środa, 2 czerwca 2021

Z cyklu samochodowce/pojazdowce ... cz. 1 - CITY OF ST PETERSBURG

CITY OF ST PETERSBURG (IMO: 9473456, MMSI: 353083000, Sygnał wywoławczy: 3FIM5, Bandera: Panama, Port macierzysty: Panama City) – charakterystyczny ze względu na półsferyczny kształt samochodowiec PCC (Pure Car Carrier), zbudowany przez japońską stocznię Kyokuyo Shipbuilding & Iron Works w Shimonoseki na zamówienie japońskiego armatora Mizuho Sangyo z Imbari. Operatorem CITY OF ST PETERSBURG oraz bliźniaczego CITY OF ROTTERDAM jest spółka Euro Marine Carrier BV z Amsterdamu.

*     *     *

Historia budowy

Numer stoczniowy budowy:

493

Zdanie:

22.12.2010

*     *     *

Dane techniczne

Wyporność:

GT: 21.143 / DWT: 5.000 t.

Wymiary (d. x. sz. z.):

139,99 x 22,40 x 6,50 m

Kadłub:

typ: pojedynczy

materiał: stal

pokłady: 12

przedziały wodoszczelne: 4

Napęd:

1 x 2 suwowy 7 cylindrowy silnik diesla Hitachi Zosen Corp. model: MAN-B&W 7L42MC Mk. 6 o łącznej mocy 6.965 kW (9.463 KM) przy 176 obr./min

śruby: 1

Prędkość:

16,9 w.

Ster:

1

Urządzenia pomocnicze:

3 x zespoły prądotwórcze z silnikami diesla o mocy 800 kW i generatorem dającym prąd o napięciu 400 V

1 x awaryjny zespół prądotwórczy z silnikiem diesla o mocy 120 kW i generatorem dającym prąd o napięciu 400 V

Pojemność ładunkowa:

auta osobowe: ~ 2.000

Wyposażenie ro-ro:

rampa rufowa: 20 t. SWL

ramy wewnętrzne

Pojemność zbiorników:

paliwo: 915,54 m3

Załoga:

19 ~ 24 os.

*     *     *

Bibliografia

www.veristar.com

www.scheepvaartwest.be

*     *     *

Poniżej: CITY OF ST PETERSBURG podczas załadunku/wyładunku, basen WOC w Gdańsku, 12.04.2021 r., zdjęcia: Piotr Jagliński (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).







Poniżej: CITY OF ST PETERSBURG opuszczający Gdańsk, 22.05.2021 r., zdjęcia: Andrzej Patro (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).










Poniżej: CITY OF ST PETERSBURG opuszczający Gdańsk, 22.05.2021 r., zdjęcia: Witold Tylec (aby powiększyć kliknij na zdjęcie).







 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz