoławczy: SPG4825, bandera: Polska) – holownik typu ASD 2411, zbudowany jako budowa spekulacyjna przez wietnamską stocznię Damen – Song Thu Co. oraz holenderską Scheepswerft Damen B.V. z Gorinchem. W 2018 roku zakupiony przez polskiego armatora „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd. Sp. z o. o. z Gdańska i nazwany ATLAS (III).

*     *     *

ATLAS  (III) (IMO 9780598, MMSI: 261082060, call sign: SPG4825, flag: Poland) – an ASD 2411 type tug, built as a speculative construction by the Vietnamese Damen Shipyard Song Thu Co. and the Dutch Scheepswerft Damen B.V. from Gorinchem. In 2018 purchased by the Polish shipowner WUŻ” Port and Maritme Services Ltd. Sp. z o. o.  from Gdansk and named ATLAS (III).

*     *     *

Numer stoczniowy / Yard numer
513407
Data ukończenia / Date of build:
23.08.2018

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność / Displacement (GT / DWT):
264 t. / 150 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
24,72 x 11,33 x 4,6 m
Kadłub / Hull:
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull
pokłady ciągłe / continious decks: 1
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
2 silniki diesla / 2 diesel engines: Caterpillar 3516CTA-HD+/D   – moc każdego / each power: 2.100 kW
2 śrubo - stery / 2 ruder propellers: Rolls-Royce US 255
Prędkość / Speed:
naprzód / ahead: 12,7 węzła / knots
wstecz / astern: 12,2
Wyposażenie holownicze / Towing equipment:
dziobowa hydrauliczna wciągarka kotwiczno – holownicza z łączonym bębnem, uciąg dynamiczny 33 t., uciąg na hamulcu 150 t., / bow hydraulic anchor - towing winch with a split drum, pull: 33t., brake hold: 150 t.
kabestan (lewa burta) / capstan (left side)
kabestan rufowy (napęd elektryczny, uciąg 5 t., prędkość 15 m/min) / stern capstan (electric propulsion, pull: 5 t., speed: 15 m/min)
Uciąg / Bollard Pull:
ahead: 70 t.
astern: 67 t.
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:
odbijacze / fenders
Wyposażenie mostka / Bridge equipment:
radary / radars: 2x Furuno FAR 2117
autopilot: Simrad AP-70
log: Furuno DS.-80
echosonda / echo sounder: Furuno FE-700
żyro / gyro
kompas magnetyczny / magnetic compass: Kotter
autopilot
AIS, Navtex, GPS, VHF/DSC, CCTV, EPIRB
1 x 1.000 W reflektor poszukiwawczy / 1 x 1.000 W searchlight
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
paliwo / fuel: 68,2 m3
woda pitna / potable water: 8,8 m3
Załoga / Crew:
3/4 os. / pers.

*     *     *

Wcześniejsze wpisy o holowniku ATLAS / Earlier entries about tug ATLAS
Chrzest i podniesienie bandery / Christening and raising the flag: https://tinyurl.com/yxqyafdf

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 11.09.2018, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ATLAS (III), Gdansk 11.09.2018, photos Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).





Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 20.11.2019, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ATLAS (III), Gdansk 20.11.2019, photos Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).






Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 15.06.2020, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ATLAS (III), Gdansk 15.06.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).










Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 17.06.2020, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ATLAS (III), Gdansk 17.06.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).


Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 22.06.2020, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ATLAS (III), Gdansk 22.06.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).








Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 17.07.2020, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug ATLAS (III), Gdansk 17.07.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).





Aktualizacja 20.09.2020: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 14.09.2020, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 20.09.2020: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 14.09.2020, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).




Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 02.06.2021 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 02.06.2021,  (to enlarge click on the photo).





Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 17.06.2021, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 17.06.2021, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).

 

Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 09.07.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 09.07.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 22.07.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 10.07.2021, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 22.07.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 10.07.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 
 

Aktualizacja 23.07.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 13.07.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz, Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 23.07.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 13.07.2021, photos: Waldemar Danielewicz, Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 






Aktualizacja 24.07.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 23.07.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 24.07.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 23.07.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 26.07.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 25.07.2021, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 26.07.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 25.07.2021, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 09.08.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 07.08.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 09.08.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 07.08.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 02.10.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 29.08.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.10.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 29.08.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 02.10.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 03.09.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.10.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 03.09.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 
 


Aktualizacja 02.10.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 14.09.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.10.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 14.09.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).  
 


Aktualizacja 02.10.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 17.09.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.10.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 17.09.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).  
 




Aktualizacja 02.10.2021: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 01.10.2021, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.10.2021: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 01.10.2021, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).  
 





Aktualizacja 14.04.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 13.04.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 14.04.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 13.04.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 
 







Aktualizacja 29.04.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 27.04.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 29.04.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 27.04.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 13.05.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 07.05.2022, zdjęcie Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 13.05.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 07.05.2022, photo: Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
 

Aktualizacja 02.08.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 27.07.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 02.08.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 27.07.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 21.10.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 17.10.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 21.10.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 17.10.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 07.11.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 29.10.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 07.11.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 29.10.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 13.11.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 06.11.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 13.11.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 06.11.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


 
Aktualizacja 13.11.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 07.11.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 13.11.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 07.11.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


 
Aktualizacja 13.11.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 10.11.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 13.11.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 10.11.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 
 


Aktualizacja 11.12.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 23.11.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 11.12.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 23.11.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 11.12.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 25.11.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 11.12.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 25.11.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 


Aktualizacja 15.12.2022: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 10.12.2022, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 15.12.2022: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 10.12.2022, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 



Aktualizacja 26.01.2023: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 16.01.2023, zdjęcia Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 26.01.2023: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 16.01.2023, photos: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 




Aktualizacja 26.01.2023: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 18.01.2023, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 26.01.2023: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 18.01.2023, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo). 
 

Aktualizacja 27.02.2023: Poniżej: holownik ATLAS (III). Gdańsk 22.02.2023, zdjęcie Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Update 27.02.2023: Below: tug ATLAS (III), Gdansk 22.02.2023, photo: Waldemar Danielewicz (to enlarge click on the photo).
 







 

 
 
 
 
 

niedziela, 19 lipca 2020

Z cyklu kontenerowce klasy panamax/post-panamax/neopanamax ... cz. 6 - MSC LISA


MSC LISA (IMO 9281279, MMSI: 353968000, sygnał wywoławczy: H3MK, bandera: Panama) – kontenerowiec klasy panamax, zbudowany przez południowo - koreańską stocznię Hanjin Heavy Industries & Construction Co. Ltd. z Busan dla Compania Naviera Lisa S.A., spółki córki MSC Mediterranean Shipping Company – obecnie właścicielem jednostki jest zarejestrowana w Panamie spółka Saltgate Panama Shipping Inc

*     *     *

MSC LISA (IMO 9281279, MMSI: 353968000, call sign: H3MK, flag: Panama) – a panamax class container, built by the South Korean shipyard Hanjin Heavy Industries & Construction Co. Ltd. from Busan for the Compania Naviera Lisa S.A. a subsidiary of MSC - Mediterranean Shipping Company - currently owner of the unit is registered in Panama - Salgate Shipping Inc.

  *     *

Historia budowy / Build history
stoczniowy numer budowy  / yard number:
N-117
położenie stępki /
26.01.2004
wodowanie /
22.03.2004
data zakończenia budowy
17.05.2004

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
54.304 t. / 65,578 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
294,10 x 32,31 x 13,50 m
Kadłub / Hull:
materiał / typ / material / type: stal / pojedynczy – podwójne dno / steel / single hull –  double bottom
grodzie wodoszczelne / watertight bulkheads: 9
pokłady ciągłe / continuous decks: 2
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel
1 x 2 suwowy 9 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 9 cylinders diesel engine: HSD-MAN-B&W 9K90MC-C – o mocy / with power 41.130 kW
śruba / propeller: 1
ster / ruder:
1
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:
2 spalinowe zestawy prądotwórcze / 2 diesel generatorsets: MAN Diesel & Turbo SE 8L32/40CD – każdy o mocy / each with power: 4.750 kVA
4 spalinowe zestawy prądotwórcze / 4 diesel generatorsets: MAN B&W A/S Holeby Diesel 9L28/32H – każdy o mocy / each with power: 2.237,5 kVA
1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy / 1 emergency diesel generator set: DC12 41 – o mocy / with power: 375 kVA
stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 1 x Kawasami - 1900 kW/0
Prędkość / Speed:
23.0 węzłów / knots
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
brak / none
Pojemność ładunkowa / Cargo capacity:
kontenery 20ft / 20 ftcontainers: 5.059 TEU
lontenery 14 t. / 14 t. containers: 3.373 TEU
kontenery chłodzone: 400 TEU
Pojemność zbiorników / Tanks capacities:
balast / ballast: 18.575 m3
paliwo / fuel: 6.672 m3
Załoga / Crew:
32 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:
Scheepvaartwest.be - https://tinyurl.com/y3e65mka

*     *     *

Poniżej MSC LISA przybywa do Hamburga, 04.07.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC LISA inbound Hamburg, 04.07.2013 (to enlarge click on the photo).







Poniżej MSC LISA w Hamburgu, 04.07.2013 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC LISA in Hamburg, 04.07.2013 (to enlarge click on the photo).


Poniżej MSC LISA przybywa do Gdyni, 18.07.2020, zdjęcia Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC LISA inbound Gdynia, 18.07.2020, photos Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).