SEELÖWE ex NOORMAN ex AUKE ex MIRFAK ex BUGSIER 31 (IMO 6609705, MMSI: 218054320, Sygnał wywoławczy: DJQV, bandera: Niemcy) – holownik portowo - morski zbudowany w 1965 roku w niemieckiej stoczni Schichau Werft w Bremerhaven na zamówienie niemieckiego armatora Bugsier Reederei & Bergungs AG z Hamburga jako BUGSIER 31. W maju 1991 roku sprzedany holenderskiemu armatorowi Mirfak Shipping BV z Rotterdamu i przemianowany na MIRFAK. W tym samym roku, we wrześniu ponownie sprzedany, tym razem armatorowi A. J. Kapitein & Zn Wolf z Urk i przemianowany na AUKE. W 2008 roku nabyty przez niemieckiego armatora Feldmann GmbH & Co. KG. z Lubeki, który skierował go do stoczni na przebudowę. Od 2010 roku jako NOORMAN w barwach spółki Bitunamel Feldmann GmbH & Co. KG. W 2023 nabyty przez armatora My Captain Bugsier- und Charterbetrieb i przemianowany na SEELÖWE.
* * *
SEELÖWE ex NOORMAN ex AUKE ex MIRFAK ex BUGSIER 31 (IMO 6609705, MMSI: 218054320, Call Sign: DJQV, flag: Germany) – a harbor and sea tug built in 1965 at the German shipyard Schichau Werft in Bremerhaven for the German shipowner Bugsier Reederei & Bergungs AG of Hamburg as BUGSIER 31. In May 1991, she was sold to the Dutch shipowner Mirfak Shipping BV of Rotterdam and renamed MIRFAK. In September of the same year, she was sold again, this time to the shipowner A. J. Kapitein & Zn Wolf of Urk and renamed AUKE. In 2008, she was acquired by the German shipowner Feldmann GmbH & Co. KG of Lübeck, which sent her to the shipyard for conversion. From 2010, she operated as NOORMAN under the colors of Bitunamel Feldmann GmbH & Co. KG. In 2023, she was acquired by the shipowner My Captain Bugsier- und Charterbetrieb and renamed SEELÖWE.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
1741 |
Data położenia stępki / Date of keel laid: |
--- |
Wodowanie / Launch date: |
10.11.1965 |
Data ukończenia / Date of build: |
30.12.1965 |
* * *
Dane techniczne / Technical data |
|
Wyporność / Displacement (GT / DWT): |
115 / 48 t., |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
23,50 x 8,00 x 3,05 m. |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: stal, pojedynczy / material and type: steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1, |
|
Napęd / Propulsion: spalinowy / diesel, |
1 silnik wysokoprężny / 1 diesel engine: Cummins KTA 50 M3 o mocy / with power 1.176 kW |
1 śruba w dyszy Korta / 1 propeller in Kort nozzle |
|
Prędkość / Speed: |
13,0 węzłów / knots. |
Wyposażenie pomocnicze / Auxiliary equipment: |
zestaw prądotwórczy składające się z silnika Deutz i alternatora / generating set consist of a Deutz engine and an alternator – 63 kVA |
zestaw prądotwórczy składające się z silnika Deutz i alternatora / generating set consist of a Deutz engine and an alternator – 200 kVA |
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
rufowa wciągarka holownicza / aft towing winch – 400 mm /32 mm |
hak holowniczy / towng hook: 30 mton |
|
wciągarki hydrauliczne / hydraulic pushing winches –60 mton (każda / each) |
|
kabestany hydrauliczne / hydraulic capstans – 6 mton (każda/each) |
|
wałek rufowy / stern roller |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
18 t. |
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
żuraw hydrauliczy / hydraulic crane: Heila – 9.3 t. SWL – 6,90 / 4.4 t. SWL – 11, 50 |
2 reflektory / 2 searchlights |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
2 radary / 2 radars (ATA, ARPA) |
echosonda / echo sounder |
|
kompas magnetycny / magnetic compass |
|
kompas satelitarny / satellite compass |
|
autopilot |
|
AIS, Navtex, GSM, VHF |
|
Załoga / Crew: |
7 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography |
https://www.binnenvaart.eu/motorsleepboot/35465-bugsier-31.html |
http://www.tugboatlars.se/NoormanNS.htm |
* * *
Poniżej: SEELÖWE, Kilonia 19.06.2025, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: SEELÖWE, Kiel (to enlarge click on the photo).
Poniżej: SEELÖWE, Kilonia 20.06.2025, (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: SEELÖWE, Kiel (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz