środa, 3 czerwca 2020

Z cyklu imprezy shipspottera/shiplovera ... cz. 26 - Faza portowa BALTOPS 2012

Ponieważ w tym roku z powodu #@>@%*?! Covidu-19 manewry BALTOPS 2020 odbywają się w ścisłym „reżimie sanitarnym” (cholernie popularne słowo w ostatnich tygodniach) tj. bez tradycyjnych faz portowych, w ramach wspomnień przypomnę jedną z pamiętnych faz jakie miały miejsce na terytorium Polski a mianowicie fazę portową przed manewrami BALTOPS 2012, która miała miejsce w Gdyni a podczas której to pokłady wielu goszczących w gdyńskim porcie okrętów zostały otwarte dla mieszkańców Trójmiasta i nie tylko (jedna część okrętów dostępna była w Basenie Prezydenta zaś druga w Porcie Wojennym na Oksywiu).

Bohaterowie niniejszego opracowania upolowani w szalonym dniu 3 czerwca 2012 (aby powiększyć kliknij na zdjęcie):


LNS KURSIS (M 54) / LNS ZEMAITIS (P 11)




FS COMMANDANT BLAISON (F 793)




ENS ADMIRAL COWAN (M 313)



RFS KALININGRAD (102)





HDMS ABSALON (L 16)





HDMS IVER HUITFELDT (F 361)




HDMS THETIS (F 357)
 


MSF 4, MSF 2, MSD 5




ORP JAMNO, ORP GARDNO, ORP MIELNO



USS NORMANDY (CG-60) – czyli tradycyjny „somaliland” w Gdyni.




FGS HOMBURG (M 1069)



KNM ALTA (M350) / KNM VALKYRIEN (A 535)



LVNS TALIVALDIS M-06) / LVNS VIRSAITIS (A 53)



Komponent lotniczy czyli wiatrak na pokładzie HDMS ABSALON.


Grupowe i nie tylko fotki z Basenu Prezydenta.









Ciekawostki z pokładów i nie tylko.









„Grey cab” czyli H-8 w roli taksówki dla marynarzy bratnich flot.



sobota, 30 maja 2020

Z cyklu różne rozmaitości z okolic portów i nie tylko ... cz. 21 - Wizyta MSC BHAVYA


W dniu dzisiejszym w godzinach porannych do portu w Gdyni przybył kontenerowiec MSC BHAVYA, którego moment wejścia uwiecznił Andrzej Patro. Poniżej coś o tej jednostce oraz relacja zdjęciowa.

MSC BHAVYA (IMO 9297876, MMSI: 636016423, Sygnał wywoławczy: D5GC9, bandera: Liberia) – kontenerowiec komorowy, zbudowany przez południowo - koreańską stocznię Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd. z Mokpo dla niemieckiego armatora Offen Reederei Gmbh & Co. (zarejestrowany właściciel: 2005 – 2007 – Kommanditgesellschaft MS „SANTA PETRISSA” Offen Reederei Gmbh & Co., 2007 – 2014 - Kommanditgesellschaft Zweite MS „SANTA PETRISSA” Offen Reederei Gmbh & Co.) jako SANTA PETRISSA. Od zdania do 2012 roku w czarterze, wpierw barwach Maerska (08.2005 – 06.2010) jako MAERSK DOUGLAS a następnie w barwach UASC jako UASC SHARJAH. W okresie 05.2012 – 03.2014. ponownie pod swoją pierwotną nazwą SANTA PETRISSA. W marcu 2014 roku zakupiony przez Lucas II Shipping Company i zatrudniony w barwach MSC – Mediterranean Shipping Company jako MSC BHAVYA.

*     *     *

Today in the morning, container ship MSC BHAVYA arrived in the port in Gdynia, the moment of its entry was captured in the pictures by Andrzej Patro. Below something about this unit and a photo report.

MSC BHAVYA (IMO 9297876, MMSI: 636016423, call sign: D5GC9, flag: Liberia) – a cellular container, built by the South Korean shipyard Hyundai Samho  Heavy Industries Co. Ltd. from Mokpo for the German shipowner Offen Reederei Gmbh & Co. (registered owner: 2005 – 2007 – Kommanditgesellschaft MS „SANTA PETRISSA” Offen Reederei Gmbh & Co., 2007 – 2014 - Kommanditgesellschaft Zweite MS „SANTA PETRISSA” Offen Reederei Gmbh & Co.) as SANTA PETRISSA. From delivery to 2012 in charter, first in Maersk colors (08.2005 – 06.2010) as MAERSK DOUGLAS and then in UASC colors as UASC SHARJAH. In the period 05.2012 – 03.2014 again under its original name SANTA PETRISSA. In March 2014 purchased by Lucas II Shipping Company and employed in the colors of MSC - Mediterranean Shipping Company as MSC BHAVYA.

*     *     *

Historia budowy / Build history
Stoczniowy numer budowy: / Yard number:
S245
Położenie stępki: / Keel laid:
04.04.2005
Wodowanie: / Launched:
17.06.2005
Data zakończenia budowy / Date of completion:
18.08.2005

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:
Wyporność (GT / DWT) / Displacement (GT / DWT):
54.771 t. / 66.799 t.
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):
294,12 x 32,50 x 13,65 m
Kadłub / Hull:
typ: pojedynczy, podwójne dno / type: single hull, double bottom
materiał: stal okrętowa / material: shipbuilding steel
grodzie wodoszczelne: / watertight bulkheads: 8
pokłady ciągłe / continuous decks
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):
1 x 2 suwowy 9 cylindrowy silnik diesla / 1 x 2 stroke 9 cylinders diesel engine: Wartsila/Sulzer 9RTA96C-B – o mocy / with power 51.480 kW/102 RPM
śruba / propeller: 1
Urządzenia pomocnicze: / Auxiliares:
2 spalinowe zestawy prądotwórcze / 2 diesel generatorsets: MAN B&W 8L27/38 – każdy o mocy / each with power: 2.280 kW
2 spalinowe zestawy prądotwórcze / 2 diesel generatorsets: MAN B&W 6L27/38 – każdy o mocy / each with power: 1.710 kW
1 awaryjny spalinowy zestaw prądotwórczy / 1 emergency diesel generators set: NT-855-D(M) – o mocy / with power: 312,5 kVA
stery strumieniowe (dziobowy / rufowy) / thrusters (bow/stern): 1 x 2100 kW/ 0
Prędkość: / Speed:
25,5 węzła / knots
Urządzenia załadunkowe: / Cargo handling:
brak / none
Pojemność ładunkowa: / Cargo capacity:
kontenery 20 ft / 20 ft containers: 5.018
kontenery 14 t. / 14 t. containers: 3.320
kontenery chłodzone: / reefer: 550
Załoga: / Crew:
32 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

*     *     *

Poniżej: MSC BHAVYA, Gdynia 30.05.2020  (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: MSC BHAVYA, Gdynia 30.05.2020 (to enlarge click on the photo).