FFS ATHOS ex ATLAS ex EDDY 1 (IMO: 9714575, MMSI: 257090730, sygnał wywoławczy: LGES, bandera: Norwegia) – holownik z napędem hybrydowym typu Eddy (Efficient Double-ended DYnamic) Tug 30-65, zbudowany przez holenderską stocznię Holland Shipyards BV w Haridinxveld jako EDDY 1. W 2018 roku zakupiony przez Iskes Towage & Salvage z siedzibą w Ijmuiden i przemianowany na ATLAS. Od stycznia 2020 roku własność norweskiego armatora FFS Marine A/S z Farsund dla którego pływa pod nazwą FFS ATHOS.
* * *
FFS ATHOS ex ATLAS ex EDDY 1 (IMO: 9714575, MMSI: 257090730, call sign: LGES, flag: Norway)– a hybrid propulsion tug, type Eddy (Efficient Double-ended DYnamic) Tug 30-65 ASD, built by the Dutch shipyard Holland Shipyards BV from Haridinxveld as EDDY 1. In 2018 purchased by Iskes Towage & Salvage from Ijmuiden and renamed to ATLAS. Since January 2020, the property of the Norwegian shipowner FFS Marine A/S from Farsund, for which it sails under the name FFS ATHOS.
* * *
Historia budowy / Build history |
|
Stoczniowy numer budowy / Yard number: |
S2012082 |
Wodowanie / Launched: |
05.05.2014 |
Data ukończenia / Delivery date:: |
11.06.2014 |
* * *
Dane techniczne / Technical data: |
|
Wyporność / Displacement: |
GT: 399, DWT: ---, NT: 119 |
Wymiary (d. x s. x z.) / Dimensions (l. x b. x d.): |
30,06 x 13,46 x 4,75 m |
Kadłub / Hull: |
materiał i typ: / material and type: stal, pojedynczy / steel, single hull |
pokłady ciągłe / continious decks: 1 |
|
Napęd (spalinowy) / Propulsion (diesel): |
2 x silniki diesla / 2 diesel engines: Mitsubishi S16R2-T2MPTAW IMO Tier II o mocy / with power: 2 x 1.397 kW |
2 pędniki azymutalne Schottel SRP-3000 (1 dziób / 1 rufa) / 2 azimuth thrusters Schottel SRP-3000 (1 bow / 1 stern) |
|
Prędkość / Speed: |
14,0 węzłów / knots |
Urządzenia pomocnicze / Auxiliaries: |
2 zespoły prądotwórcze złożone z silnika diesla Scania DI 16-075 i alternatora Stamford – moc: 2 x 750 kW / 2 generating sets consisting of Scania DI 16-075M diesel engine and Stamford alternator – power: 2 x 580 kW |
1 awaryjny zestaw prądotwórczy złożony z silnika diesla Sisu 49CTAG i alternatora Stamford – moc: 90 kW/ 1 emergency generating set consisting of Sisu 49CTAG diesel engine and Stamford alternator – power: 90 kW |
|
Wyposażenie holownicze / Towing equipment: |
rufowa dwubębnowa wciągarka holownicza Kraaijeveld – uciąg na hamulcu: 175 t., uciąg rufowy: 30 t., bęben 1: drut stalowy – 650 m, ø 52 mm, bęben 2: mocna lina – 200 m / aft Kraaijeveld double drum winch – breakhold: 175 t., pull aft: 30 t., drum: 1 steelwire – 650 m, ø 52 mm, drum 2: strongline – 200 m |
hak holowniczy / towing hook |
|
dziobowy kabestan: 5 t SWL / bow capstan: 5 t. SWL |
|
Uciąg / Bollard Pull: |
65 t. (rufa / aft) |
Wyposażenie dodatkowe / Additional equipment: |
dźwig / crane: 3,1 t. SWL – 4,97 m |
2 reflektory poszukiwawcze / 2 searchlights |
|
Wyposażenie mostka / Bridge equipment: |
2 radary: JRC JMA-5312-6 |
kompas magnetyczny / magnetic compass: Aplhatron Alphabinnacle H |
|
autopilot: Alphatron Aplhaseapilot MFC |
|
echosonda / echo sounder: JRC JFE-380 |
|
AIS, 2 x GPS, NAVTEX GPS, GMDSS A1, ECDIS |
|
Pojemność zbiorników / Tanks capacities: |
paliwo / fuel: 110 m3 |
woda słodka / fresh water: 58 m3 |
|
Załoga / Crew: |
7 os. / pers. |
* * *
Bibliografia / Bibliography: |
http://www.tugboatlars.se/EddyTug1.htm |
https://ffs-as.com/en/bat/ffs-athos/ |
www.scheepvaartwest.be |
* * *
Poniżej: holownik FFS ATHOS, Gdańsk 02.06.2021, zdjęcia: Łukasz Błaszczak, Waldemar Danielewicz, Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie) / Below: tug FFS ATHOS, Gdańsk 02.06.2021, photos: Łukasz Błaszczak, Waldemar Danielewicz, Andrzej Patro (to enlarge click on the photo).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz