piątek, 25 listopada 2022

Z cyklu holowniki ... cz. 101 - FFS ATHOS

FFS ATHOS ex ATLAS ex EDDY 1 (IMO: 9714575, MMSI: 257090730, sygnał wywoławczy: LGES, bandera: Norwegia) – holownik z napędem hybrydowym typu Eddy (Efficient Double-ended DYnamic) Tug 30-65, zbudowany przez holenderską stocznię Holland Shipyards BV w Haridinxveld jako EDDY 1. W 2018 roku zakupiony przez Iskes Towage & Salvage z siedzibą w Ijmuiden i przemianowany na ATLAS. Od stycznia 2020 roku własność norweskiego armatora FFS Marine A/S z Farsund dla którego pływa pod nazwą FFS ATHOS.

*     *     *

FFS ATHOS ex ATLAS ex EDDY 1 (IMO: 9714575, MMSI: 257090730, call sign: LGES, flag: Norway)– a hybrid propulsion tug, type Eddy (Efficient Double-ended DYnamic) Tug 30-65 ASD, built by the Dutch shipyard Holland Shipyards BV from Haridinxveld as EDDY 1. In 2018 purchased by Iskes Towage & Salvage from Ijmuiden and renamed to ATLAS. Since January 2020, the property of the Norwegian shipowner FFS Marine A/S from Farsund, for which it sails under the name FFS ATHOS.

*     *     *

Historia budowy / Build history

Stoczniowy numer budowy / Yard number:

S2012082

Wodowanie / Launched:

05.05.2014

Data ukończenia / Delivery date::

11.06.2014

*     *     *

Dane techniczne / Technical data:

Wyporność / Displacement:

GT: 399, DWT: ---, NT: 119

Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.):

30,06  x 13,46 x 4,75 m

Kadłub / Hull:

materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull

pokłady ciągłe / continious decks: 1

Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel):

2 x silniki diesla / 2 diesel engines: Mitsubishi S16R2-T2MPTAW IMO Tier II o mocy / with power: 2 x 1.397 kW

2 pędniki azymutalne Schottel SRP-3000 (1 dziób / 1 rufa) / 2 azimuth thrusters Schottel SRP-3000 (1 bow / 1 stern)

Prędkość / Speed:

14,0 węzłów / knots

Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries:

2 zespoły prądotwórcze złożone z silnika diesla Scania DI 16-075 i alternatora Stamford – moc: 2 x 750 kW / 2 generating sets consisting of Scania DI 16-075M diesel engine and Stamford alternator – power: 2 x 580 kW

1 awaryjny zestaw prądotwórczy złożony z silnika diesla Sisu 49CTAG i alternatora Stamford – moc: 90 kW/ 1 emergency generating set consisting of Sisu 49CTAG diesel engine and Stamford alternator – power: 90 kW

Wyposażenie holownicze / Towing equipment:

rufowa dwubębnowa wciągarka holownicza Kraaijeveld – uciąg na hamulcu: 175 t., uciąg rufowy: 30 t., bęben 1: drut stalowy – 650 m, ø 52 mm, bęben 2: mocna lina – 200 m / aft Kraaijeveld double drum winch – breakhold: 175 t., pull aft: 30 t., drum: 1 steelwire – 650 m, ø 52 mm, drum 2: strongline – 200 m

hak holowniczy / towing hook

dziobowy kabestan: 5 t SWL / bow capstan: 5 t. SWL

Uciąg / Bollard Pull:

65 t. (rufa / aft)

Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment:

dźwig / crane: 3,1 t. SWL – 4,97 m

2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights

Wyposażenie mostka / Bridge equipment:

2 radary: JRC JMA-5312-6

kompas magnetyczny / magnetic compass: Aplhatron Alphabinnacle H

autopilot: Alphatron Aplhaseapilot MFC

echosonda / echo sounder: JRC JFE-380

AIS, 2 x GPS, NAVTEX GPS, GMDSS A1, ECDIS

Pojemność zbiorników / Tanks capacities:

paliwo / fuel: 110 m3

woda słodka / fresh water: 58 m3

Załoga / Crew:

7 os. / pers.

*     *     *

Bibliografia / Bibliography:

http://www.tugboatlars.se/EddyTug1.htm

https://ffs-as.com/en/bat/ffs-athos/

www.scheepvaartwest.be

*     *     *

Poniżej: holownik FFS ATHOS, Gdańsk 02.06.2021, zdjęcia: Łukasz Błaszczak, Waldemar Danielewicz, Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug FFS ATHOS, Gdańsk 02.06.2021, photos: Łukasz Błaszczak, Waldemar Danielewicz, Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).

















 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz