sobota, 25 lutego 2023

Z cyklu kabotażowce/drobnicowce ... (cz. 18) - WILSON FLEX I

WILSON FLEX I (IMO: 9911434, MMSI: 255915000, sygnał wywoławczy: CQEZ6, bandera: Portugalia, port macierzysty: Madera) – mały uniwersalny drobnicowiec typu Hanse Eco, przystosowany do przewozu ładunków ciężkich, zbudowany w 2022 roku przez chińską stocznię Dayang Offshore Equipment Co. Ltd. w Qingdao na zamówienie niemieckiego armatora Rhenus-Arkon Shipinvest (formalnie statek zarejestrowany jest na spółkę RHAS 1 Schifffahrts UG & Co. KG). Na mocy umowy joint-venture pomiędzy RHAS a Wilson ASA, jednostka pływa pod nazwą WILSON FLEX I.

*     *     *

Historia Budowy

Numer budowy:

SH100

Położenie stępki:

07.12.2020

Wodowanie:

15.05.2021

Zdanie:

11.01.2022

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 2.995 / DWT 4.267 t

Wymiary (d x sz x z):

88,47 x 14,55 x 5,7 m m

Kadłub:

typ:  

materiał: stal

przedziały wodoszczelne: ---

ilość pokładów: 1

Napęd:

6 cylindrowy silnik diesla Anglo Belgian Corporation 6DZC – o mocy: ? kW przy ?  obr./min.

śruba: 1

Urządzenia pomocnicze:

2 zespoły prądotwórcze składające się z silnika diesla Perkins E70 TAG1M i alternatora

awaryjny zespół prądotwórczy składający się z silnika diesla Perkins E70 TAG2M i alternatora

dziobowy ster strumieniowy Kawasaki KT-32B3F o mocy 300 kW

Prędkość:

12,3 w.

Ładownie i luki:

liczba: 1 Ła. (typ: box) / 1 Lu.

wymiary ładowni: 60.80 x 11,30 x 8,63 m (każda)

wymiary luków: 60,80 x 11,30 m

pokrywy lukowe: typ: pontoon

Pojemność całkowita ładowni (m3):

ziarno/bele: 5.460 m3 / 192.818 ft3

kontenery: 84 (ładownia: 0 / pokład: 84)

Pojemność zbiorników:

balast: 1.838 m3

paliwo MGO: 181 m3

paliwo IFO: ? m3

Urządzenia za i wyładunkowe:

brak

Załoga:

9(?) os. / pers.

*     *     *

Bibliografia

https://www.wilsonship.no/en/fleet

https://vesselregister.dnv.com/vesselregister/details/41421

www.fleetmon.com

*     *     *

Poniżej: WILSON FLEX I, Gdańsk 18.01.2023, zdjęcia: Waldemar Danielewicz (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).







 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz