X-PRESS TAGUS ex ATLANTIS A ex ARA ATLANTIS ex EMILY BORCHARD ex ARA ATLANTIS ex ACTUARIA (IMO 9354428, MMSI: 255805686, Sygnał wywoławczy: CQEJ, bandera: Madeira) – kontenerowiec dowozowy Typu 168b, zbudowany przez stocznię JJ Sietas KG Schiffswerft w Neuenfelde (Hamburg) na zamówienie niemieckiego armatora Peter Dohle Schiffahrts-KG jako ACTUARIA. W 2008 roku zakupiony przez holenderskiego armatora ARA Group i przemianowany na ARA ATLANTIS (formalnie jednostka zarejestrowana została na spółkę ARA ATLANTIS Shipping B.V., w zarządzie ARA Ship Management B.V.). Od 2009 do 2014 roku jako EMILY BORCHARD pływa w czarterze niemieckiego armatora Borchard Lines Ltd. Po jego zakończeniu powraca do właściciela i nazwy ARA ATLANTIS. W 20021 zakupiony przez spółkę Greenleaf Shipping Ltd. i przemianowany na ATLANTIS A (armatorem zarządzającym jest Eastway Ship Management Pte.). W kwietniu 2025 roku w trakcie remontu klasowego w Gdańskiej Stoczni Remontowej dochodzi do kolejnej zmiany nazwy jednostki tym razem na X-PRESS TAGUS.
* * *
Historia budowy |
|
Numer budowy: |
1246 |
Położenie stępki: |
02.12.2004 |
Wodowanie: |
21.02.2007 |
Zdanie: |
10.04.2007 |
* * *
Dane techniczne |
|
Wyporność (GT / DWT): |
9962 / 11434 t |
Wymiary (d. x s. x z.): |
134,44 x 22,50 x 11.3 m |
Kadłub |
stalowy, pojedynczy podwójne dno |
grodzie wodoszczelne: 4 |
|
pokłady ciągłe: 1 |
|
Napęd: |
1 x 9 cylindrowy silnik wysokoprężny MaK 9 M43C o mocy 8.400 kW |
Śruba: 1 |
|
Urządzenia sterowe: |
1 |
Urządzenia pomocnicze: |
1x zestaw prądotwórczy napędzany silnikiem wysokoprężnym Caterpillar typ 3508 o mocy 924 kW |
1x zestaw prądotwórczy napędzany silnikiem wysokoprężnym Caterpillar typ 3512 o mocy 1.112 kW |
|
1 x prądnica wałowa o mocy: 1.488kW |
|
1 x awaryjny zestaw prądotwórczy o mocy 400 kVA |
|
1 dziobowy ster strumieniowy o mocy 750 kW |
|
1 rufowy ster strumieniowy o mocy 450 kW |
|
Prędkość: |
18,5 węzła |
Ładownie / Luki: |
4/2 |
Wymiary luków: |
Lu1: 12,40 x 13,30 m |
Lu2: 12,40 x 18,62m |
|
Pojemność ładunkowa: |
kontenery 20`: 868 TEU |
kontenery 14`: 585 TEU |
|
kontenery chłodzone: 204 TEU |
|
kontenery 40`: 392 FEU |
|
Urządzenia przeładunkowe: |
brak |
Pojemność zbiorników: |
paliwo: 861 t. |
woda pitna: 128 t. |
|
balast: 4030 t. |
|
Załoga: |
19 os. |
* * *
Bibliografia: |
Gerd Uwe Detlefsern – Die Typeschiffe der Sietas-Werft: Register der Trockenfrachter, Hauschild Bremen |
https://www.scheepvaartwest.be |
* * *
Poniżej: ATRLANTIS A w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 27.03.2025 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: ATRLANTIS A w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 29.03.2025 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: ATRLANTIS A w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 04.04.2025 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: ATRLANTIS A w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 09.04.2025 r., zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Poniżej: X-PRESS TAGUS ex ATRLANTIS A w Gdańskiej Stoczni Remontowej, Gdańsk 13.04.2025 r., zdjęcie: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz